anth
Vetefan
Det är inte värre än de som provat DnD en gång och inte tycker om det: "Rollspel är tråkigt för DnD är tråkigt".Slutledningen att brädspel är tråkigt för att monopol är tråkigt som nämndes tidigare i tråden är fascinerande.
Det är inte värre än de som provat DnD en gång och inte tycker om det: "Rollspel är tråkigt för DnD är tråkigt".Slutledningen att brädspel är tråkigt för att monopol är tråkigt som nämndes tidigare i tråden är fascinerande.
Nu har jag aldrig spelat Monopol, men ovanstående gäller för typ alla sällskapsspel jag har spelat. Hela min barndom spelade vi Risk "fel", och när jag spelade med andra så spelade de annorlunda, vilket kändes jätteudda. Så vi grälade om vem som hade rätt, kollade upp de riktiga reglerna och vi spelade fel bägge två.Faktum är att de flesta jag känner tror att barnreglerna är de riktiga och de flesta brukar bli chockade när man förklarar de riktiga Monopolreglerna för dem (kort sagt ingen människa har ens läst igenom Monopolreglerna).
Sen behöver man komma ihåg skillnader mellan olika utgåvor. Jag vet att i exempelvis Settlers of Catan fungerar hamnar helt annorlunda i tyska utgåvan jämfört med svenska. Vi hade ett jättegräl om det en familjeträff tills vi fick det utrett =DNu har jag aldrig spelat Monopol, men ovanstående gäller för typ alla sällskapsspel jag har spelat. Hela min barndom spelade vi Risk "fel", och när jag spelade med andra så spelade de annorlunda, vilket kändes jätteudda. Så vi grälade om vem som hade rätt, kollade upp de riktiga reglerna och vi spelade fel bägge två.
Följ tårtdiagramet medsols, och läs titlarna i ordning. Schack -> Scrabble - > Monopol osv.Jag har lite för dåligt färgseende för att kunna se vilken tårtbit som är vad. Ser att schack är det mörkaste fältet men vilka är det som är scrabble och ludo?