Framför allt måste färdigheten för att upptäcka saker vara "How to Recognise Different Types of Trees From Quite a Long Way Away".Hmm, hoppas förmågan att smyga heter "How not to be seen"
Men liksom, Monty Python för rollspelare handlar ju framförallt om att citera skämt från deras filmer och serier. Jag menar, titta bara på den här tråden. Att citera Monty Python på engelska är såpass ingrott i nördkulturen att något som skulle kännas originellt vore helt utanför vad MP står för bland rollspelare. Det enda rätta vore ett spel där du får erfarenhet av att citera MP-sketcher om och om igen.Alltså… Jag är väldigt nyfiken på hur de ska göra detta på ett sätt som gör att det inte bara känns som samma skämt om och om och om igen.
Jag menar, Pythonskämten är ju rolika framför allt för att de är oväntade, tänker jag. Är det roligt att läsa "How to Recognise Different Types of Trees From Quite a Long Way Away" på rollformuläret? Ja. En gång, första gången man ser formuläret. Kanske andra och tredje gången. Men det känns som att det ganska snabbt bara blir diminishing returns.
Det blir det inte.Hoppas det blir d20 5e-motorn.
Jag skulle nog orka spela det här spelet i 5 minuter. Inte för att spelet är dåligt, det vet jag inget om, men att oavbrutet behöva lyssna på nördar som skriker "NI!" är för mycket.Men liksom, Monty Python för rollspelare handlar ju framförallt om att citera skämt från deras filmer och serier. Jag menar, titta bara på den här tråden. Att citera Monty Python på engelska är såpass ingrott i nördkulturen att något som skulle kännas originellt vore helt utanför vad MP står för bland rollspelare. Det enda rätta vore ett spel där du får erfarenhet av att citera MP-sketcher om och om igen.
Fullständigt medhåll. Utmaningen för att få en bra spelomgång är ju att försöka få folk att SLUTA citera Monty Python.Jag skulle nog orka spela det här spelet i 5 minuter. Inte för att spelet är dåligt, det vet jag inget om, men att oavbrutet behöva lyssna på nördar som skriker "NI!" är för mycket.
(Det enda citatet jag tycker är roligt varje gång är "What have the romans ever done for us?" men mest för att det är lysande samtidskritik som passar lika bra i Rom som i dagens Sverige)
Ett favoritcitat från webbserien DM of the Rings: "My own suggestion for the 4.0 edition rules: Anyone who quotes Holy Grail during a session should be made to eat their own character sheet"Fullständigt medhåll. Utmaningen för att få en bra spelomgång är ju att försöka få folk att SLUTA citera Monty Python.
Samma här. Ser ingen möjlighet till att spelmötet inte urartar i att några snubbar försöker överträffa varandra i Monty Python-referenser, eftersom alla samtal där någon råkar nämna MP slutar så. Men! Rimligen är spelskaparna medvetna om det problemet, och har försökt undvika det med någon smart mekanik...?Jag skulle nog orka spela det här spelet i 5 minuter. Inte för att spelet är dåligt, det vet jag inget om, men att oavbrutet behöva lyssna på nördar som skriker "NI!" är för mycket.