Nekromanti Motståndsslag mot magi?

Vad gör förmågan "motståndskraft mot magi"? Har inte upptäckt att det finns en sådan regel. Om den regeln finns, VAR??!?!

Kullendorff

Warrior
Försvann i hanteringen ..

Den försvann i hanteringen, som det brukar heta.
Förslag på husregel för att ballansera magin i Eon är som följer:

När man försöker påverka en ovillig (en variant är att det även helande magi på medvetslösa personer dock sinnet automatiskt motarbetar all påverkan - men det är dock förbanat frivilligt och lite överkurs, dock kul) person med magi (Olära, Förvandling, Förstena etc ..) så får han slå ett slag mot VIL med lika många Ob-tärningar som det är filament i EFFEKTEN som ska påverka sinnet.

Dvs ...
Magikern Nisslon tycker att den onda Henéa alven som förvandlar hans vänner till nåldynor gör klart orätt. Dock tycker han att tidigare nämda alv skulle passa bra i hans trädgård, som prydnad. Han sätter igång och improviserar ihop en Förstena med 4 filament.

Om nu hela besvärjelsen går bra så måste Henéa-alven klara ett slag mot VIL med Ob4T6 eller förvandlas till trädgårdstomte.

MvH
Kullendorff

"För övrigt anser jag att NeoGames kan börja ge oss rimliga releasedatum"

Logos

Veteran
Du kan göra motstånd mot vissa besvärjelser, i de fallen står det i besvärjelse beskrivningen. Förstena är ett bra exempel. Motsåndskraftig mot magi gör helt enkelt att sådana slag blir en nivå enklare.

IndraTisteltagg

Veteran
förstena

i förstena ingår redan ett slag på samma svårighet som antalet filament i bes.:en, men det är mot tål.
det finns ochså en magi som ger skydd mot direktmagi.
(den e kul kul i en artifakt(eller flera så man har större chans att de går igång)som väver den varge minut... tihi...)

- Endast när helvetet fryser till is(osv)...
...DÅ kan jag KANSKE tänka mig kyssa en missla.