Varulv [MU6] - R1

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,163
Ja, det är knepigt. Jag trodde att det skulle bli mer fight när jag gick på Basse, så stor risk att jag har fel då iom det gick så väldigt smärtfritt. Tid att ladda om? Var ju inte direkt någon stor fight kring Impetigo eller Strandh förutom från mig då... Jag ser ju Basse som absolut mer röd än Slasse och Impe.
Eller så har vi en ulv på kornet med Basse och ulvarna är livrädda för att göra väsen om sig i nuläget så de förlorar en till. Tror de hoppades på att fler bybor skulle svänga om i drevet och därför satt så stilla som de kunde.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,264
Vad mer @Basenanji har du på Anthrox?
Äh, nu har jag läst exemplet med Kalle, Anton och Elsa och jaja...jag fattar väl också då. Jag är en trögspole. Men jag vill nog ändå att vi fokuserar på VJVS först och främst.

Så här skulle nog jag tänka i Anthrox exempel:

Om Kalle istället siar Anton i R1 och Elsa i R2 (röd) så kan han i R3 outa sitt resultat. Vi vet då att någon av Anton eller Elsa förmodligen är ulvar. Vi fortsätter jaga vidare. Om Kalle dör under natten så vet vi att han inte är ulv.
 

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Joined
9 Jun 2024
Messages
143
Mycket på jobbet och hemma. Måndagar hinner jag inte spela mycket, i synnerhet ojämna veckor.

Hägern är grönast i min bok, sidd är rätt geön och anthrox

brynolf

bdg, bm, nagomb, rasmus

Octa

Basse, stradh

glömmer några nu…
Vad menar han? Någon som kan översätta? Jag förstår att han skrivit ut våra initialer men vad vill han säga med det?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,264
Eller så har vi en ulv på kornet med Basse och ulvarna är livrädda för att göra väsen om sig i nuläget så de förlorar en till. Tror de hoppades på att fler bybor skulle svänga om i drevet och därför satt så stilla som de kunde.
Anthrox, jag vet att jag har snurrat upp dig på läktaren ordentligt en gång. Men det var då. Hur stor är sannolikheten att jag är ulv och kör på så här?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,264
Några smågrejer jag tänkt på men inte skrivit:

Det är ett jäkla aber att ulvarna kan välja att få en ulv grönsiad.
Vimes said:
D: Ulvförmågor
Vimes said:
(Frivilligt antal)
( ) En ulv, ditt val, sias alltid som grön (-2)
OM Mäster Ulv har valt det i kombination med två olika siare...herregud vilken röra som kan uppstå.

Vimes said:
C2:
(Frivillig)
( ) Alla siare får sia sig själva eller döda spelare (+1)
Det här är också taskigt mot byn. MU får poäng får poäng för denna förmåga? Borde den inte kosta?

Sedan det sista:

Vimes said:
E: Övrigt
Vimes said:
(Frivilligt antal)
( ) En av kategorierna (A-E) behöver aldrig avslöjas (-1)
( ) En av kategorierna (A-E) avslöjas direkt i spelstart (+1)
Hm, jag tror att någon varit inne på det här, men borde vi utgå från att någon av kategorierna redan har avslöjats? Dvs att antingen A, B, C, D eller E annars hade varit hemlig? Och vad innebär egentligen den första: att en kategori aldrig behöver avslöjas? Är inte det en ganska tuff nerf av byn?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,163
Några smågrejer jag tänkt på men inte skrivit:

Det är ett jäkla aber att ulvarna kan välja att få en ulv grönsiad.

OM Mäster Ulv har valt det i kombination med två olika siare...herregud vilken röra som kan uppstå.



Det här är också taskigt mot byn. MU får poäng får poäng för denna förmåga? Borde den inte kosta?

Sedan det sista:



Hm, jag tror att någon varit inne på det här, men borde vi utgå från att någon av kategorierna redan har avslöjats? Dvs att antingen A, B, C, D eller E annars hade varit hemlig? Och vad innebär egentligen den första: att en kategori aldrig behöver avslöjas? Är inte det en ganska tuff nerf av byn?
Det har redan avhandlas att kategorierna avslöjas Tydligt. Och även att om en av kategorierna inte avslöjas så gör det ändå inte särskilt mycket, för vi kan extrapolera den mesta informationen krring den från de kategorier som avslöjas. Att dölja en kategori kan i princip bara användas för att mörka om kategori D använts som siarskydd eller extraröst.
 

damogn

Warrior
Joined
4 Feb 2018
Messages
306
Bybor, jag ber er kolla igenom Impetigos meddelanden en gång till.


Han svarar inte på frågor. Han stavar fel på vartannat ord. Han byter samtalsämne. Något är fel!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,876
Location
Stockholm
Så Stradh är på väg ut om inget händer. Det blev iaf något drev, men vi får inte hålla på och dreva mot två inaktiva! Det är bekvämt, för de säger inte ifrån, men det är inte produktivt xD
 
Top