Android IV said:
Kan du dekonstruera er spelomgång? Jag är intresserad av ungefär vilka handlingar ni slog för (med vilka färdigheter) och (kanske mest intressant) vad hade hänt om de misslyckas? Hade du tänkt ut twists på förhand, tänkte du improvisera twist eller ge conditions?
Right. Nu ska vi se vad jag minns.
Upptäcka att brottsplatsen var arrangerad – Scout
Förfölja tjänsteflickan obemärkt – Hunter/Nature
Höra (obemärkt) att tjänsteflickan överlämnade ett meddelande från sin matmor – Scout (här använde Kole sin Deep Ear-trait för att få +1D – han hör jävligt bra helt enkelt, så det kändes ju klockrent)
Spåra de flyende mössen – Hunter vs. Nature
Jaktkonflikten – Scout/Hunter/Pathfinder
Förhöra skurkmössen – Persuader vs. Deceiver (Här använde Finn sitt Jaded-trait för att få +1D – han har hört allt, sett allt, och böner om nåd biter inte på honom)
Försåtminera tunneln – Engineering-wise (hjälpt av Tunnel-wise och War-wise)
Hitta Karl i tunnelsystemet – Pathfinder
Jag hade klurat ut en del »fasta« situationer och en del twists i förväg, men inte planerat dem i någon speciell ordning eller ens skrivit ner något. Jag upplever att Mouse Guard länder sig väl till fritt improviserande kring vissa fasta punkter, så det jag gjort var att bestämma
vad som skett samt
hur och
varför. Resten var upp till vad spelarna tog sig före.