Varulv MORTAL KOMBAT: spelet slut, bybovinst!

damogn

Swordsman
Detta fick mig att tänka...

Om någon spelare besökt MunkCon och träffat en berusad @StradhLestat som ropat "Your soul is mine" eller på annat sätt avslöjat sig som Shao Khan eller ulv när spelaren pratat om det pågående Varulvsspelet, hade denna spelare då fått berätta detta på forumet för att hjälpa byn?

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.

Om någon spelare besökt MunkCon och träffat en berusad @StradhLestat som ropat "Your soul is mine" eller på annat sätt avslöjat sig som Shao Khan eller ulv när spelaren pratat om det pågående Varulvsspelet, hade denna spelare då fått berätta detta på forumet för att hjälpa byn?
Det är ju inte verifierbar fakta, så ingen kommer tro på det ändå.

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA

Standardreglerna är att man inte får kommunicera om spelet utanför speltråden (bortsett från ulvarna som får kommunicera med varandra på valfritt sätt), så i så fall hade det väl bara varit Stradh som brutit mot reglerna, men inte varit ett regelbrott om någon annan tog upp det i speltråden.

Men såna saker får inte så mycket bäring. Eftersom det bara blir en ord-mot-ord-situation om en spelare hävdar något sånt så spelar det ingen roll, byn kan inte verifiera det.

Liknande grejer var uppe i VALulv när det varit varulvsöl kvällen innan rollerna lottades, men det ledde inte till någon utröstning då heller.

Vimes

Champion

Jag tänker såhär: en fundamental regel är att man inte får snacka om spelet med varandra utanför speltråden (om man inte är varulv då). Det är en förutsättning för att det ska gå att spela spelet på det sätt som det är tänkt. Samtidigt är jag väldigt skeptisk till att ha regler för vad man får och inte får skriva i tråden, för att allt som skrivs i tråden är en del av spelet helt enkelt. Och i synnerhet regler som kräver någon form av bedömning och intervention av spelledaren. Så, jag svarar nog att Stradh om han hade fyllesnackat med typ Sidd på MunkCon nog hade brutit mot spelets överenskommelse, men att Sidd, om han skulle berätta att Stradh outat sig som Shao Khan, inte har begått något brott mot spelet. Det är ju helt orimligt att förvänta sig att Sidd ska försöka spela som om han inte har hört detta. (Och sen som Anthrox säger, inte alls säkert att Sidd skulle bli trodd. För... allt som skrivs i tråden är en del av spelet).

Blev mest berusad EFTER munkcon.... på plats spelledde jag Alien från typ 11:30ish-21:57