fjodorsenuba
Krigarpoet
Okej försöker nu när jag sitter vid ett tangentbord istället för springandes med mobilen mellan barnens aktiviteter.Nu är @fjodorsenuba inne och likar poster. Styr upp det här nu Fjodor! Ge oss din syn på Octa, Stradh, BM och Vimes.
Börjar med Vimes. Anser att han bör flaggas grön i R1, vi ska inte slösa siande, väktande eller annat bös på honom. Vill ulvarna äta honom (vilket verkar vara orimligt konstigt) så får de det. Som jag tolkar det så kan han först bli ulv i R2, så då kan vi rösta ut honom då. Att han går ut med att han kan byta sida tycker jag känns väldigt byboigt för han offrar hellre en nästan garanterad vinst som ulv mot att få drev på sig från bybor. Svårt att se att en ulv vill skapa ett drev mot Vimes (vilket för mig grönar sidd) för de har de inget för i längden, i värsta fall får de en runda gratis av oss när vi röstar ut honom, i bästa fall en allierad i R2+. Schrödingers ulv kan vänta. Förstår inte varför Vimes är så sugen på att bli utröstad :O
BigMama har spelat nog med spel att kunna gått ut direkt med infon, därav att jag känner att hon är grön. Hon känns som hon gjort ett ärligt misstag och sumpat chansen att varna byn för att outa allt. MEN det som är beklämmande är just det, hon har varit inne flera gånger och haft chansen att komma ut med den infon innan hon stod inför fakta (ja jag förstår att jag kastar sten i glashus men det skiter jag i, byn vinner på att rösta ut ulvar och om ni anser att jag är ulv så får ni rösta ut mig för att jag inte gick ut och sa att millern var väktare när Anthrox gått ut med att han var miller...).
BigMama står på rödlistan men inte på första plats.
Sen har vi dubbelnamnen. Basse har antingen sumpat spelet helt eller så har vi en ulv som är fångad i en lögn.
Tror inte det är slugt att claima en existerande roll som ulv för att sen bli utröstad R2 så det grönar Octagonal för mig.
För mig är StradhLestat då det enda alternativet av dessa två att rösta ut. Säger sig sitta på kärnvapnet om vem som är siaren och tar med sig det i döden. Låt oss testa den tesen.
Sluta fippla runt i byn och håll er till VJVS (tm @Basenanji ).
Och ta ställning!