Nekromanti Monster: Kungsgrip

tomtefar

Veteran
Hej

I Ereb Altor spelledarbok i historiendelen av kapitlet om Ransard finns att läsa:

I Ransard begynner Griparnas Årtusende i och med att Argald Omric lyckas tämja en kungsgrip.

När jag letar i Monster så hittar jag bara varelsen grip. Är det nån som vet med sig om att det finns något som heter kungsgrip och vart det i så fall finns beskrivet??

Daniel Andersson

Swordsman
Jag hade ett vagt minne av Kungsgrip i en gammal Sinkadus, men när jag letar närmare hittar jag bara Kungspegas, i Sinkadus nr 28.
Och det är ju ett helt annat djur, som tydligen inte gillar svarta enhörningar.

Daniel

King Kromm

Hero
Nå, nu har jag inte alls spelat mycke i Ereb Altor, men om man nu inte hittar något om Kungsgripen på borde det ju inte vara allt för omöjligt att hitta på något själv.

Man kan ju ta den gamla gripen och modifiera helt enkelt. Ändra storlek och fjäderskrud e enkalst och de som rpna märket mest av, exempelvis så skulle ju Kungsgripen kunna vara större, men själv hade jag nog tagit en mindre variant(iaf med de humöret jag e på nu) och lagt på honom en otroligt magnifik fjäderskrud. Eller varför inte låta något av gripens delar klassas som en alldeles speciell trofé, värdig just kungar? Kanske lever just denna specifika gren av gripar på sådan oländig teräng att det anses extra fint att äga trofeér från den?

Inte vet jag, låt fantasin flöda och besluta dig för något som passar!

Pendragon

Swashbuckler
Jag kommer ihåg att jag plitade ner några värden för något jag kallade kungsgrip när jag insåg att en vanlig grip helt enkelt var för lite för att bära en ryttare. Det var helt enkelt en större och starkare grip, ungefär i nivå med en hippogriff.
Intressant att parallella tankar fanns från officiellt håll, det hade jag missat helt.

/Joel - oerhört fascinerad av namnen var desamma...