Denna underbara underbara älskliga serie som får mig att längta till tisdagkvällarna... och som ger mig inspiration till härligt rollspelande! Skulle det vara omöjligt att slänga ihop ett litet enkvälls mysteriespel med inspiration från en riktigt härlig brittisk deckare? Med färdiga karaktärer och ett "olösligt" fall att lösa? Hmmm... undrar just vad mina kompisar skulle säga om jag bjöd in till en middag + fika-kväll och sen helt plötsligt räckte dem varsitt kuvert med karaktär + instruktioner...
Klockan 22 gissar jag vem mördaren är, hittills har jag inte lyckats gissa rätt en enda gång. Se Morden i Midsomer, bara några få avsnitt kvar! SVT1 tisdagar kl 21-22.40!
Är det förresten någon som har identifierat instrumentet i intron - inte fagotten utan det sjungande instrumentet som skapar en så kuslig stämning? Jag gissade på en såg, men har förkastat den teorin...
Klockan 22 gissar jag vem mördaren är, hittills har jag inte lyckats gissa rätt en enda gång. Se Morden i Midsomer, bara några få avsnitt kvar! SVT1 tisdagar kl 21-22.40!
Är det förresten någon som har identifierat instrumentet i intron - inte fagotten utan det sjungande instrumentet som skapar en så kuslig stämning? Jag gissade på en såg, men har förkastat den teorin...