Nekromanti Monster & Varelser - Delta i skapandet!

Eagle

Swordsman
Hej!

Ni spelledare som brinner för Eon och som har lite information att dela med er av när det gäller varelser, skulle ni kunna hjälpa mig att få fram värden för nedanstående varelser

När ni svarar på detta inlägg, så ange gärna i ämnesraden vilken varelse ni vill komentera, så att alla på forumet lätt kan hitta den varelse de söker, utan att behöva läsa igenom alla inlägg.

Dessa är varelserna:
Unicorn
Vampyr
Varulv
Mumie
Varg
Björn
Griffon
Djinni
Gargoyle
Ogre
Harpya
Elementar (jord, vatten, eld, luft)
Mermaid
Manticore
Medusa
Genie
Pegasus

Följande värden behövs till respektive varelse:
Sty:
Tål:
Rör:
Psy:
Vil:
Syn:
Hör:
Luk:
Vär:
Agg:
Förflyttning:
Chockvärde:
Skadekolumner:
Vinit:
Insikt:
UK:
Anfallshandlingar:
Försvarshandlingar:
Rustning (även naturlig sådan):
Eventuell Beskrivning:

Gör ert bästa och tack på förhand! :)

Vänliga hälsningar
Henrik

Hjalle

Swashbuckler
Ajaj...

Hmm, flera av dessa varelser (närmare bestämt vampyr, varulv, mumie, varg, björn, gargyl (gargoyle), harpya, elementarer och pegasus) finns beskrivna i olika moduler och tillbehör till Eon. Detta gör att det strider mot copyrightlagen att lägga upp värden på dessa här på forumet. Köptips om du vill ha värden på dessa är: Vandöda & nekromanti (lamior (vampyrer) och mumier), Monster i Mundana (varulv, gargyl, harpya och pegasus), samt Mystik & magi för beskrivning av elemtarer. Varg och björn fanns i slutsålda Monster och Varelser, och dyker upp igen i Vilddjur & bruksdjur.

-Hjalle

Ezping Orm

Hero
Re: Tillägg

Även enhörning (unicorn), grip (griffon), mantikora och gorgon (medusa) finns beskrivna i Monster i Mundana.

//Ezping Orm

Eagle

Swordsman
Kreativetet & Mångfald - INTE plagiat av Eonböcker

Någon plagiering av Neogames supplement går givetvis inte för sig. Det hoppas jag att alla är överens om. Men för dem av er som har alternativa beskrivningar och värden på varelser - så bidrar ni till en större mångfald, vilket bara är bra. En vampyr t.ex.behöver inte vara den andra lik. Jag vill uppmuntra till kreativetet & mångfald. INTE till plagiat av redan utgivna Eon produkter :)

GlueBall_UBBT

Warrior
En annan sorts skogsrå

Skogsrå à la GlueBall:
Skogsrån är en varelse som lever i gränslanden och ibland ännu närmre civilisationen. Skogsråen är uteslutande kvinnor och alla är mycket vackra och finlemmade. Det speciella med skogsrået är att det är en korsning av djur och växt. Dess hy är lätt grön då skinnet innehåller klorofyll, vilket gör att skogsrået överlever på enbart solsken.

Ryktet om att skogsrån rövar bort män och pojkar stämmer inte. Snarare kommer dess "offer" med frivilligt. Skogsråen är nämligen mycket trevliga och kan känna av telepatiskt vad män i dess omgivning gillar och vill ha. Då kan hon komma med förslag som mannen i fråga har svårt att tacka nej till.

Varför gör då skogsrån detta? Jo, för om de kan få kärlek från en man (människor och alver tillhör de vanligaste offerna, även om alverna oftast är välbekanta med skogsråets natur) blir de ögonblickligen gravida och föder dagen efter ett frö som de planterar djupt in i skogen. Efter tre månvarv kravlar ett nytt skogsrå upp full vuxen och redo att leva sitt odödliga liv.

Skogsrået söker enbart kärlek och lever gärna tillsammans med samma individ sålänge den får kärlek. Det som gör skogsrået förföriskt är att det är det effektivaste sättet att lura till sig en mans kärlek.

Sty: 8 (skör som en blomma)
Tål: 11 (resistant som en skal)
Rör: 15 (vig som en klingerväxt)
Per: 18 (naturligt vacker)
Psy: 15 (kvinnlig list :gremsmile:)
Vil: 15 (envis som, ja ett skogsrå)
Bil: 10 (nej, detta gäller medfödda instinkter att överleva i naturen.)
Syn: 12 (skogen har ögon)
Hör: 12 (och öron)

Ja, det är väl de hela. Lite kött på benen iallafall. God Jul!

Silvervarg

Warrior
Re: Jag...

... gillar dessa skogsrån bättre än Neogames egna :gremsmile:
Även om jag gillar varelsen, som är officiellt skogsrå så skulle jag helst se ett annat namn på dem. Det är inte skogsrån i mina ögon.

Jag med min fantasyrasblanding/halvblodsfetish skulle dock gilla tanken på korsningar mellan dessa skogsrån och människor/alver/någe :gremwink:.
En sak, för att få dem farligare skulle kanske vara att männen som beblandar sig med skogsrån blir galna i dem och springer ut i skogen för att finna dem. Och ett de blir mentalt fänglsade på samma sätt satyrerna i eon fängslar kvinnorna som skall föda deras barn och galenskap och sånt som följd. Då finns det en anledning att undvika dem.

Silvervarg gillar skogsrån

walium

Ganska töntig, faktiskt
Är det inte intressantare att fråga efter en beskrivning och korta äventyrstips istället för siffervärden? Är det något som spelledaren själv borde kunna sätta ihop så är det ju just grundegenskaper. Jag ska se om jag inte kan knåpa ihop något användbart när jag inte förätit mig på julgodis och pepparkakor. :gremsmile:

Jaggernaut

Hero
Gargoyle

[edit]Hmm...det kanske är värt att påpeka att den bifogade filen inte är en bild utan ett textdokument om gargoyle[/edit]

Okej här kommer min egna varelse 'gargoyle'. Den är inte tänkt att ersätta gargylen utan i mitt Mundana existerar båda.

Här är en bild som jag har gjort på en av gargoylerna som figurerat under mitt spelledarskap.