Jag har fyra saker som sticker ut som jag fortfarande nystar i:
- Varför nattmördades inte Octagonal? Octagonal var snorgrön för åtminstone Hägern och mig, det borde vara lättare för en ulv att gömma sig bland fem spelare om den grönaste spelaren ryker. Rökridå eller någon sorts signal?
- Hur har den andra ulven lyckats claima en roll när Stradh inte lyckades? Känns som att det är nåt vi inte förstår om setupen eller lyckas pussla ihop här.
- Vad var ulvarnas taktik i R1 efter att Stradh och Octa krockade? Varför inte pressa hårdare att istället rösta ut Big Mama som också lågt pyrt till där? Vilka pushade för Big Mama?
- Hur sitter infopusslet ihop? Basse har ju seedat in info till ulvar och by i informationen. Hur har han fördelat den? Finns det symmetri? Finns det saker som inte är symmetriska?
Mycket bra frågor!
Tror inte jag kan komma med så bra svar på frågorna men infodumpar lite tankar i alla fall.
Octoganal anser jag som sagt inte blev mördad för att han är inte helt grön och då vill de få med mig t.ex. på tåget som misstror honom fortfarande. Jag var ju förvånad att de inte plockade dig Sysp.
Avsaknaden av siare gör mig också nyfiken på om det kommer komma en claim och mot claim eller om en ulv kommer claima det nu och bli grönad. Just nu skulle jag säga att ett siar claim snarare är rödande än grönande.
När det gäller vilken karaktär så kan det bara ha varit klumpiga ulvar *axelryckning*, trist att namnen i så fall skulle vara så missvisande men om så är fallet så är ju även våra namn missvisande. Störst chans att få rätt namn var ju att säga först. Sysp gick ut först av alla och därmed kanske har störst chansning att ingen annan skulle välja det. Jax är ju inte direkt den största stjärnan i lineupen. Låg risk att någon skulle claima samma namn om man är ulv. Sysp byter också sin röst från Stradh till Octagonal för att kanske inte ligga kvar på sin ulvpolare (som han sent valde att hoppa på tåget till). Sysp är också först ut att rösta på Big Mama i R2. Kanske finns nått mer här ni andra ser? Är sysp ett möjligt mål? Jag vill inte snömosa mer här nu
Orolig att det är feberyran.
Vimes har liknande information som mig ser jag inte som nått skumt mer än att Basse vill att vi ska hitta några som blir misstänksamma. Bra att spä på i varulvspel för att gömma undan ulvarna och kanske behövs för att det inte ska bli för obalanserat. Det med att Vimes kan byta sida gör att det kan svänga snabbt. Det som grönar Vimes är ju att ha självmant gick ut med informationen och att han faktiskt upprepar att han vill vinna som bybo (vilket jag genuint tror han vill och framförallt som levande bybo).
Genuint förvirrande för mig är fortfarande Sidd. Vet itne om jag blir vinbägad, snurrig eller bara allmänt förvirrad att läsa dina post men å ena sidan tykcer du jag är röd, och sen säger du emot dig själv för att sen komma tillbaka? Alltså jag tror inte du är röd men du gör mig nojjig
Nu ska jag ta en treodonil och krypa ner under täcket igen...