Min spelgrupp ska spela byråkrater i en förtryckande fantasystats invecklade byråkrati. Det är rätt tidig medeltid och "typ norden", men papper finns, så det går att ha en HÖG av papper och sådant om man vill det. Om jag ska kontstruera en inventory list för min byråkrat, som är chefsbyråkraten (och har bakgrund på 'Saurons' Upplysningsämbete - det vill säga propaganda- och censurmyndigheten, den onde härskarens reklambyrå - men som nu arbetar med att samordna alla byråkraterna i ett distrikt), vad för slags dokument FÅR jag bara inte glömma?
Fördel är om de faktiskt rimligen kan skrivas på en sida, så jag får göra props.
Exempel på ett förslag: En blankett som begär licens att förhöra fångar, fylls i av personer som vill förhöra fångar ur motståndsrörelsen. Avslås ofta och ersätts av ett kvitto på fånge överförd i byråkraternas förvar, för vidare förhör...
Fördel är om de faktiskt rimligen kan skrivas på en sida, så jag får göra props.
Exempel på ett förslag: En blankett som begär licens att förhöra fångar, fylls i av personer som vill förhöra fångar ur motståndsrörelsen. Avslås ofta och ersätts av ett kvitto på fånge överförd i byråkraternas förvar, för vidare förhör...