Varulv [MU6] - R3

Sidd

”Bybo”
jag tänker att det kan hjälpa om diskussioner om lågflygeri dyker upp, jag upplever @Impetigo deltagande i det här partiet som skralt, men faktan är ju att det är en felaktig uppfattning, sen kan ju stötvis deltagande i början och slutet av rundorna och inget däremellan fortfarande ge samma effekt som lågflygeri
Skralt ja.
Det här är en som väntar av tråden å drar lite poster som passar läget.
Impe kan bättre än att bara lite reagera på oss andras förvirrade idéer.

RasmusL

Champion
Mötesrace hela dagen, men blir ordentligt med spel ikväll! Efterfrågar ordentlig analys av rundor som gått!!!

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Är det alltså ingen i byn som är det minsta intresserad av att räkna ut vad MU valt? Är det ens nån idé att jag fortsätter räkna på det här åt er? Jag kan packa ihop om ni vill, åka ut grön och så är omgången sannolikt slut sen.
Jag läser med intresse det du skriver.
Just nu håller jag dig som röd, du är utpekad av siare (kan vara galen eller ulvsiare eller fan och hans morsa) och ditt agerande i R2 ledde till att vi hängde en bybo - som du själv skriver var det ju inte heller så att du manipulerades in i det av ulvarna.

Men det är ändå skitintressant!
För om du är röd måste du fundera vilken information du ger - det är riktigt viktig information för byn att ha, också därför jag pressar dig om vilka du tror är ulvar!

BiobunkerVII

Kaoskardinal
fortsättning
och är du grön ger der oss information som vi med säkerhet vet att inte är ulvstrategi och kan lägga till det vi fått av Björnen, Brynte, Anth och Basse.
Byn kan inte bara lägga sig ner och dö 7 timmar innan deadline!

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Nu har jag läst ikapp och här kommer mina aktuella gissningar:

GRÖNSKIMRANDE

Big Mama - jag är inte siare

StradhLestat - pga hans reaktion på att vara på väg ut i R1. Jag läste det i hans hand (-svett).

Sidd - har igen varit hjälpsam för byn genom att analysera Octas och Sysps tidiga inlägg om siande. Han grönar dem så jag känner mig dragen till att göra detsamma.

Octagonal - Galen siare. Därmed är hans sianden giltiga bara man vänder på dem, dvs Impatigo är ulv och Sysp är bybo

Sysp - Naiv siare. Hans sianden är värdelösa men han är bybo. Sysp har gjort bra bygräv.

BioBunkerVII - OK, jag släpper dig för tillfället till förmån för andra

RasmusL - Har grävt bra för byn tidigare men inget matnyttigt än i R3

INTE GRÖNSKIMRANDE

Impetigo - Äntligen har sökarljuset vänts mot en på min lista.

Hägerstrand - skriver mycket nonsens som inte hjälper byn tex om ifall det är matchboll eller inte. Vad spelar det för roll? Byn ska kämpa till sista blodsdroppen - ulvar kan tabba sig.

damogn - Biobunker tror inte att han skulle kunna spela nybörjare så trovärdigt som ulv. Jag gillar det psykologiska angreppssättet, så jobbar också jag, men jag kommer inte fram till samma. Jag var inte med och spelade Utkante men råkade se över axeln hur MrJ blev coachad av seniora ulvar att spela ännu dummare än han var och ställa korkade frågor.

Röst: @Impetigo
Vem är vanlig siare i din tolkning.
För Sysp kan inte vara naiv och Octa galen om det inte finns en vanlig siare.

Eftersom ingen claimat återstår väl:
@Basenanj hade outat siare snabbare än en femåring tjallar på sitt storasyskon om han varit siare.
@Brynolf hade garanterar inte gått till galgen och glömt den lilla detaljen i sitt ivriga fäktande
@Björn den gode var frånvarande slutet av R2 så möjlig
@Anthrox typ samma resonemang som ovan.

Sidd

”Bybo”
Vem är vanlig siare i din tolkning.
För Sysp kan inte vara naiv och Octa galen om det inte finns en vanlig siare.

Eftersom ingen claimat återstår väl:
@Basenanj hade outat siare snabbare än en femåring tjallar på sitt storasyskon om han varit siare.
@Brynolf hade garanterar inte gått till galgen och glömt den lilla detaljen i sitt ivriga fäktande
@Björn den gode var frånvarande slutet av R2 så möjlig
@Anthrox typ samma resonemang som ovan.
Varför är du så bombsäker på att det finns en vanlig Siare i spel?

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Varför är du så bombsäker på att det finns en vanlig Siare i spel?
jag har uppfattat reglerna att det inte kan finnas en naiv och en galen i spel utan att det också finns en ”vanlig” siare?!

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Det var från Sysps meddelande jag fått för mig att det måste finnas en äkta siare.
@Hägerstrand kan du fråga Vimes?
Du kan ju fråga själv så ser vi om han sover eller om han ignorerar mina frågor specifikt.

men det måste finnas en verklig siare om det är fler än två ulvar i spel, annars hade de inte haft råd med nattmord.

Sysp

NNO
Det är väldigt tydligt i menyn:

C: Byns siande
C1:
(Välj minst 1)
( ) En bybo är fraktionssiare (d.v.s. siar ulvar som röda och bybor som gröna) (+5)
( ) En bybo är galen fraktionssiare (d.v.s. siar ulvar som gröna och bybor som röda) (+1)
( ) En bybo är naiv fraktionssiare (d.v.s. siar alla som gröna) (+/- 0)
( ) En bybo är paranoid fraktionssiare (d.v.s. siar alla som röda) (+/- 0)
C2:
(Frivillig)
( ) Alla siare får sia sig själva eller döda spelare (+1)

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Det är väldigt tydligt i menyn:

C: Byns siande
C1:
(Välj minst 1)
( ) En bybo är fraktionssiare (d.v.s. siar ulvar som röda och bybor som gröna) (+5)
( ) En bybo är galen fraktionssiare (d.v.s. siar ulvar som gröna och bybor som röda) (+1)
( ) En bybo är naiv fraktionssiare (d.v.s. siar alla som gröna) (+/- 0)
( ) En bybo är paranoid fraktionssiare (d.v.s. siar alla som röda) (+/- 0)
C2:
(Frivillig)
( ) Alla siare får sia sig själva eller döda spelare (+1)
men då är det två ulvar alltså?

Sysp

NNO
Orkar du ställa upp den uträkningen att vi säkert skulle ha en äkta Siare i spel😇🙏👍
Jag har inte räknat klart på scenariona men jag kan se att Solomästerulv hamnar på tre poäng extra som hen inte kan göra av med om hen tar med äkta siare även om hen köper alla grejer i övrigt, så det är ju osannolikt att en soloulv skulle välja att ta med en äkta siare.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Va? Nä, det kan ju fortfarande vara 1, 3 eller 4 också men inte 5 eller 6. Se min tidigare uträkning i tråden.
Du kan ju fråga själv så ser vi om han sover eller om han ignorerar mina frågor specifikt.

men det måste finnas en verklig siare om det är fler än två ulvar i spel, annars hade de inte haft råd med nattmord.
Här känns det som en av er räknat fel eller ljuger

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
men då är det två ulvar alltså?
Ja, och soloulv är redan uteslutet.

Om Impe eller Sysp är soloulvar så hade de valt Miller de hade under 20 promille i blodet när de fyllde i menyn, och om Octa är soloulv så väljer han att outa sig i ett läge där han förlorar spelet.

Här känns det som en av er räknat fel eller ljuger
Ulvarna har spenderat 5 p på nattmord och har inte tagit poäng från E. De har inte råd med det om de är fler än två totalt.