Varulv [MU6] - R1

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,264
Jobbet avklarat. Dags att jazza upp den här tillställningen. @RasmusL vad är det här för dåliga anklagelser?

Jag har i R1 gjort vad jag kunnat. Om jag ska vara självkritisk så har jag inte gjort några avancerade mekanik-gräv eller tunga analyser, men vafan det är R1 och vi är fjorton pers?!

Jag tycker att det bästa byn kan göra är att rösta och motivera, spekulera kring MU:s val och försöka etablera samtalsämnen som tvingar ut ulv(arna) på banan.

Jag röstade på Big mama för att det är strategisk information att Big mama, Octagonal och Sidd känner varandra väl utanför spel. Det tror jag inte alla (damogn? strahd?) känner till.

BDG har jag en historia med och han är supervass så vi måste ha honom under uppsikt.

Men mitt bästa alternativ just nu är Strahd. Tack Hägerstrand för att du hittade siarprylen! Jag är verkligen inte tok-säker, men Strahd är den jag misstänker mest.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,131
Om vi nu har flera siare som är bybor är det ju uselt om alla dessa outar då vi bara har en väktare eller tänker jag fel?
Jag tror det är lpngsökt att siare ger oss ”facit” detta spelet. Jag tror det är bättrea tt använda dem för att geöna spelare i r1 (outade siare är ju antingen tokgröna ellwr tokröda). Som sagt teor jag att ulvarna drar sig föe att claima siare i r1
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,440
Location
Stockholm
Brynolf - Jag var på väg att sätta grön. Trygg, självsäker och stadig men sen fick jag någon obehaglig minnes-attack från Klassåterträff i Nora och då blev jag mindre säker. Det är samma tonalitet, korta och koncisa svar och ordval. Jag ska göra en läsning av de spelet, igen, men tillsvidare lite gulgrön sådär. @Brynolf du har ju gjort comeback och än så länge "kommit undan" rätt bra med din tillbakalutade och lite kaxiga spelstil. Hur skulle du säga att vi kan se skillnad på ditt spel mellan ulv och bybo? Någon liten skillnad eller manner som du själv tänkt på?
Jag kan nog ha varit lite mer korthuggen än vanligt det här partiet. Och det kan också vara så jag lirar som ulv. Har inte fnulat så mycket på det faktiskt. Men tror inte skillnaden är så stor egentligen.

Min "comeback" var för exakt ett år sen och sen dess har jag varit med i varenda spel. Vet inte vart du vill komma med det?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,867
Location
Stockholm
Jobbet avklarat. Dags att jazza upp den här tillställningen. @RasmusL vad är det här för dåliga anklagelser?

Jag har i R1 gjort vad jag kunnat. Om jag ska vara självkritisk så har jag inte gjort några avancerade mekanik-gräv eller tunga analyser, men vafan det är R1 och vi är fjorton pers?!

Jag tycker att det bästa byn kan göra är att rösta och motivera, spekulera kring MU:s val och försöka etablera samtalsämnen som tvingar ut ulv(arna) på banan.

Jag röstade på Big mama för att det är strategisk information att Big mama, Octagonal och Sidd känner varandra väl utanför spel. Det tror jag inte alla (damogn? strahd?) känner till.

BDG har jag en historia med och han är supervass så vi måste ha honom under uppsikt.

Men mitt bästa alternativ just nu är Strahd. Tack Hägerstrand för att du hittade siarprylen! Jag är verkligen inte tok-säker, men Strahd är den jag misstänker mest.
Så ditt försvar är essentially "Jag gör mitt bästa lol!" ? XD

Jag förväntar mig inte en massa regel- och spelanalys av dig men jag förväntar mig nog att du är lite kritisk till och skärskådar de du vet är vassa spelare. Det är väl kanon att du har BDG under uppsikt men lät samtidigt i posten jag quotade som att du tänkte släppa det spåret med en axelryckning. Och jag vet att du inte bestämt dig "BDG=grön" men jag tror inte att någon kännt sig pressad av dig öht den här rundan och DET hade du kunnat bidra med!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,131
Jag vet inte riktigt vad jag skulle valt som MU, antagligen hade jag snöat in på att maxa siare och ha en ulv som inte går att sia. Vet inte hur man skulle få det att flyga utan att vara enaamvarg dock.

Jag tycker att @Hägerstrand gör en rikrigr bra s på att en ulvchat skulle sagt till @nagomb eller hur det nu stavas att öndra sin onlinestatus.

Stradh skriver en del myclet märkliga saker. Reakrionen när han drevas är kraftig och ger ett rödande sken.

Stradh och Basse är fortsatt mina favoriter för utröstning, i andra hand octa och BDG,

brynolf, BM, sidd, rasmus, sysp ligger i mittenlandet på min lista.

Bb7 ger en skön geön vibe

Hägerstrand och Anthrox spelar byboigt. Jag gillar när de ryler ihop här på slutet.

Jag kommer kunna spela mer i morgon så om ni låter mig leva vore det bra. Det har nämnts tidigare att det inte ger så mycket att ta ut en lågflygare i r1, så jag hänvisar till den gamla devisen samtidigt som jag ber om ursäkt för min feånvaro så här långt.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,717
Jag tror det är lpngsökt att siare ger oss ”facit” detta spelet. Jag tror det är bättrea tt använda dem för att geöna spelare i r1 (outade siare är ju antingen tokgröna ellwr tokröda). Som sagt teor jag att ulvarna drar sig föe att claima siare i r1
Håller inte med. Isåfall smartare att sia sig själv i R1 och sedan outa i R2 eller R3.
Förstå sin förmåga bättre och faktiskt potentiellt få nytta av den utan att vara ett target redan nu.
Inget förloras på att vänta en runda.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,717
Så ditt försvar är essentially "Jag gör mitt bästa lol!" ? XD

Jag förväntar mig inte en massa regel- och spelanalys av dig men jag förväntar mig nog att du är lite kritisk till och skärskådar de du vet är vassa spelare. Det är väl kanon att du har BDG under uppsikt men lät samtidigt i posten jag quotade som att du tänkte släppa det spåret med en axelryckning. Och jag vet att du inte bestämt dig "BDG=grön" men jag tror inte att någon kännt sig pressad av dig öht den här rundan och DET hade du kunnat bidra med!
Vad säger du om mitt försvar av Basse? Jag ser som sagt inte vad som är rödande med punkterna du lyfte.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,131
Håller inte med. Isåfall smartare att sia sig själv i R1 och sedan outa i R2 eller R3.
Förstå sin förmåga bättre och faktiskt potentiellt få nytta av den utan att vara ett target redan nu.
Inget förloras på att vänta en runda.
Jag tror att ”sia sig själv” är en dålig taktik.Bättr då att sia nån man håller för röd och sen nån man håller för grön. Det gör det även svårare för ulvar att motclaima senare i spelet (de måste ljuga ihop ett siande till)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,131
Ser att det står lika mellan mig och @StradhLestat nu.

Jag kommer förstås flytta lin röst till Stradh om det behövs men tycler inte rintigt att bassedrevet har gjort sitt ännu…

Ser också att @BiobunkerVII röstar på mig! Vad hände med de sköna, gröna vibbarna, Bonkers!!?? Oskönt!!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,163
Håller inte med. Isåfall smartare att sia sig själv i R1 och sedan outa i R2 eller R3.
Förstå sin förmåga bättre och faktiskt potentiellt få nytta av den utan att vara ett target redan nu.
Inget förloras på att vänta en runda.
Förklara vad det ger att sia sig själv.
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
656
Har jobbat eftermiddagen (shocker, jag är inte varulvsspelare på heltid) och bara haft tid att läsa och tumma. Men det är nu uppenbart att Octagonal-drevet är ett litet sidodrev så jag väljer mellan de tre huvuddreven istället, får återvända till Octa nästa runda med mer info efter rondslut och se om det fortfarande är något att finna där.

Av Stradh, Impetigo och Basse väljer jag Basse. Stradh tycker jag spelar rörigt men inte nödvändigtvis rött. Han är all defense, zero offense och känns mest som att han är uppgiven att folk röstar på honom. Impetigo kommer in tillräckligt grön för att jag inte ska prioritera honom. Basse har jag fortfarande som röd och jag tyckte tråden blev lugnare när rösterna började flytta bort från honom, ska gå in och gräva där lite sen.

Nu har jag tyvärr Civ-kväll med göteboysen så jag har bara ett sidoöga här och kan inte gräva just nu, det får bli analys i R2 istället om jag överlever natten.

Om något drastiskt händer så är jag redo att flytta mig.
 
Top