SÄLJES Mothership 0e moduler & äventyr

Mortama

Veteran
Nu i och med att Mothership 1e äntligen har anlänt så har jag diverse äventyr och moduler från 0e-eran som jag fått dubbletter av. Även om reglerna har uppdaterats så är äventyren samma som innan och kan lätt konverteras till 1e med de officiella konverteringsreglerna (kan skickas som PDF om så önskas).

Jag säljer följande böcker för 90kr styck (+ frakt):
  • Mothership: Player's Survival Guide
  • Dead Planet
  • A Pound of Flesh
  • Gradient Descent
  • Dying Hard on Hardlight Station
  • The Cleaning of Prison Station Echo
  • Desert Moon of Karth
  • The Drain
Inkluderar PDF om jag har

IMG_1063 (1).jpg IMG_1064 (1).jpg

Hur kompatibla skulle du säga att dessa är med Alien RPG? Jag är isf instresserad av alla äventyr du har.

Mortama

Veteran
Hur kompatibla skulle du säga att dessa är med Alien RPG? Jag är isf instresserad av alla äventyr du har.
Regelmässigt, inte alls. Det är ett d100 system i grunden. Men det går definitivt att ta mycket inspiration från dessa. Ett par av dessa har bra tabeller som är systemagnostiska.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Regelmässigt, inte alls. Det är ett d100 system i grunden. Men det går definitivt att ta mycket inspiration från dessa. Ett par av dessa har bra tabeller som är systemagnostiska.
Åtminstone Gradient Descent tänker jag man i princip skulle kunna köra rakt av. Åtminstone om man som mig skiter i det mekaniska; stats för monster etc känns inte som det centrala i den modulen. Man bör kunna höfta ihop något lagom farligt i respektive fall tänker jag; borde inte vara några problem att göra på förhand.

Jag fundrar själv på om jag ska skaffa en regeluppdaterad Gradient Descent, försöka göra en manuell regeluppdatering eller om jag bara ska ditcha Mothership-systemet helt och bara köra 0e-modulen i något eget system…

McKatla

Utan titel
Jag har kört 0e-modulerna utan systemets egna regler. Jag använde istället en motor baserad på Cthulhu Dark, avsedd för just Mothership, kallad DarkShip. Inga problem alls att lyfta in äventyren dit.

Last edited:

Mortama

Veteran
Jag har kört 0e-modulerna utan systemets egna regler. Jag använde istället en motor baserad på Cthulhu Dark, avsedd för just Mothership, kallad DarkShip. Inga problem alls att lyfta in äventyren dit.
Oohh. Det låter som en riktigt bra matchning. Det måste jag prova någon gång!

Mortama

Veteran
Då skulle jag nog säga ja. Vissa bitar kan kanske vara lite mer "eldritch horror", t.ex. Event Horizon (om man ska hålla sig till filmreferenser) men det borde inte vara svårt att jobba runt. Är inte sååå insatt i Alien universumet utöver film 1 & 2 så ta det med en nypa salt.

Då skulle jag nog säga ja. Vissa bitar kan kanske vara lite mer "eldritch horror", t.ex. Event Horizon (om man ska hålla sig till filmreferenser) men det borde inte vara svårt att jobba runt. Är inte sååå insatt i Alien universumet utöver film 1 & 2 så ta det med en nypa salt.
Ska tänka på det över natten. Drar iväg ett PM om jag vill köpa böckerna.

Åtminstone Gradient Descent tänker jag man i princip skulle kunna köra rakt av. Åtminstone om man som mig skiter i det mekaniska; stats för monster etc känns inte som det centrala i den modulen. Man bör kunna höfta ihop något lagom farligt i respektive fall tänker jag; borde inte vara några problem att göra på förhand.

Jag fundrar själv på om jag ska skaffa en regeluppdaterad Gradient Descent, försöka göra en manuell regeluppdatering eller om jag bara ska ditcha Mothership-systemet helt och bara köra 0e-modulen i något eget system…
Monster i Mothership har typ 3 stats (i vart fall i 1e, kanske var fler i betan), så att konvertera till ett annat system bör i princip vara hur lätt som helst.
Som system så skulle jag överlag beskriva Mothership som medel-crunch, det är betydligt crunchigare än exempelvis Cthulhu Dark eller Kutulu, men nästan all mekanik är sådant som rör rollpersonerna, väldigt lite mekanik är liksom "inbyggt" i världen/monster etc.

Med andra ord bör materialet vara högst spelbart i princip som det är med nästan vilket system som helst.

Mortama

Veteran
Ledsen för sent svar. Hade en lång dag igår och glömde bort att kolla här.

Jag fick ett erbjudande via PM för samtliga böcker som jag har valt att acceptera då det blir enklare att lösa än att skicka flera paket.

Last edited:

McKatla

Utan titel
Jag kan personligen tycka att det är ett ofog att lägga bud via PM; är något utlagt till öppen försäljning borde bud vara öppna de med. Vet inte om det finns någon regel om detta, men gör det inte det så borde en sådan införas anser jag.

Mortama

Veteran
Förlåt. Tänkte mig inte riktigt för och det var väldigt dålig stil av mig.
Ville självklart inte göra folk illa. Var motiverad av lathet och ber om ursäkt för det.

Jaha?...men...jaja... :unsure:
Om du fortfarande är intresserad så är boken din om du vill ha den. Men jag förstår om du inte vill ha att göra med mig.

Finns Gradient Descent kvar kan jag hugga det.

Och ah… kan ta Desert Moon of Karth om det finns också.
Samma för dig Christoffer som för pappapiraten.

rollspelspiraten

Swordsman
No harm done, äh så farligt va det inte. Sälj böckerna i ett stycke om du kan så slipper du allt hazzle så att säga.
Men till nästa gång du vet... 😇 👨‍🏫

Christoffer

It's all pig.
Åh glömde svara! Gör som du vill @Mortama , np! Helt klart förståelse att bli av med allt på ett bräde, kör på! Och kanske det mer påvisar lite antaganden som kan göras utan att vi har forumregler kring försäljningar (öppna bud? Vem får företräde för någon annan? Köper allt? Ingen frakt? Osv)