Varulv [MU6] - R4

Impetigo

Ärkebiskop
Du dyker upp från ingenstans på kvällskvisten och drar:

Och väldigt kort därefter:

Och vad hände sen? Precis när rundan tog slut började du skriva. Vännen försvann. Vad praktiskt!
Min flickväns familj kom förbi, man hade missat att informera mig. De åkte hem vid 21.00.

Jag fattar fortfarande inte alls det här ”caset” som du och Sidd driver att jag medvetet skulle hoppa in ochbut ur tråden när det passar mig. Vad i hela fridens namn skulle jag tjäna på det? Tycker du att det verkar som att jag inte kan ge svar på tal och därför försöker ducka diskussioner?

Impetigo

Ärkebiskop
S
@Impetigo ni valde galen siare för att ha råd med ett extra nattmord.
Ah, jag räknade 0 poäng för tre ulvar. Då har de en grön MU.

Så klart. Sysp sa ju att han synat Octa.

Haha, @Octagonal detta är next level alltså! Du kommer riva ned huset på ulvgalan.

”I get fooled again, but there’s no shame, cause I’m fetting fooled by the best!”

Impetigo

Ärkebiskop
Byn har inte varit superstark denna omgången men ärligt talat tror jag inte vi hade vunnit detta på tusen försök.

Århundratets ulvspel!

Impetigo

Ärkebiskop
Såå snyggt att avslöja antalet ulvar denna rundan också.

Game, set, match.

Men ni måste förstås fortafarnde sälja in den absurda ”galen siare”-grejen.

Impetigo

Ärkebiskop
Fler borde ha hoppat på min plan att massouta siare i r1. Då hade vi dödsmördat ulvarna.

Siarna visade sig mycket riktigt vara fullstndigt värdelösa (ett grönt siande på Hägern som blev nattmördad och ett falskt grönt siande på MU) men ulvarnas främsta vapen (de vinner på siarclaim som slår ut byn helt i två rundor).

Så alla som var för massoutning i r1 får plus i kanten! Klen tröst i ett fattigt hem…

Impetigo

Ärkebiskop
Facot är alltså:
Tre ulvar(1), dubbla nattmord (-5) MU som grönsias (-2) vanlig siare (5), siare får sia sig själva eller döda (1)

Impetigo

Ärkebiskop
Att inte välja ”avslöja en kategori” för att få en ulv till?! Det vill jag höra om i eftersnacket. Anta att det måste vara för att inte outa ”enn äkta siare” för tidigt om läget att motclaima kommit i en senare runda.

Men som det blev hade ni ju vunnit en runda tidigare på det sättet @Octagonal ?

Impetigo

Ärkebiskop
Insåg plötsligt också att ulvarna inte vinner på lika många så det blir en runda till oavsett. Om jag ryker får ni se till att lägga första rösten på Octa nästa runda, då lever matchen fortfarande!

RasmusL

Champion
Sent med jobb, men här kommer iaf röd-grön-lista:

Octagonal
StradhLestat

damogn
BioBunkerVII

Sidd
Big Mama

Impetigo

För att Impetigo ska vara grön måste det vara en rätt crazy mängd sammanträffanden som ska sammanfalla och iom Impetigo = röd så är Octagonal och Stradh gröna.
damogn har spelat stabilt i mina ögon. Stundtals väl orutinerat men ärligt.
BioBunker har verkligen spelat upp sig på slutet, mer grön i brist på rödande indicier än hög tillit.
Sidd har varit väldigt tyst. Jag tror som jag nämnt att vi har lågflygande ulvar och Sidd lågflyger helt klart för att vara Sidd.
Av nybörjarna får jag inte alls samma sköna gröna känsla av Big Mama och distanseringsrösten på Impetigo utanför drev är inte ett så snyggt tecken.
IMpetigo är röd pga siare.

Nu vill jag att @StradhLestat gör en liknande lista och sedan skickar vidare arbetsuppgiften till någon annan!

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Ok nu har jag brutit ihop och kommit igen.
Fasiken vd tungt det känns, jag har varit med förr när det har känts som att byn är ett skämt, och visst Brynolfs röstbyte gjorde att ulvarna kunde softa hela R2. Me nu känslan jag har med mig har inte varit att byn varit sämst i historien.
Sen kom verkligheten igår och slog mig i huvudet med att, jo byn är verkligen kass.
Men vi kan fan inte lägga oss och dö, fortfarande fler bybor än ulvar i spel. MEN så börjar den här rundan med nåt spektakulärt knas från Sidd där han börjar fråga damogn om vilka han siat, och ALLA som är aktiva i tråden tycker det är fullt rimligt. @Sidd du kom med nåt dribblade om felläsning - vad menar du, förklara!
Gick det för fort mellan att du skrev i ulvchatten och att du hoppade in i tråden?

Jag tror fortfarande att vi har lågflygande ulvar, typ Sidd, Big Mama och BioBunker
Skrev du fel här eller hade du tänkt att ha med Stradh som tredje namn här men sen siades han bybo av Octa så var du tvungen att få dit ett till namn för näste spelare som ligger på lågflygeri sidan är ju…..du

BioBunker har verkligen spelat upp sig på slutet, mer grön i brist på rödande indicier än hög tillit.
Så mellan dina inlägg där jag skrev exakt noll och intet gick jag från lågflygeri till ”har verkligen spelat upp sig”

Jag var helt säker på att Stradh var med i ulvtrion men han är ju grön så det är tillbaka till ritbordet. Jag ger @RasmusL purgatoriska plan fram till 10, passar mig öndå bra jag har möte mellan 8-10 i alla fall).
Men som någon skrev i ett annat spel, det skulle vara lättare att sätta upp Svansjön med en förskoleavdelning än att samordna ett skit i byn.

Jag har vridit och vänt på Impetigos rödhet, och jag tycker inte hans inlägg varit rödpingande i flera rundor - han är dock en så slipad spelare att han kan fejka det. Hans försvar är ju rätt förutsägbart för det skulle vara den enda rimliga förklaringen. Jag det var därför Hägerstrand dödades för han tvivlade på Octa i slutet av förra rundan, Impes ulvtrio klippte honom för att brunsmeta siar-Octa.

Röst: @Impetigo

Impetigo

Ärkebiskop
Ok nu har jag brutit ihop och kommit igen.
Fasiken vd tungt det känns, jag har varit med förr när det har känts som att byn är ett skämt, och visst Brynolfs röstbyte gjorde att ulvarna kunde softa hela R2. Me nu känslan jag har med mig har inte varit att byn varit sämst i historien.
Sen kom verkligheten igår och slog mig i huvudet med att, jo byn är verkligen kass.
Men vi kan fan inte lägga oss och dö, fortfarande fler bybor än ulvar i spel. MEN så börjar den här rundan med nåt spektakulärt knas från Sidd där han börjar fråga damogn om vilka han siat, och ALLA som är aktiva i tråden tycker det är fullt rimligt. @Sidd du kom med nåt dribblade om felläsning - vad menar du, förklara!
Gick det för fort mellan att du skrev i ulvchatten och att du hoppade in i tråden?

Skrev du fel här eller hade du tänkt att ha med Stradh som tredje namn här men sen siades han bybo av Octa så var du tvungen att få dit ett till namn för näste spelare som ligger på lågflygeri sidan är ju…..du

Så mellan dina inlägg där jag skrev exakt noll och intet gick jag från lågflygeri till ”har verkligen spelat upp sig”

Jag var helt säker på att Stradh var med i ulvtrion men han är ju grön så det är tillbaka till ritbordet. Jag ger @RasmusL purgatoriska plan fram till 10, passar mig öndå bra jag har möte mellan 8-10 i alla fall).
Men som någon skrev i ett annat spel, det skulle vara lättare att sätta upp Svansjön med en förskoleavdelning än att samordna ett skit i byn.

Jag har vridit och vänt på Impetigos rödhet, och jag tycker inte hans inlägg varit rödpingande i flera rundor - han är dock en så slipad spelare att han kan fejka det. Hans försvar är ju rätt förutsägbart för det skulle vara den enda rimliga förklaringen. Jag det var därför Hägerstrand dödades för han tvivlade på Octa i slutet av förra rundan, Impes ulvtrio klippte honom för att brunsmeta siar-Octa.

Röst: @Impetigo
För att Impetigo ska vara grön måste det vara en rätt crazy mängd sammanträffanden som ska sammanfalla !
Jag beskrev ju i natt hur ulvplanen ser ut. Vilka ”sammanträffanden” är det du menar? I min beskrivning finns inga sammanträffanden så vitt jag ser.

Du är beredd att köpa att Octa är falsk siare men tycker att det krävs ”crazy mängd sammanträffanden” för att så inte ska vara fallet?

Impetigo

Ärkebiskop
Jag har vridit och vänt på Impetigos rödhet, och jag tycker inte hans inlägg varit rödpingande i flera rundor - han är dock en så slipad spelare att han kan fejka det. Hans försvar är ju rätt förutsägbart för det skulle vara den enda rimliga förklaringen.
Läs förklaringen igen. Den stämmer. Och är långt mindre långsökt än att Octa skulle vara galen siare.

INGEN hade nånsin valt galen siare! Det är absurt!

Sidd

”Bybo”
Återigen sorry för tabben att tro att damagon skulle påstått sig vara Siare. (obs skulle ju förstås inte en ulv påstå för det är ju så lätt att se felet)

Borde inte ni alla fnula på pusslet?
Stämmer detta då:
3 ulvar +1 (avslöjat)
Nattmord varje runda -5
Siare får Sia sig själv +1 (avslöjat av Sysp)
Galen Siare +1 (påstår Octa)
2 poäng saknas - MU har då valt en -2
troligtvis 1 extra röst (ulv sias grön behövs ej då riktig Siare ej är i spel)

I den här MUval settuppen går poängen ihop och det stämmer med spelet tills nu.
För visst skulle en vanlig Siare klivit fram nu!
Detta har ej skett-alltså är vanlig Siare (+5) ej i spel.

Jag vill att nån som har koll ger mig vad Sysp Siat och vad Octa påstår sig Siat. 😇🙏👍
Utifrån det kan vi utesluta folk och ringa in de 2 sista ulvarna.

Sidd

”Bybo”
Jag tänker alltså att MU valt en av gratisSiarna också och den rollen fick Sysp.

Jag ser nu att Impe också lagt upp ett förslag:

Tre ulvar(1), dubbla nattmord (-5) MU som grönsias (-2) vanlig siare (5), siare får sia sig själva eller döda (1)

Det verkar gå ihop det med. Där kan alltså vanlig Siare vara med och klara sig genom att ha -2 alltid Sias grön. Håller den varianten en granskning?

Sidd

”Bybo”
Vi behöver förstås titta över röstmönster å allt runt det under dagen också.

Vilka har backat Impe, hållt distans osv

Vilka har backat Octa, hållt distans osv

Vem har röstat på vem osv

Idag ska jag förutom jobb direkt sätta mig i bil till Leksand så gärna om nån med dator kan kolla upp röstningar🙏😇👍

Sidd

”Bybo”
Det läskiga är att Octa sticker ut som så jäkla chill och lite gräv och Impe känns det som sprattlar bara egentligen när denne får heat på sig själv: båda gör typ minsta möjliga insatts;

Inte så konstigt att just dessa båda nomineras som lurigaste lirarna på Varulvsgalorna.
Och igen: varför är de inte i luven på varandra detta spel: snacka om distansering från båda?

damogn

Swordsman
Återigen sorry för tabben att tro att damagon skulle påstått sig vara Siare. (obs skulle ju förstås inte en ulv påstå för det är ju så lätt att se felet)

Borde inte ni alla fnula på pusslet?
Stämmer detta då:
3 ulvar +1 (avslöjat)
Nattmord varje runda -5
Siare får Sia sig själv +1 (avslöjat av Sysp)
Galen Siare +1 (påstår Octa)
2 poäng saknas - MU har då valt en -2
troligtvis 1 extra röst (ulv sias grön behövs ej då riktig Siare ej är i spel)

I den här MUval settuppen går poängen ihop och det stämmer med spelet tills nu.
För visst skulle en vanlig Siare klivit fram nu!
Detta har ej skett-alltså är vanlig Siare (+5) ej i spel.

Jag vill att nån som har koll ger mig vad Sysp Siat och vad Octa påstår sig Siat. 😇🙏👍
Utifrån det kan vi utesluta folk och ringa in de 2 sista ulvarna.
Nej

Avslöjat
(x) 2 extra ulvar (+1)
(x) Alla siare får sia sig själva eller döda spelare (+1)
(x) Ni får nattmörda på ojämna (R1, R3, o.s.v.) rundor (-3)
(x) Ni får nattmörda på jämna (R2, R4, o.s.v.) rundor (-2)

Det finns inte pluspoäng nog om de inte valt detta:
(x) En bybo är fraktionssiare (d.v.s. siar ulvar som röda och bybor som gröna) (+5)

Nu är de på +2.
Då har de råd med en av:
( ) En ulv, ditt val, sias alltid som grön (-2)
( ) Du har, som Mäster Ulv, en extra röst (-2)
( ) En av kategorierna (A-E) behöver aldrig avslöjas (-1)

Om @Octagonal talar sanning har de även valt
(x) En bybo är galen fraktionssiare (d.v.s. siar ulvar som gröna och bybor som röda) (+1)

Och det har de valt för att ha råd med ett fritt nattmord
(x) Ni har ett fritt nattmord att användas när som helst - det förbrukas efter användning (-3)

De kan också ha valt en -2 och -1:an istället för nattmord. Men nattmord är ju farligast, så det borde vi ställa in oss på.

damogn

Swordsman
På lunchen har jag möte, så hinner inte kolla då heller. Hör av mig senare, kanske först 16 eftersom tågen till/från Göteborg krånglar idag.