Nekromanti Monster

DjeVul

Warrior
Jag vill ha riktiga monster i mundana... Monsterboken är ju värdelös...

Mr Jacket

Veteran
Re: Varför då?

Jag har själv väldigt stor nytta av monster & varelser.
Jag undrar varför du tycker den är så värdelös?

Nej, inte fler monster..
Jag vill ha värden på vanliga djur istället: Du kan ju hitta på egna värden om du vill använda t.ex. en björn!
Jag vet att det inte är samma grej men så länge får du väll nöja dig med det.

-Mr Jacket.

hatten

Swashbuckler
http://members.nbci.com/hatten_jc/djureon.htm
Korp
Älg
Elefant
Marsupilami ( Bara på skoj skepp och hoj.. )

http://members.nbci.com/hatten_jc/varelserEon.htm NÅgot mer Unika varelser defentivt inte monster men inte normalt saker man kan spela men bara om SL tillåter..

http://members.nbci.com/hatten_jc/Draagoner.htm En spelbar varelse som är för Kobolitisk för att Jag ska kunna använda den i MIN spelvärd men den representerar min egen dröm om att kunna flyga som en fågel så jag delar med den.. och nu en sång..

*Fiol*
Jaag är kung över ängarna springer utan keps och skor dansar och tar ut svängarna ropar glatt åt mina koor
*Fiol solo* *Fiol solo* *Fiol solo* *Fiol solo* *Fiol solo* *Fiol solo* *Fiol solo* *Fiol solo* *Fiol solo*
Jag vaknar tidigt och Stiger upp redan före grannens tupp
håret spetar åt alla håll Meen spelar ingen roll
idag kan inget få mig sur fiolen har jag stämt i dur
himmeln är så vackert blå sommarn kom till sist ändååå
vintern var Ooändligt lång
jag klippte mig inte en enda gång
nu lyser solen stor och stark i skog och maark
Jaag är kung över ängarna springer utan keps och skor dansar och tar ut svängarna ropar glatt åt mina koor
Jaag är kung över ängarna jag skriker högt så folk förstår här är en av drängarna solen lyser där jag går
*Fiol solo* *Fiol solo* *Fiol solo* *Fiol solo* *Fiol solo* *Fiol solo* *Fiol solo* *Fiol solo* *Fiol solo*
*Fiol solo* *Fiol solo*
Jag läger mig i gräser ner
ligger still och bara ler slumrar till och snarkar tyst
drömer om en kvinnas byst
då ser jag nån som emot mig går
liderlig med utsläpt hår hon är vacker som en dag
I saaamma stund så vaknar jag
bär utav och tänker sen hon kommer nog till mig i natt igen
Ännu lyser solen stark i skog och mark
Jaag är kung över ängarna jag skriker högt så folk förstår här är en av drängarna solen lyser där jag går
Imorgon tar jag dagen fri det är för varmt att slita hund jag har jobbat allt för hårt i ååååår
Jaag träffar kanske Emmelii hon som är så god och rund hon lär inte vara särskild svåååååår
*Fiol solo* *Fiol solo* *Fiol solo* *Fiol solo* *Fiol solo* *Fiol solo* *Fiol solo* *Fiol solo* *Fiol solo* *Fiol solo*
*Fiol solo*
*Flöjt solo* *Flöjt solo* *Flöjt solo* *Flöjt solo* *Flöjt solo* *Flöjt solo* *Flöjt solo* *Flöjt solo* *Flöjt solo* *Flöjt
solo* *Flöjt solo*

Och ytterligare en sång

*Trummor* *Trummor*
Följ nu med till djungeln på en jättefest
Med sverigesjazzband och själva Tarzan som hedersgäst
Fantomen serverar och Guran står som kok för oss
Snart kommer Jane och Diana
Och Klabbe som ska trolla för oss
VI HAR TARZAN PÅ MIDDAG IDAG HAN VERKAR ATT MÅ GANSKA BRAA *ler*
Och nu så landar fem lianen och Tarzan är meee så nu kan vi börja festen varså go å slå er ner
Första rätten vi får det är nå riktigt gott fattiga riddare som vi har rövat från ett sloott ÖÖ
Sjömansbiff är nästa punkt på vårt program
En hel besättning från en båt som inte kom fram
Därpå börjar vi dansen varar natten lååång
Till sverigesjazzband och Tarzans vrålande sååååång
han verkar att må gaaanska bra

Lycan

Hero
-

Jo... Jag vill också ha en ny monsterbok.
Hoppas bara i så fall den nya blir lika bra som den gamla, med hyggelmonster, kuradi, melusian, kimeror och allt annat som är så underbart bra.

Monster - Blää!

MVH - Frans "Lycan" Björkstam

Vincentus

Veteran

Men det finns ju värden på en Björn i Monsterboken! Och en massa andra varelser som inte är monster... (Boken heter ju Monster och VARELSER!)

Frank_UBBT

Veteran
Monster-mania... nä

Mundana är inte den världen tar man träffar monster varje dag och buntar ihop dem som trasdockor. Monster är inte bara djur- utan egentligen väsen med viss bakgrund och ursprung. Om våra spelare träffar på monster eller demoner skiter rollpersonerna på sig... tänk dig: en knatte hör på massa sagor som ger honom hemska mardrömmar. Det kan handla om gubben Oskar som återupstått från de döda och spetsar små barn på sina pålar i den gamla gruvan. Läskigt för en pojke på sju bast. Tänk sen när knatten vuxit upp till en modig riddare och bestämmer sig för att döda en myt- gå in i gruvan, och verkligen möter Oskar. Mardrömmen visar sig vara sann och riddarens byxor blötts ner.
Hur som helst, monster är unika, inte vardagsmat. Därför råder jag också att använda mallen på s.12 och skapa egna monster!

-Frank, har ett skelett under sängen

Vincentus

Veteran
Det skulle vara skönt om det i nån bok fanns lite "vanliga monster". Jag menar, det är ganska tråkigt att behöva räkna ut värderna för till exempel en Frakk Tirak eller nåt sånt om man skulle behöva det... Alla regler som krävs för att gjöra tex en frakktirak finns i regelboken, men det tar ju en evighet att fixa en SLP med alla värden...

Toggrikk

Veteran

Jag håller med om att monsterboknen är bra och kan inte se några större problem med den.
Man kan ju ifrågasätta dess användbarhet i spelet men när man behöver den så fyller den sina funktioner.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag tycker att det är synd att inte det finns någon bra motsvarighet till DoD´s gamla monsterbok. Tyckte att den var helt underbar med dödsriddare och demonprinsar och allt annat. Rollspel var bättre förr. Gillar inte monstren i Mundana, tycker att de känns lite som nödlösningar (jag menar hyggelmonster och Kuradin... kom igen! *suck*). Det bästa med monster&varelser tyckte jag var trollkapitlet som i min mening var helt underbart bra, genomtänkt och välillustrerat.
Ser dock fram mot Jorges Bestiarium till DoD6, tror att om den blir bra så kommer även Eon-Spelledare använda sig av detta.

"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"

Sodivra

Champion
Öööh

Har du provat lugnande medel? /images/icons/wink.gif

/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!

Sodivra

Champion
BRA SVAR! [NT]

Jag är en liten..

/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!

Krille

Super Moderator
"Tyckte att den var helt underbar med dödsriddare och demonprinsar och allt annat."

Du menar, alla kummelgast/balrog/nazgûl-varianter som var omdöpta så att Tolkien Enterprises inte skulle stämma skiten ur Target/Äventyrsspel?

"Rollspel var bättre förr."

De enda som tycker att rollspel var bättre förr är de som är tillräckligt gamla för att vara nostalgiska men inte tillräckligt gamla för att kunna se bortom nostalgin.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

hatten

Swashbuckler
Re: Men med lugnande så kan jag int

/images/icons/cool.gifHitta på sådana roliga varelser som jag redan har gjort !
Du verkar ha problem med några av mina "monster"/images/icons/tongue.gif Arvidos ? förklara vilka/images/icons/crazy.gif
Det viktiga är att man inte glömer humorn och ironi när man spelar det är lika viktigt som skräck terror och action i ett spel./images/icons/laugh.gif
Och att glöma några SÅ viktiga djur som Älg är oförlåtligt av Neogames tänk att Norrläningar som inser att skulle dom åka till Mundana så skulle det inte finnas något att skjuta i skogarna.. Okej en och annat Hyggelmonster pegasus och annat men inte Älg och kan en människa klara sig Utan älg jag trot int de!

Rosen

Myrmidon

<I>Norrläningar som inser att skulle dom åka till Mundana så skulle det inte finnas något att skjuta i skogarna..</I>

Med tanke på att det nyligen har pratats här om att krutvapen inte hör hemma i Mundana, vad skulle de skjuta dem med? (-:

--
Åke

hatten

Swashbuckler

En Äkta norrläning är envis så ladda med lite viljestyrka handla med envishet och man kommer inte bara kunna hitta äkta norrlänsk ammo i mundana man kommer kunna skjuta med det också..
Naturlagarna struntar man i.. *ler*
Realaty dos not consern me....

Ezping Orm

Hero
hyggelmonster

Klaga inte på det kära gamla hyggelmonstret.. det är ju ett av de absolut bästa monster som fantiserats ihop!

Ezping Orm

Sodivra

Champion
Nej, nej..

Inget fel alls.. Du blev bara lite vild..

/Arvidos, skrämd. (Not. /images/icons/wink.gif)