Problemet är väl att just hård SF knappt görs i rollspel idag. Jag gillar hur 2300ad hanterar rymdvarelser också!Ålderskris?
Sorry, men nej, ingen aning. Kunde bara inte låta bli det öppna målet
Jag med. Spelade det aldrig förr, men hade spelet och några moduler som jag ofta läste. FL släpper 2300AD nästa år!Problemet är väl att just hård SF knappt görs i rollspel idag. Jag gillar hur 2300ad hanterar rymdvarelser också!
Har redan reglerna, så det är ingen tröskel i detta fallet. Är boken i sig värd att skaffa om en gillar settingen? Eller är det mest nytryck av gammalt material?Fördelen med Mongoose' upplaga är väl att den använder deras uppdaterade version av de gamla Traveller-reglerna.
Nackdelen är att 2300AD-boken inte innehåller själva reglerna, du behöver grundboken till Traveller också.
Vet inte riktigt vad du menar?Fast Twilight: 2000 täcker väl inte 2300-setting en?
Reglerna vet jag inte, men settingen till 2300 togs fram genom att de spelade ett brädspel i designteamet. Detta tog avtramp från T2000 vad jag förstått, men tonade ned vissa saker.Om du inte menar de gamla reglerna från GDW, där jag tror de i 2300 var baserade på de i 2000.
2300ad utspelar sig i samma kontinuitet som Twilight 2000, fast är som du skriver en annan typ av SF. Så som Måns skämtar ovan kommer det kanske snart från FL...Vet inte riktigt vad du menar?
Det är helt olika settings.
Reglerna är inte samma.
Om du inte menar de gamla reglerna från GDW, där jag tror de i 2300 var baserade på de i 2000.
Den här gjorde mig köpsugen...En länk värd att läsa.
Freelance Traveller - Critics' Corner - 2300AD: Then and Now
www.freelancetraveller.com
Varför lyfta saker från en bra spelvärld till en dålig?Det borde gå att lyfta en hel del till Aliens från gamla 2300-moduler (planetböcker, produkter, vapen, aliens, intriger etc.)