Re: Färden till västern? OT Monsterteorier
Jamen, det har jag ju sagt förr. Jag kommer också säga det igen. Värre är det med Ghosts of Mars och Resident Evil... de är inte speciellt trovärdiga enligt min mening och saker som inte är trovärdiga förlorar enligt min mening sin söthet/gullighet. Fast vovvarna i Resident Evil är rätt söta... om ej trovärdigt, hur grejade dem sig ur burarna? Misste bara pälsen, men resten då?
Aliens däremot känns trovärdiga i mångt och mycket. Bygger på uppfattningar om steklar och myror ( som btw är samma släkte). Vissa detaljer som extra mun känns väl lagom kusliga, syrablodet lite överdrivet men i alla fall... dem detaljerna är väl inte alltid så trovärdiga, men det gör inte drottningen mindre rolig såsom hon vakar över sina ägg. =)
Jurassic park är en annan gullig film om den också har sina stunder av otrolighet... men den är söt. Fast när ska man komma på att alla skurkar i sådana filmer inte behöver vara dumma nog att falla i sina monsters klor? Räcker det inte med att monstren släpps lösa?
Nåväl, tänk på det en stund ni glada... jag ska nu gå och läsa examensarbeten inför ventilering på tisdag.