Nekromanti Monster Hearts, Stockholm

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,820
Location
Stockholm
Hej

Jag har tappat bort min ordinarie spelgrupp i schematrasslet och det börjar suga ordentligt i rollspelsmagen. Jag är sugen på att spela en kampanj Monster Hearts och jag undrar om det finns fler intressenter som kan tänka sig att spendera 5-8 vardagkvällar utspridda över kanske ett halvår på att leka gymnasieångest, sex, mobbing, våld, blod, kärlek och hat med mig? Jag tänker mig att vi börjar med ett eller två spelmöten med mig som spelledare varefter vi delar lika på ansvaret och kör spelledarfullt.

Det här kommer inte att ske imorgon och inte nästa vecka heller, snarare känns början av januari som en realistisk tid att dra igång.

Intresserade? Skriv här eller skicka ett PM!

Just nu är 2/5 platser lediga.
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Jag är intresserad! Och spelar gärna med dig igen (förra gången var väldigt intressant, minst sagt! ^_^)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,820
Location
Stockholm
Sia said:
Jag är intresserad! Och spelar gärna med dig igen (förra gången var väldigt intressant, minst sagt! ^_^)
Härligt! Tack detsamma! :gremsmile:

Lu_kaazh said:
Jag kan tänka mig vara med.
Grymt, ska bli riktigt kul!


Endast 2/5 platser kvar!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,820
Location
Stockholm
Jag tänker även att om vi fyller upp 4/5 platser så är det tillräckligt för att köra, så en till lirare så är vi good to go :gremsmile:.

Jag har även lite tankar kring att formalisera lite riktlinjer för hur vi ska spela/bete oss/sköta det praktiska osv inspirerat av Arvidos (visst var det Arvidos?) projekt på detta tema tidigare, återkommer med lite förslag som vi kan bolla med!
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Låter bra! Kanske en uppstarts-session / workshop innan man drar igång spelet på riktigt? (Något har jag lärt mig av SSF :))
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,820
Location
Stockholm
Sia said:
Låter bra! Kanske en uppstarts-session / workshop innan man drar igång spelet på riktigt? (Något har jag lärt mig av SSF :))
Absolut! Monster Hearts är ju "powered by the apocalypse" så om det liknar Apocalypse World blir första spelmötet något av en workshop hur vi än gör men jag är lätt på att utöka lite, lägga in lite gymnasie-pepp och annat gött!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,820
Location
Stockholm
Mycket pepp! troligen har jag fyllt de två sista platserna med ett par riktigt sköna lirare som jag spelat mycket med i Norrköping, inte helt 100% dock. Jag ägnar detta mycket tanke men har mindre tid än vad jag önskar för aktiviteten här.

Förslag: Vi går in i detta helt förutsättningslöst. Jag läser in reglerna (har hört ett par APs och kört ett gäng andra spel som hämtar sin kraft från apokalypsen så bör vara chill) men mer än så behöver vi inte göra i förväg (om vi inte vill!). Första spelmötet snackar vi lite socialt kontrakt, plockar skins (Monsterhearts playbooks, jag skriver ut de jag kan hitta) och kör igång, no reading in advance required. Känns det ok?
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Det låter jättebra! Är sjukt pepp inför detta :gremsmile: och jag lovar att försöka spela djärvt denna gång!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,706
Location
Huddinge
RasmusL said:
Förslag: Vi går in i detta helt förutsättningslöst. Jag läser in reglerna (har hört ett par APs och kört ett gäng andra spel som hämtar sin kraft från apokalypsen så bör vara chill) men mer än så behöver vi inte göra i förväg (om vi inte vill!). Första spelmötet snackar vi lite socialt kontrakt, plockar skins (Monsterhearts playbooks, jag skriver ut de jag kan hitta) och kör igång, no reading in advance required. Känns det ok?
Låter Bra,
Att förbereda sig är ändå bara för Tradspelare :gremtongue:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag är superintresserad men tror det kan bli svårt att få till.

Jag kanske kan vara med när jag är i Nynäshamn och träffar min pojkvän, alltså helger, förutsatt att han oxo får vara med, förutsatt också att ni godtar att vi inte är med varje vecka.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Och nu såg jag "vardagskvällar" vilket blir ytterligare lite svårare. Men jag tänker flytta närmre Stockholm inom ett år! Då är jag med på rollspel!!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,820
Location
Stockholm
Recca said:
Och nu såg jag "vardagskvällar" vilket blir ytterligare lite svårare. Men jag tänker flytta närmre Stockholm inom ett år! Då är jag med på rollspel!!
Vi kan ju se hur det ser ut när vi drar igång!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
RasmusL said:
Recca said:
Och nu såg jag "vardagskvällar" vilket blir ytterligare lite svårare. Men jag tänker flytta närmre Stockholm inom ett år! Då är jag med på rollspel!!
Vi kan ju se hur det ser ut när vi drar igång!
Taget. :gremsmile:
 

marken_UBBT

Veteran
Joined
10 May 2004
Messages
7
Location
Stockholm
Jag skulle vilja vara med. Bor centralt i stockholm och har spellett en hel del AW tidigare och länge velat prova monster hearts. Hör av er på mail då jag sällan kollar detta forum. Christopher.marken{at}gmail.com
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,820
Location
Stockholm
Januari närmar sig!

marken och Norden: Vi är 5 st just nu och där går nog smärtgränsen för deltagarantal. Om någon hoppar av är ni givetvis först på tur!

Dags att börja kika på möjliga datum för spel. Under dagen kommer jag att lägga upp en trello-grupp för detta och jag kommer att behöva en e-postadress av var och en av er för att kunna bjuda in er, skicka ett PM. Trello är ett smidigt planeringsverktyg där vi kan få en grym översikt över när folk kan lira.

Jag är sugen på att skriva en massa annat me nhar dåligt med tid, möjligen får första träffen gå till lite socialkontraktssnack och annat jox!
 
Top