Nekromanti Monster/Bestiarum till Arfert's Saga?

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,262
En bok i stil med något liknande Jorges Bestiarium, fast med mer äventyrsfrön och platsbeskrivningar kopplade till varje varelse, till Saga hade varit fantastiskt. :gremsmile:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
Antemannen said:
Jag funderar på att köra ett One-Shot äventyr med Arfert's rollspel saga och funderar på finns det ett bestiarum eller regler på hur man gör monsterna i spelet?
Jag tycker det funkar rätt bra att utgå från de monster som finns (där jag ärligt talat inte kunde komma på att jag saknade särskilt mycket heller, trots att bestiariet är rätt kort). För att demonstrera så skrev jag ihop en elefant åt dig. :gremsmile:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Schysst uppställning där på bloggen, mer än vad jag har gjort.. De flesta varelser gjorde jag bara på känsla när vi spelade.. "hmm, så här farlig borde ev varg i Saga vara". :gremwink:
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,419
Location
Umeå
De monster som finns borde väl räcka långt nog, något som skulle varit intressantare (kanske nått för någon blogg eller nått) är att det skrevs ett äventyr(s)/frö/ide´ nått till varje monster i boken.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
Hans E Magnusson said:
De monster som finns borde väl räcka långt nog, något som skulle varit intressantare (kanske nått för någon blogg eller nått) är att det skrevs ett äventyr(s)/frö/ide´ nått till varje monster i boken.
Hoppas du inte syftar på mig, för jag har glömt bort hur man gör sånt sedan jag började med hippieflummet. Jag kan bara utgå från situation/rollpersoner eller knåpa ihop något platsbaserat nu för tiden. Att utgå från ett monster är inget vidare i något av fallen kan jag tycka. :gremcrazy:
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,419
Location
Umeå
DeBracy said:
Hans E Magnusson said:
De monster som finns borde väl räcka långt nog, något som skulle varit intressantare (kanske nått för någon blogg eller nått) är att det skrevs ett äventyr(s)/frö/ide´ nått till varje monster i boken.
Hoppas du inte syftar på mig, för jag har glömt bort hur man gör sånt sedan jag började med hippieflummet. Jag kan bara utgå från situation/rollpersoner eller knåpa ihop något platsbaserat nu för tiden. Att utgå från ett monster är inget vidare i något av fallen kan jag tycka. :gremcrazy:
Tja det enda jag kan svara på det är väl: FEGIS

:gremsmile: eller nått
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
Hans E Magnusson said:
Tja det enda jag kan svara på det är väl: FEGIS

:gremsmile: eller nått
:gremlaugh:

Du kan ju alltid föregå med gott exempel. För varje äventyrsfrö du skriver så skriver jag också ett. Du är välkommen att gästblogga! :gremwink:
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,419
Location
Umeå
DeBracy said:
Hans E Magnusson said:
Tja det enda jag kan svara på det är väl: FEGIS

:gremsmile: eller nått
:gremlaugh:

Du kan ju alltid föregå med gott exempel. För varje äventyrsfrö du skriver så skriver jag också ett. Du är välkommen att gästblogga! :gremwink:
Skit, förstog att jag skulle skippat det där svaret, jaja jag är då en FEGIS

:gremsmile:
 
Top