Nekromanti Motorsåg

Avslagen_Cola

Warrior
Tänkte bara lägga in min regel för motorsåg, har inte någon extrabok där den beskrivs. Kom gärna med åsikter!

Damage: 5L
Size: 4
Cost: 3
Special: 8 again

Havoc

Swordsman
Absurd regel, eftersom det innebär att motorsåg är det mest effektiva vapnet i strid, allt inräknat. Det är långt ifrån sanningen med tanke på hur otymplig en motorsåg är, inte alls anpassad för att slåss med.

Här är WW:s regler:
-2(L) 8 again +1 defence (observera minuset)

Kanske lite i sämsta laget, men bättre än alternativet "världens bästa vapen".

Kanturi

Swordsman
Jag tycker som som Havoc: för bra!

Så jag tänkte så här:
Damage:2(L)
Size:3
Cost:3
Special: 9 again

Anledningen till att skadan "bara" blir 2 är att jag tycker att en motorsåg är ett improviserat vapen så att den får -1 i skada/träffsäkerhet. Mot ett träd så får den 3... men vem blir attackerat av ett stillastående träd ??? :gremtongue:

//Emil "Kanturi" Nises

Organ

Out of time, out of mind
Re: Motorsåg (OT)

men vem blir attackerat av ett stillastående träd ???
Jag vet fyra hobbitar som blivit det. Om inte Tom Bombadill dykt upp och räddat dagen så hade det behövts, inte bara motorsågar, utan även ett antal super-soakers laddade med agent orange för att en viss trilogi inte skulle förkortats till en novell med ett ganska abrupt slut. :gremgrin:

/Anders

Kanturi

Swordsman
HAHA + mer regler till vårt terrorvapen

Haha, den var kul du... 10 poäng...

Hursomhelst för att fortsätta lite på reglerna för motorsågen så är det så att om man tänker attackera något stillastående (låt säga ett träd :gremtongue: , eller en dörr) så får man 3 i skada/träffsäkerhet istället för 2 (jag tycker iaf detta, jag har ingen smart motivation, men jag tycker att ALLA improviserade vapen får full skada, ta bort regeln om "improviserade vapen", när man slår mot något stillastående). Det är ju även så att en motorsåg låter MYCKET mer än ett normalt närstridsvapen, där för är det ingen idé att en lönnmördare ens funderar på att använda detta terrorvapen, och om man är i ett mörkt rum, där man normalt sett inte skulle kunna lokalisera en motståndare, direkt lokaliserar honom om han använder en motorsåg, sedan är det bara ett litet krux att ta sig mot/från honom eftersom att det antagligen står en del objekt ivägen...

//Emil "Kanturi" Nises