Jag tänker passa på att kapa tråden nu när du gjort ditt val.
Såhär: Jag gillar att lyssna på musik när jag lagar mat, städar och diskar och allt annat jag gör i motsatta änden av lägenheten jämfört med där datorn står. Problemet är att om jag lyssnar på musik på datorn måste jag ha väldigt hög volym (och det uppskattar nog inte grannarna), och jag vill ogärna koppla en batteridriven mp3-spelare till ett par klumpiga högtalare som måste ha separat el.
I vanlig ordning har jag alltså kommit på en grej jag skulle vilja ha, men som antagligen inte finns. Det brukar sluta så när jag ska lösa mina vardagsproblem. Man kanske borde sadla om och bli uppfinnare...
Men nåja, det jag tänker mig är en liten och billig stereo, som absolut inte behöver ha vare sig kassettdäck eller CD-spelare eller så, utan som mest består av ett par (eller kanske bara en) högtalare, en minimal display som inte alls behöver vara avancerad men gärna får vara det, och så en USB-port, där man kan stoppa externa hårddiskar, USB-minnen, mp3-spelare med mera. Vitsen är att det bara behövs en sladd till alltihop, att man inte behöver spela upp från själva mp3-spelaren utan har lite flexibilitet.
Nån som begriper vad jag vill ha? Nån som vet om det finns såna?
Jag vet att det finns stora stereoapparater som förutom CD och kassett dessutom har USB, men jag vill ha nåt mer minimalistiskt.