Varulv [MU6] - R3

Vimes

Sillkung
Typ en halvtimme kvar! Glöm inte att skicka in förmågeanvändning!

RasmusL

Champion
Om jag nattmördas är det här min tolkning just nu.

Om Sysp är röd så är Octa och Impetigo såklart gröna. Båda dessa har varit på Stradh, Octa låg där med sin slutröst i R1, Impetigo i R2. Big Mama har konsekvent hållit sig borta från Stradh-dreven och icke-röstade till och med R2 vilket gjorde att Big Mama dels undvek att döda Stradh och dels undvek att cementera ett drev mot en bybo. Där har vi inte haft något laserfokus, det var en konstighet som Big Mama bara kommit undan med. Stradh har generellt bara gjort och röstat som andra sagt, vilket i sig är rödande. En teori är därför att vi ha relativt nya spelare på MU-rollen eller i ulv-teamet. Ett alterantiv till "Stradh är ulv" är Hägerstrand som haft tunnelseende mot Stradh både R1 och R2 vilket är en bekväm sits mtp Stradhs spelstil.

Om Sysp är grön säger Occam att Impetigo är röd. Vi har då rimligen ingen "riktig" siare och spelar mot ett miniteam av ulvar. I det scenariot ligger vi inte förfärligt dåligt till, troligen två ulvar och Impetigo är rimligen en av dem!

Det finns såklart scenariot där Octa är röd, men det bygger på en hyfsat lång kedja av faktorer som behöver sammanfalla.

Octagonal

Swashbuckler
Fan det drog ut på tiden, skyndar hem nu.

Har något hänt jag borde känna till? Har inte tid att läsa igenom så om nån klantig ulv eller så har outat sig så kan nu ju vara vänliga o skriva det

BiobunkerVII

Kaoskardinal

Har något hänt jag borde känna till? Har inte tid att läsa igenom så om nån klantig ulv eller så har outat sig så kan nu ju vara vänliga o skriva det
skoja inte din jävla stolle!!

RasmusL

Champion
Halvtimme kvar på en kaosig spretig runda...... och det är så tyst här....wierd
Det kan ha två skäl:

1) Vi är HELT FEL ute och ulvarna bara sitter och göttar sig
2) Vi är så pass inlåsta på hängning av en ulv att det skulle vara rödande att protestera och skaka om dreven för mycket.

Jag är inne på 2), om ulvarna tror att Sysp kommer att åka oavsett och då visas röd så kommer de inte offra sig själva.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Det sjuka med den här rundan är precis som @StradhLestat var inne på att alla huvudpersoner håller sig undan! Är alla som deltagit sista halvtimmen några sock-puppets eller vad fan händer

damogn

Swordsman
Jag hinner fan inte, hundar och barn och fan och hans moster men vill bara sitta och stirra på det här jävla forumet! Min magkänsla i början på rundan där Sysp reagerade på Octas claim kändes fel, kändes uppgivet och liksom inte genuint. Det i kombination med att jag har nada på Impetigo och mer grönt än rött på Octa gör att rösten på Sysp känns bra. Minns ni det här som jag skrev tidigt i R1?

Det är precis så det känns, med den Stora Teorin med mera som tagit en massamin space men som i slutändan inte blivit/varit något.

Å andra sidan:

Hur i helvete har du uteslutit galen siare? Är jag dum?

Fyra ulvar +0
Alla nattmord -5
Vanlig siare +5
Galen siare +1
Välj ulvar -1

Bara som exempel! Jag håller med dig om Sysps beteende men att dra ett helt felaktigt spelmekaniks-argument för att du inte ska hängas är i sin tur rätt rödande. What?
Galen siare är definitivt möjligt och inte uteslutet. Om det är 4 ulvar är det till och med troligt.

Om det är 4 ulvar (finns andra kombinationer, men vi börjar med denna), så är de på -5 poäng.
De måste välja

En bybo är fraktionssiare (d.v.s. siar ulvar som röda och bybor som gröna) (+5)
För det finns bara 2 pluspoäng kvar utöver den.
De har även, enligt @Sysp, valt
Alla siare får sia sig själva eller döda spelare (+1)
Så de är nu på +1

Det finns en pluspoäng kvar:

En bybo är galen fraktionssiare (d.v.s. siar ulvar som gröna och bybor som röda) (+1)

Med den pluspoängen kan de ha valt:
En ulv, ditt val, sias alltid som grön (-2)
Du har, som Mäster Ulv, en extra röst (-2)

Utan den kan de ha valt:
En av kategorierna (A-E) behöver aldrig avslöjas (-1)
Du får välja vilka dina ulvkompanjoner är (-1)

Oavsett vad kan de också ha valt:
En bybo är naiv fraktionssiare (d.v.s. siar alla som gröna) (+/- 0)
En bybo är paranoid fraktionssiare (d.v.s. siar alla som röda) (+/- 0)

Detta är samtliga kombinationer med 4 ulvar.

Octagonal

Swashbuckler
Väktaren måste skydda mig. Jag är antingen vanlig eller paranoid så oavsett vad får byn viktig info om jag överlever. Hur min förmåga fungerar får vi också reda på nu när Sysp åker.

damogn

Swordsman

Detta kändes farligt... @BiobunkerVII borde man rösta på Impe istället?? Jag blir lite nojig. Vill inte få bort en till bybo.. Eller ska vi vara iskalla?

damogn

Swordsman
Väktaren måste skydda mig. Jag är antingen vanlig eller paranoid så oavsett vad får byn viktig info om jag överlever. Hur min förmåga fungerar får vi också reda på nu när Sysp åker.
Kan du lova på heder och samvete att du är siare och bybo. (OBS! Ditt svar på detta kommer att hållas emot dig om det är en lögn).

Sidd

”Bybo”
Kom på en grej.

Sysp går ut som första spelare och outar Siare.

Skriver bla om hur texten är formulerad om det här med att Sia sig själv osv i PM.

Vimes påstår att spelet är PMat så att det inte är ngr problem med att snacka PM så kör i vind med snacket.

Den enda som kan verifiera Sysp om detta är @Octagonal som påstår sig vilja skippa detta snack.
Octa kan typ gröna/röda Sysp.

Kanske har @Vimes skrivit olika formuleringar.
Tvek.

Octa har ju tidigt tagit ställning och hållt fast på sin röst. Ses ju som ett viktigt ställningstagande.

Octa: sitter det här ihop?

Om du svarar ja så ökar ju det chansen till röstflytt.

RasmusL

Champion
Detta kändes farligt... @BiobunkerVII borde man rösta på Impe istället?? Jag blir lite nojig. Vill inte få bort en till bybo.. Eller ska vi vara iskalla?
Det är alltid jäkligt lurigt att kasta om röster sista kvarten. Om du ska göra en sistaminutensnajp så ska du göra det för att du tror på det och kunna stå för det, du kan inte skjuta över ansvaret på någon annan.

damogn

Swordsman
Det är alltid jäkligt lurigt att kasta om röster sista kvarten. Om du ska göra en sistaminutensnajp så ska du göra det för att du tror på det och kunna stå för det, du kan inte skjuta över ansvaret på någon annan.
Ok. Är du siare då? I så fall. Varför citerade du aldrig ditt PM?

RasmusL

Champion
Om sysp åker, så borde väl Octa nattmördas saom kvarvarande siare? Oavsett om sysp är röd eller grön
Det här har det pratats om och Octagonal själv har berört frågan tidigare :) Väktaren har ett svettigt parti men har samtidigt alla chanser att faktiskt vinna det här åt oss, eller åtminstone vinna tid.