Varulv [MU6] - R3

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Här ovan kom de sista inläggen från Impetigo som jag inte fick med i förra inlägget

damogn

Swordsman
Vet inte om detta är relevant, men ser att rösterna mot @Sysp skedde tidigt i rundan och de mot @Impetigo sent.

Sysp
Octagonal (6), damogn (21), RasmusL (31), Hägerstrand (82), Impetigo (86)
Impetigo
Sidd (49), Big Mama (144), Sysp (147), StradhLestat (159), BiobunkerVII (256)

Jag har inget mer att gå på (förutom alla andra meddelanden från tidigare). Jag tycker det känns som 50/50 här. Ska jag kasta tärning? Får ju inga svar från någon...

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Vet inte om detta är relevant, men ser att rösterna mot @Sysp skedde tidigt i rundan och de mot @Impetigo sent.

Sysp
Octagonal (6), damogn (21), RasmusL (31), Hägerstrand (82), Impetigo (86)
Impetigo
Sidd (49), Big Mama (144), Sysp (147), StradhLestat (159), BiobunkerVII (256)

Jag har inget mer att gå på (förutom alla andra meddelanden från tidigare). Jag tycker det känns som 50/50 här. Ska jag kasta tärning? Får ju inga svar från någon...
grejen var väl den att Sysp siades tidigt i rundan och drog på sig röster, sen har han nött ner lite motstånd samtidigt som Impe inte varit närvarande.
förbannat svårt det här - dessutom för en Mästerulv-häger att komma in och dra en snajp i slutet - eller @RasmusL som varit så jävla upptagen idag så man skulle kunna tro han var Trumps pressekreterare.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Äh va fan resten av byn verkar ju fan inte bry sig och jag lämnar fan inte öppet för nån snajp i slutskedet.
@Impetigo går hårt åt Sysp i början av rundan vilket lirar väl med hur han spelar i slutet nu.
Jag läser Impetigo som en bybo som inte riktigt hänger med på grund av frånvaro.
Och @Sysp om jag är spiken i din bybokista ber jag om ursäkt men Ockham är fan inte på din sida.

Röst: @Sysp

RasmusL

Champion
Jag hinner fan inte, hundar och barn och fan och hans moster men vill bara sitta och stirra på det här jävla forumet! Min magkänsla i början på rundan där Sysp reagerade på Octas claim kändes fel, kändes uppgivet och liksom inte genuint. Det i kombination med att jag har nada på Impetigo och mer grönt än rött på Octa gör att rösten på Sysp känns bra. Minns ni det här som jag skrev tidigt i R1?

RaslmusL said:
Sysp får ingen röst, men jag vet av egen erfarenhet att den som blir MU lätt går in i try hard mode. Jag vann mitt MU på det och tycker mig se liknande tendenser här, där det läggs mycket tid på service till byn (listor, genomgångar, etc) men som kanske inte är så spetsiga i slutändan.
Det är precis så det känns, med den Stora Teorin med mera som tagit en massamin space men som i slutändan inte blivit/varit något.

Å andra sidan:

Vi har fått oväntat långväga besök så jag ser inte ut att hinna läsa ikapp tyvärr.

Röstar man på mig spelar man dåligt nu. Jag förstår attulvarna gör det men bybornåwte flytta sina röster till Sysp.

Galen siare har vi redan uteslutit och Octa tjänar inget på att göra så här son ulv.

Sysp skrev uppenbart ulviga saker i slutet av r2 och i början av r3 är det uppenbart att han vet att han är rökt och kommer åka ut. Om man inte ser detta kan jag bara beklaga.

Jag hoppas på atthinna sålea lite mer om en srund men nu måste jag undehåkla gäster här.

Om nån har röst påmig föt att jag är ”lågflygare” så är det en ulv eller kanske en bybörjare som blivit lurad av ulvarna.

Hur i helvete har du uteslutit galen siare? Är jag dum?

Fyra ulvar +0
Alla nattmord -5
Vanlig siare +5
Galen siare +1
Välj ulvar -1

Bara som exempel! Jag håller med dig om Sysps beteende men att dra ett helt felaktigt spelmekaniks-argument för att du inte ska hängas är i sin tur rätt rödande. What?

Sidd

”Bybo”
Det här är Impetigos inlägg som berör Sysp från slutet av R2, om nån tycker jag sållat bort några får ni rätta mig, jag känner att tiden är knapp.
Känslan är att Impetigo vacklar och velar fram och tillbaka. Känns byboigt...men den här rundan känns inte stabil alls om jag ska vara ärlig.
Fan va svårt det här, jag vet inte om jag behöver byta trosor!
Kan nån hjälpa mig att tolka det här?
Byt👍
Du skriver att Impe vacklar å det är byboigt.
Vanligtvis så stämmer det att bybor vacklar.
Men Impe brukar inte vackla alls.

VJVS🙏

Allt annat är sus just nu även från Siarna.
De vet ju inte själva och om vi får färg på en av de som de påstår sig Siat så vet i alla fall de var skåpet står.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Gick nu lite översiktligt tillbaka för jag fick inte alls den känslan. När jag tittade nu på Sysp poster tycker jag det känns genuint kämpande som en bybo som gör allt för att inte bli utröstad.

Sysp hade ett case som byggde på att Brynolf var röd utifrån Brynolfs sena röstbyte som skickade Basse. Det var ju tot fel men betyder ju inte att Sysp måste vara ulv.

Så att Sysp var så uppenbart ulvig och vet att det är kört håller jag inte heller med om. Sysp försöker vrida å vända på Siar-situationen med Octa👍

(sen att jag inte fattar alla turer om olika möjliga varianter har inte med saken att göra)

Så denna syn på Sysp som Impe lägger fram ser jag på annat sätt.

Vad tycker ni andra?
Rätt eller fel?
Påminn mig: hur blev det Sysps ensamma ansvar att ni var många som röstade på Brynolf? Var är alla andras egna ansvar kring det?

Sitter här och velar...men inte fan kommer ngn in som borde vara aktiv just nu.... Till er andra... tror vi på Octas siande? Sysp sket ju lite ur sig förra rundan, medvetet eller omedvetet

Så tror vi på Octas siande?

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Jag börjar också få vibbar av att Hägern kan vara Mästerulven som spelar oss som nåt annat jävla positiv!
Däremot tror jag inte Damogn är ulv, efter att du klargjort att du inte är en riktig spågumma så håller jag Damogn som en av de grönaste på banan, ja lite försiktig och det kan vara spelat men jag kan fasiken inte se att någon har nerven att hålla uppe den masken i 4 dygn.
Fine, då kan vi ta i hand på att det är Hägern och Impetigo som är ulvar bara de två. OK?

damogn

Swordsman
Vi måste ha en plan för nästa runda i vilket fall.
Så antingen röstar vi på Sysp nu och får gå emot Octa eller Impe (om Sysp är bybo) i nästa beroende på bevis.
Eller går vi på Impe nu och Sysp sen om Impe är bybo.
Vad är rimligast?