Nekromanti Montania Valla and surroundings?

jensofsweden

Stjärnmagiker
Yo,

Håller på med lite world-building till kampanj/äventyr/what have you och har bestämt mig för att ploppa ned en småstad/by invid Montania Valla (Vallaberget) för att jag tyckte det var ett fint område att ploppa ned just en småstad eller by vid. Jag har nästan fixat klart med all info gällande vad som finns inuti byn/staden och har således börjat rikta blicken till närområdet för att komma på vad för saker jag kan hitta på där.

However, innan jag börjar med detta tänkte jag att jag skulle kolla med er, fellow forumsnissar, ifall det faktiskt finns någon officiell info om vad som försiggår i området kring Montania Valla (se bifogad bild) då detta kanske kan ge mig lite inspiration till vad man kan hitta på för hyss på just dessa platser. Har ögnat igenom grundboken samt wikipedia-mundana men inte hittat någonting alls så tänkte att ifall det finns intressanta saker/personer/happenings i detta område så är chansen ganska god att en forumit vet någonting om detta (speciellt då skribenter hänger här :wink: )

Ni är även välkomna att dela era egna idéer om just detta område, oavsett om ni spelat ut det eller bara har det som en mysig/omysig head canon :wink:

Taco Hej

Attachments

Ymir

Liten kantbaron
Jag kan givetvis inte citera ännu opublicerade manus rakt av, men i Jargien-manuset sägs att landskapet söder om Montania Valla utgörs av platåer och raviner med underliga stenformationer i form av bågar och valv. Bergen är ofta röda, oranga och ljusgrå i skiftande horisontella band. Uppe i bergen finns många lämningar från forna tider då platsen var en vallfärdsort, men den är nu nästan helt obefolkad, och hemsökt av gargyler, harpyor och kimeror.

jensofsweden

Stjärnmagiker
Tack Ymer vad go du är!

Kommer helt klart kunna använda mig av dessa saker till det jag planerar, speciellt det där om lämningarna och underliga stenformationer eftersom religiösa-häxor kommer vara en mycket central del av plotten. Blir lätt att kasta in ledtrådar i närområdet kring deras religion och varför platsen kan tänkas vara viktig med allt detta godis :)