Nekromanti Monster

Sabelkatten

Swordsman
Koboldisk?

Jag läste din beskrivning på Draagoner. Jag kan inte säga att jag tyckte den var särskilt koboldisk.

Iofs. är flygförmågan en stor fördel, men kom ihåg nackdelarna: Vingarna kommer vara ivägen i trånga situationer (strid inomhus?), Det går inte att ha rustning på dem och de borde vara ganska sårbara för hugg/kross-skada.
Lite micklande med värdena och jag skulle mycket väl kunna tänka mig att låta en spelare ha en sådan karaktär.

/Henrik

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Ja Krille, skönt att du kan komma med en tillrättavisning när jag, oförskämd som jag är, råkade lovorda en produkt som inte du har ett finger med i spelet vid framtagandet.
Kan du på rak arm säga att du eller dina kumpaner inte har inpirerats av Tolkien när ni skapade t.ex Eons dvärgar och alver? Kan det vara så att inget rollspel överhuvudtaget skulle inkludera element som alver, dvärgar, hober/halvlängdsmän/misslor, tiraker (ett rent namnskifte från orcher, neogames räddade iofs lite av sin stolthet när de sa att orch betydde tirak/plundrare på dvärgiska) om det inte vore för att Tolkien lyft fram dessa skapelser ur nordisk och keltisk mytologi?
Jag tycker att du som föregångsman borde vara lite mildare i tonen när du sågar äldre produkter, allt du gör är trots allt inte bäst och du, min bäste herre, är lika duktig på att hämta inspiration från andra författare som någon annan.

Vitulv, som är lite trött på Krilles, ibland rent oförskämda inlägg. Visserligen är Vitulv rätt trött och lättretlig för tillfället så det är möjligt att även detta inlägg tolkas något bitskare än vad som igentligen är menat. Det innehåller säkert massa stavfel men det bryr sig inte Vitulv om...

"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"

WHaLe

Hero
Krille har iaf varit smart och ändrat på sina skapelser. Alverna, dvärgarna och kanske framförallt tirakerna skiljer sig mycket från tolkiens skapelser.
Tolkien ändrade också på sina skapelser jämfört med sina hans inspirationskällor.
inspirationskällorna har modifierats genom årtusenden av muntligt framförande.

Många av d&d:s produkter försökte göra kopiora tolkiens varelser rakt av (med små namnbyten), vilket jag är emot.

WHaLe - Som anser att krille (och resten av mundana författarna) lyckades mycket bra med sina skapelser..

<A HREF="http://come.to/whale" target="_new">http://come.to/whale</A>

Riddaren

Swashbuckler
Tiraker

"Krille har iaf varit smart och ändrat på sina skapelser. Alverna, dvärgarna och kanske framförallt tirakerna skiljer sig mycket från tolkiens skapelser."

Krille har inte skrivit modulen om tirakerna, det är Dan Johansson, dock har Krille varit med på ett litet hörn eller två också ;-)

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Master_Z

Swordsman
"Suck" När ska folk lära sig att det inte heter D&D utan DoD?

/Linus - som är trött få människor som säger/skriver fel

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"

Master_Z

Swordsman
Re: Monster-mania... nä

Det beror ju också lite på vad för sorts fantasy man spelar. Om man spelar LOW fantasy så är monstrena mycket mer sällsynta än vad de är i t ex HIGH fantasy eller steam fantasy.

/Linus - som tror han fick det rätt nu.

Master_Z

Swordsman
Väldigt fin sång :gremwink:. Hittade du på den på fri hand?

/Linus

Bjorn

Hero
Mäniskor

Det finns ju redan de bästa monster som någonsin har kommits på i Mundana, nämligen mäniskor.
Jag har då i alla fall aldrig läst om nå't påhittat monster som i grymhet och "ondska" är i närheten av mäniskan i hennes bästa (eller kanske snarare värsta) stunder.

/Bjorn