Utan att bläddra i den: i huvudsak D&D-monster.Organ said:Monsterboken till PF, vad den nu heter, innehåller den bara gamla D&D-monster, eller finns det även andra kritter?
/Anders
Enda anledningen är väl att i så fall ha rätt sidnummer när ett äventyr hänvisar till bestiariet. Men nej, allt finns ju dessutom online, så om du skulle sakna något monster kan du få tag på stats ändå.Organ said:Om man äger ett antal Monstermanualer till v.3 och inte har nåt emot att konvertera, har man då någon anledning alls att skaffa PFs bestarier?
/Anders
Inte mycket. Det rör sig oftast om sådant som att en del förmågor, feats o dyl har försvunnit, tillkommit eller bytt namn. Då är det mer meck med att konvertera PCer och NPCer.Eggcellent said:Hur mycket måst man konverter från D&D v3 till PF när det gäller D&Ds monsterbok?
Sant. De är skitsnygga (det jag sett). Det finns däremot en hel del brister i MMerna till D&D3 vad det gäller illustrationerna. Vissa är helsnygga medans andra är rejält kassa. Sedan störs jag av att det är så många olika illustratörer inblandade och att de har så himla olika stil.Vitulv said:Fast det är fina böcker
Ok tack. Får väl helt enkelt inhandla beastiary böckerna. Gillar fysiska böcker när jag spelar...chrull said:Nä. Eller jo, det kan du, men då är det lättare att bara kolla på d20pfsrd.com istället.
De flesta Bestiary-monster finns online på Pathfinders SRD-sida.Organ said:Om man äger ett antal Monstermanualer till v.3 och inte har nåt emot att konvertera, har man då någon anledning alls att skaffa PFs bestarier?
/Anders