Mornington Crescent 2025

Impetigo

Ärkebiskop
Pfft, jag må vara nybörjare men till och med jag känner ju igen en Stovold när jag ser en.
Barking
Glömde att du alltid är online… suck. Kände att luften gick ur mig lite nu. Jag sitter i båten men du kan ju lugnt se fram emot en All Saints så fort vi fått lite ruljans på Hammersmith & City. #vendetta

Monokel

Korrektionsglas som fästs framför ena ögat
I Antique måste du spela samma drag fast blankt om du har försökt med en stängd brygga, jag bara tar för givet att det gäller i alla format annars skulle man ju få knacka typ hela tiden?
Skillnaden mot Antique är att du måste runda Nelson Square efter varje knackning. Så visst kan man knacka ofta, men det påverkar efterföljande drag så pass mycket att det inte alltid är värt det.

Battersea Power Station ##

Khan

Kondottiär
Oj jäklar! Här går det undan.

Barking spelad, Leytonstone också... Nä. Jag får göra en Yorkish Double helt enkelt. (Yorkisk dubblering? Yorksk dubbel? :unsure: )

Battersea Power Station

Khan

Kondottiär
Och där, om jag räknat rätt, måste jag också slå till med spelets första

MORNING CRESCENT OM TRE!

Impetigo

Ärkebiskop
Då spelar jag helt sonika min förberedda rad:

Olympia ## till
Dalston Kingsland ## till
Mornington Crescent ###

Boom!

(Sorry för luret med All Saints @Anthrox men jag misstänkte att du inte hållit räkningen)

Jag är ärligt talat förvånad över att ingen spelade någon rad efter att Picadilly öppnades. Känns som att det är en rejäl metaskillnad gentemot er som mest kör Essex Standard när det gäller att spela row-as-moves. I Antique hade det varit rad på rad och huggsexa om de ”tvåvärda”.

Tack alla för kul spel!

Khan

Kondottiär
Jag skäms. Briljant spel av @Impetigo, och jag kan verkligen inte fatta att jag inte såg den öppningen.

Bästa avslutningen jag sett sedan John Cleese mötte Julie Andrews i BBC2 1999.

Grattis till vinsten!

Monokel

Korrektionsglas som fästs framför ena ögat
Imponerande slutdrag @Impetigo ! Tack för god match. Kanske får köra lite mer Antique själv för att få in vanan att spela rader!

Jocke

Man med skägg
Från att här om dagen inte känt till spelet så har jag nu läst på, kollat några kända matcher på YouTube och även om Klassiskt Öppna regler är lättare för mig att följa så ser jag nu hur otroligt listigt det är när @Impetigo avslutar. Hatten av!