Nekromanti Monkey Island

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Men shit vad jag är såld på Monkey Island. Jag älskar allt som har med MI att göra. Musiken, grafiken, humorn, storyn.

Main theme till MI2 liksom.

Varför görs det inte en tecknad film? Lucas får gärna släppa Star Wars nu och göra MI istället.

Jag älskar Monkey Island!

- Vulf

Bunny

Crazy like a fool
Det är lustigt det här. Vid den här tiden för två somrar sedan hade jag en precis likadan period som du har nu. Jag satt inomhus och spelade spelen i ett streck. Jag skulle nog vilja utnämna dem till de charmigaste spelen någonsin.

"Lucas får gärna släppa Star Wars nu och göra MI istället."

Ja! En film! Gärna tecknad i liknande stil som i... trean? Hela projektet skulle ju inte ens behöva en megablaffebudget.

Ajdå, kanske inte så givande inlägg det här, men endå.

Vitulv

Öh, va? [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Ichabod_UBBT

Warrior
Sång...

Title: There's a Monkey in My Pocket

Song by: Guybrush Threepwood

Oh, there's a monkey in my pocket,
And he's stealing all my change,
His stare is blank and glassy,
I suspect that he's deranged...

Rising

Vila i frid
Men shit vad jag är såld på Monkey Island.
Yeah, de äger. Tyvärr är det bara de två första spelen som verkar ha den rätta känslan. Governor Marley är vackrast i världen, och musiken är helt klockren. Särskilt titelspåret. Jag älskar att bara gå omkring och försöka luska ut alla dåliga skämt och hemliga småskojsigheter i spelen. (Skämtet om "titta! En trehövdad apa!" i första spelet fick mig att garva högt när jag först upptäckte det.)

För att inte tala om ledtrådarna; när jag var liten och körde så liksom bara testade vi allt möjligt på allt möjligt. Vi gillade dialogerna och så där, det vi förstod iaf, men nu när jag återspelat spelen så slår det mig att det ju faktiskt ges väldigt tydliga och smarta ledtrådar till alla gåtor i spelet; även om det gick oss (=mig, iaf) helt förbi när jag var liten.

En annan grej; jag kan bara inte haja att inte alla peka-och-klicka-spel ger huvudpersonen odödlighet. Det är liksom bara helt kass att dö i ett peka-och-klicka-spel. Liksom; okej, man gjorde fel, man dog, men nu vet man ju det, så nu gör man inte om samma misstag. Det fattar man faktiskt utan att behöva spela om hela partiet sen man senast sparade. Det finns absolut ingen anledning till att man ska behöva dö i ett peka-och-klicka-spel.

Lucas får gärna släppa Star Wars nu och göra MI istället.
Jag tror att det tåget gick iom Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl. Det var ju pretty much så nära man kan komma: Monkey Island-spelen är ju hårt influerade av attraktionen "Pirates of the Caribbean" i Disneyland.

Men det hedrar dig att du gillar MI. Jag visste väl att du hade sofistikerad smak.

Vitulv

"och musiken är helt klockren. Särskilt titelspåret."

Word motherfucker! Det är otroligt käckt.

(och för er som inte har hört det så kan ni ladda ned en fri mp3 från tvåan, för den är bäst)

Jag har lyssnat på soundtracket i tjugofyra timmar eller något sådant nu. Snart kommer jag väl spy på det antar jag :gremsmile:

"Jag visste väl att du hade sofistikerad smak."

Jao mon, jag gillar amatörporrfilm, zombierullar och Monkey Island. Om inte det är god smak så vet jag i ärlighetens namn inte vad det är.

- Captain Dread

G

Guest

Guest
De är de ägigaste spel som finns och funkar ypperligt med scummvm, använder ni inte scummvm till mi utan dosbox så byt fortast möjligt.

-Guybrush Nosehair, som har introt som mobilsignal.