Nekromanti Mord-a-palozza

God45

#PrayersForBahakan
Funderar på att skriva ihop en pockemon tränar klass... har svårt att tänka mig fler krafter för den än "Har en pokemon". Tror också att förmågan att vara på två ställen sammtidigt och kunna anfalla två gånger sammtidigt är lite för mäktig...

Men bilden jag ser framför mig där pikachu steker folk levande medan Ash skjuer dem med ett gevär känns som om den skulle passa perfekt i Mord-a-palozza :gremlaugh:

God45

#PrayersForBahakan
Monster tränare:

Du är en monster tränare. Du kanske kommer från en djungel planet där du tämjde djur för att jaga med. Eller så deltog du i tävlingar på en planet med turneringar och ligor för att avgöra vem som var den bästa monster tränaren. Eller så var du en del av gruppen som skötte de muterade trupperna via telepatiska implant i militären. Oavsett varför är du nu med i Mord-a-palozza och du är beredd att fånga alla de andra innan de fångar dig.

Jag väljer dig: Monster tränare måste börja med den här förmågan. Monster tränare har ett mosnter som lyder dem. Monstret har naturliga förmågor som gör skada som närstrids attacker. Tränaren kan styra monstret så väll som sig själv varje runda och är i konstant kontakt med monstret som dock inte kan färdas längre än 50 meter från tränaren. Dör monstret får monster tränaren ett nytt till nästa match. Monstret dör om tränaren dör.

Det är dynamit!: Monstret gör skada som skjutvapen.

Det starkaste monstret!: Monstret är osårbart men avlider om monster tränaren dör.

Tomatalven

Hero
Måste bara slå ett slag för det här fantastiska spelet! Körde det igår med kvarvarande på en fest och det var hur kul som helst. I första omgången var vi nedsläppta i en metallisk rymddungeon ala Alien 2 och slogs mot aliens, samtidigt som vi var förföljda av kamerateam, i en capture flag-tävling. Alla dog efter en halvtimme. Nästa omgång var mycket längre. Vi var dödsdömda av den Italienska Rymdmaffian och skulle till 50:onde våningen i en skyskrapa för att mörda ledaren för den Rysska Rymdmaffian, som efter många om och men visade sig vara en stor vit katt i en fåtölj. De överlevande spelarna lämnade staden i ruiner, om ens det, efter sig. Vi hade hidden blades som det stod "Made in Space Italy" på :gremlaugh:

Tomatalven

Hero
Det vore grymt med ett regelhäfte och en sl-skärm med tabellerna på pdf. Jag kan ju kanske göra det om jag får, men så är jag fruktansvärt oteknisk och har aldrig gjort något sådant förut, så det vore skönt om någon annan tog på sig uppgiften ^^ Men det funkade ju utmärkt med tråden uppe på en laptop som SL-skärm för oss. Pdf vore dock fett lyxigt och kan kanske sprida spelet lite(?), vilket skulle vara awesome. En sådan regelbok skulle ju också kunna innehålla lite sl-hjälp som en karta över en tävlingsmiljö och en slumphändelsetabell. Men reglerna, settingbeskrivningen och tävlingsformerna var absolut tillräckligt för att sporra fantasin hos de som spelledde omgångarna.
För oss blev andan urflippad Battle Royale och Alien och James Bond. Med surrealistiska moment som när ett Proffs gömde sig i ett golv och i min Prisjägares jetpak. Eller när mitt Rymdmonster försökte slakta Psychot med sina klor men förlorade självkontrollen och avväpnade honom istället :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan
Pilzeman satte ihop en PDF till mig som kan hittas här :gremsmile: : Länk

En SL-skärm är en grym ide så det ska jag fixa ihop. SL-hjälp och slumptabeller är inte heller en dålig ide :gremsmile: Kartor hindras av min oförmåga att rita men jag ska försöka fixa något dator gjort.

Tomatalven

Hero
Tack!!! Finns det något sätt att typ visa upp spelet mer och visa universum hur awesome det är?
Btw, ifall man ska göra ett officiellt rollformulär skulle det kunna vara ordnat ungefär såhär:
Namn:

Döda saker:
Allt annat:

Klass:
Specialförmågor:

Prylar:

Skador:

Fluff:

Robban

Hero
Jag har översatt det till Engelska, lite snabbt sådär. Jag tänkte låta det stå och gro i några dagar (så jag kan korrläsa första gången), men är det lugnt om jag slänger upp en kopia på nätet? Isf, vill du ha med kontaktinfo eller nåt sånt?

God45

#PrayersForBahakan
Robban said:
Jag har översatt det till Engelska, lite snabbt sådär. Jag tänkte låta det stå och gro i några dagar (så jag kan korrläsa första gången), men är det lugnt om jag slänger upp en kopia på nätet? Isf, vill du ha med kontaktinfo eller nåt sånt?
Fan vad coolt :gremlaugh: Släng upp det bara :gremsmile: Jag vill inte ha någon kontakt info eller så mer än att det är skrivet av God45 och de andra som bidrog.

Tomatalven

Hero
Min Gladiator Kurt-Olof Erövraren dog nyss av ett skott som fick hjärtat att explodera :gremsmile: Ikväll har vi försvarat den Italienska Rymdmaffians heder mot onda Rymdhästar och kaxiga Rymdyakuza!

God45

#PrayersForBahakan
Tomatalven said:
Min Gladiator Kurt-Olof Erövraren dog nyss av ett skott som fick hjärtat att explodera :gremsmile: Ikväll har vi försvarat den Italienska Rymdmaffians heder mot onda Rymdhästar och kaxiga Rymdyakuza!
Jag blir så glad av att höra att det här spelet spelas och att ni har kul med det :gremlaugh:

Tomatalven

Hero
Men "släpp" spelet officielt! :gremlaugh: En i gruppen har tydligen spelat det med en annan grupp också, så det sprids! Jag tror att det har potential att bli stort! "Spelas med fördel vid slutet av någon tillställning när man är tröttpigg och flummig och kreativitetens bojor är upplösta! Helst ska man ha sett en b-film med Arnold i också!" Framsidan får gärna vara lite psykedelisk. En Sl-skärm kan innehålla tabellerna+plastficka för kartor. Jag kan inte konvent och sånt, men vore det inte bra saluförning med en turnering?

Kom på embryo till en klass:
Grottmänniska: Du kommer från en ociviliserad planet som ligger årtusenden efter.
•Okunnig: Du vet inte hur du ska reagera när du blir anfallen av moderna vapen såsom pistoler så du får välja vilken tabell som ska rullas på.
Kanske.