Nekromanti Monster som är dungeons

God45

#PrayersForBahakan
Super gelatinous cube:

Det är en gelatinous cube som är 10 kilometer tvärsöver istället för 10 fot. Den har absorberat en massa slott och byggnader och dessa har tryckts ihop i mitteln av kuben. Så man måste hitta ett hus som håller tills den når mitten, sitta i det när kuben samlar upp en och för en till mitten. Sedan är dungeonen de ihop tryckta byggnaderna.

Lupus Maximus

Tekniker
Eftersom tråden är i allmänna forumet och inte t.ex. D&D-forumet, så föreslår jag Unshaped Raksha som tagit över en demesne. Platsen och dess invånare är varelsens vilja och fantasier, samt en och annan varelse eller äventyrare som den låtit stanna vid liv. När weird shit har in-game-förklaringar. :)

God45

#PrayersForBahakan
Lupus Maximus;n65759 said:
Eftersom tråden är i allmänna forumet och inte t.ex. D&D-forumet, så föreslår jag Unshaped Raksha som tagit över en demesne. Platsen och dess invånare är varelsens vilja och fantasier, samt en och annan varelse eller äventyrare som den låtit stanna vid liv. När weird shit har in-game-förklaringar. :)
Det är rätt nice. Tricket är att få in det i Creation långt från the Wyrd så att spelarna går in och man kan gå: "Fuck you! Alice i underlandet dags bitches!"

Samma sak funkar i Mage: The awakening med Aconter och andra Abyss monster i en demesne.

Cybot

Mest spelbar
Emperor Mimic
Tiny Mimic: Skatten är en mimic.
Normal Mimic: Kistan är en mimic.
Emperor Mimic: Dungeonen är en mimic.

Leviathan
Hela äventyret sker på en ö som egentligen är ryggen på sjömonstret Leviathan.

Dream of Dead Gods
Dödsguden är död, länge leve dödsguden!
Tja, om det inte var för ett liiiitet problem. Den nya dödsguden har inte tänkt på allt och det är en liten (men kritisk) detalj i hela den här dödsgudsschticket som han inte kommer på hur han ska göra (typ hur man spårar upp de avlidnas själar så att de kan ledas till dödsriket eller något liknande). Det är helt enkelt upp till äventyrarna (kanske de till och med var ansvariga för den förra dödsgudens nerfall) att fixa problemet. För att göra det måste de färdas till det astrala planet och utforska den förre dödsgudens astrala avtryck, en vriden och eterisk version av dödsgudens tankar, ideologi, rädslor och själsliga essens.

Staffan

Myrmidon
13th age har:

Living Dungeons: Dungeons som skapas av någon ondskefull kraft djupt nere i underjorden, och sedan bubblar upp till ytan. I vissa fall är dungeonen även mobil. Ett av de första äventyren till spelet, Eyes of the Stone Thief (kommer Snart(tm)), handlar om just en sådan dungeon.

Koru Behemoths: Riktigt, riktigt gigantiska djur som går runt lite här och var i Imperiet, oftast följande en mer eller mindre förutbestämd väg. Vissa bebos av halvnomadiska stammar (vilket är lite jobbigt när de ska ta sig över sundet som avgränsar Innanhavet från Järnhavet - tänk Gibraltar).

Kraetyz

Omöjlig att ha att göra med
Eftersom jag precis spelat Never Alone (Kisima Ingichuna) så kan jag ju nämna valanden som man kommer in i. Efter att man svalts av valen så måste man simma omkring och klättra i isgrottor och så för att ta sig till blåshålet där man skjuts ut.

Sedan finns ju givetvis Catfish Maw i Zelda: Link's Awakening, och en liknande dungeon i Ocarina of Time. :)

God45

#PrayersForBahakan
Kraetyz;n65801 said:
Eftersom jag precis spelat Never Alone (Kisima Ingichuna) så kan jag ju nämna valanden som man kommer in i. Efter att man svalts av valen så måste man simma omkring och klättra i isgrottor och så för att ta sig till blåshålet där man skjuts ut.

Sedan finns ju givetvis Catfish Maw i Zelda: Link's Awakening, och en liknande dungeon i Ocarina of Time. :)
Jag bara hoppade alla Jonas och valen grejer. Är det så gammalt att det är i Bibeln tänkte jag att folk har koll på det :p

Krille

Super Moderator
Potentiellt skulle den här kunna kvalificera i Doctor Who: Adventures in Time and Space:

Spaceship UK kvalificerar förmodligen bara till en fjärdedel.

För det första kommer avsnittet med Spaceship UK – om det kommer in – först in i rollspelet Doctor Who: Adventures in Time and Space
i Eleventh Doctor Sourcebook, och Cubicle 7 har bara gett ut till #6 än så länge. Så därför är det bara till hälften kvalificerat.

För det andra är monstret inte så mycket i ett monster som på ett monster (utom en liten bit, strax över monstrets hjärna), men de är tätt sammanlänkade. I alla fall tills Doktorn muppar upp saker och ting. Men det halverar kvalificerandet en gång till.

Så kvar är bara en fjärdedels kvalifikation.

chrull

Stockholm Kartell
Knowhere (stationen/planeten i Guardians of the Galaxy) skulle lätt kunna bli en levande dungeon. Den där Numenarastaden som finns på ryggen av en gigantisk mekanisk spindel funkar ju också.

Kraetyz

Omöjlig att ha att göra med
God45;n65803 said:
Jag bara hoppade alla Jonas och valen grejer. Är det så gammalt att det är i Bibeln tänkte jag att folk har koll på det :p
Antar att du har rätt i det. Vad sägs om Shothragot då? Tharizduns herald, en kilometerstor flygande köttklump av ondska som försöker ta sig till astralplanet och öppna The Chained God's fängelse. Från D&D 3.5-äventyret Essence of Evil.

(Sedan halvtvekar jag på att nordamerikanska urfolk gjort medvetna bibelreferenser med sina folkberättelser, men jag kan inte säga med säkerhet! ^^)

God45

#PrayersForBahakan
Kraetyz;n65850 said:
Antar att du har rätt i det. Vad sägs om Shothragot då? Tharizduns herald, en kilometerstor flygande köttklump av ondska som försöker ta sig till astralplanet och öppna The Chained God's fängelse. Från D&D 3.5-äventyret Essence of Evil.
Supercoolt! :D

Sedan halvtvekar jag på att nordamerikanska urfolk gjort medvetna bibelreferenser med sina folkberättelser, men jag kan inte säga med säkerhet!
(Nu vill jag säga något spydigt om Israels förlorade stam men jag tänker hålla mig :p