Nekromanti Monsterslaktpoäng?

Troberg

Sinister eater
Vad är det nya fältet som dykt upp i profilerna? Man verkar inte kunna editera det själv, det verkar variera grymt mycket mellan olika personer och jag har ingen aning om vad det är.

Någon som vet?

Mask_UBBT

Hero
Jo, monsterslakt, lixom...

Monsterslakten är en funktion här på forumet(tänkte vara en sport och hämta en länkt till dig, men jag hittade den inte) som lades till samtidigt som anteckningsblocket i din kontrollpanel.

Egentligen kan man väl se monsterslaktpoängen som en sorts tålmodighets/nördighetspoäng. Lixom, vem orkar sitta och klicka längst?

/Mask

Troberg

Sinister eater
OK, men...

Monsterslakten är en funktion här på forumet(tänkte vara en sport och hämta en länkt till dig, men jag hittade den inte) som lades till samtidigt som anteckningsblocket i din kontrollpanel.

Egentligen kan man väl se monsterslaktpoängen som en sorts tålmodighets/nördighetspoäng. Lixom, vem orkar sitta och klicka längst?
...hur har jag då, utan att spela, lyckats få fyra poäng?

Förresten, din tagline är felstavad. Två sista tecknen omkastade i "bild".

Rising

Vila i frid
Re: OK, men...

Antingen börjar man med några poäng (vilket är det alternativ som jag tror på (för så som stridssystemet är konstruerat (åtminstone den gamla version vars källkod jag laddade ner) så kan man omöjligtvis vinna en enda strid om man inte har ett enda poäng, och man skall ju redan från början ha ett övertag mot hamstrarna)) eller så har någon försökt döda dig och misslyckats.

För den som undrar så funkade de gamla reglerna så här: Om en person med X poäng möter någon som har Y poäng, då slår datorn en "tärning" med X+Y sidor, och om tärningen visar mindre än X så har du vunnit, annars har motståndaren segrat.

Det är ett rätt ballt system på ett sätt, för det betyder att även om man bara har 1 poäng så har man ändå en chans att vinna över en superhjälte med 2.000.000 poäng (även om chansen är rätt låg, förstås).

För den som skulle vilja översätta det till en brädrollspelsmekanism så skulle jag föreslå att man hade X antal kort, och att man blandade ihop dem med fiendens Y kort, och sedan drog man ett på måfå. Om du drar något av dina kort så har du vunnit, och vice versa. Det skulle förresten gå att göra ett rätt ballt sådant system om olika kort var olika bra. Då skulle exempelvis ett troll kunna vara jättedålig på att slåss, men ändå göra extremt mycket skada när han väl träffade.

/Rising
som blev så inspirerad av monsterslakt att han en gång gjorde ett litet (uselt) ninja-spel.

Tyr

Hero
Å andra sidan...

Det krävs att man har varit inne på monsterslaktsidan för att man ska få ett krigare kopplad till sitt konto. Han man inte varit där så syns det inte någon monsterslaktarstatus i ens profil. Detta gör att det är mycket besynnerligt att troberg har en status där överhuvudtaget.

Mask_UBBT

Hero
Re: OK, men...

"Förresten, din tagline är felstavad. Två sista tecknen omkastade i "bild"."

Jo, jag såg det nyss. Får se om jag orkar göra något åt det, det är en såndär trist rutinsyssla som jag är jättedålig på att faktiskt få gjorda. :gremtongue:

/Mask