Varulv [MU6] - R4

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Jag kommer nog inte kunna spela så mycket mer ikväll pga besök.

Det ser inte ut att hända några dramatiska svängningar nu i alla fall så ni behöver inte lägga något värde i min tystnad.

Jag vet faktiskt inte vem jag ska kasta mig på att rösta på i nästa steg. Hoppas på att vi kniper en ulv i alla fall (Impetigo) och att jag slipper bli nattmördad.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Jag kommer nog inte kunna spela så mycket mer ikväll pga besök.

Det ser inte ut att hända några dramatiska svängningar nu i alla fall så ni behöver inte lägga något värde i min tystnad.

Jag vet faktiskt inte vem jag ska kasta mig på att rösta på i nästa steg. Hoppas på att vi kniper en ulv i alla fall (Impetigo) och att jag slipper bli nattmördad.
kan du klämma ur dig vem som är rödast i din bok? (om du nu blir mördad)

Impetigo

Ärkebiskop
Men en grej som väl stämmer är att om Impetigo är grön (vilket hade varit helt sjukt)
Varför helt sjukt? Vad är det som får dig att tro att jag är röd med sådan säkerhet?

Är det Octas siande?

Impetigo

Ärkebiskop
Bra försök men med dubbla nattmord måste vi i byn ha första rösten nästa runda.

Vilket du förstås vet om din ulv.
För det första har ulvarna inget dubbelt nattmord.

För det andra hade det varit kört om ulvarma hade dubbla nattmord.

Det vet du ju redan. Gick lite snabbt att tänka där?❤

Impetigo

Ärkebiskop
Jag har redan tidigare idag skrivit att jag står fast vid att jag tror att Octa är galen siare som jag har trott länge och skrivit många gånger.
Ok, jag har ju inte läst ikapp helt. Då har du säkert kommit med en bra förklaring redan på under vilka omständigheter någon enda spelare i något universum som MU skulle välja att ge byn en galen siare för ett poäng när man lika gärna kunde få ett poäng genom att avslöja en kategori i första rundan.

damogn

Swordsman
Uppenbarligen satte jag oss i skiten med min frånvaro men jag tror som sagt inte att dett hade gjort aå stor skillnad om jag hade mer tid förra rundan. Jag var säker på @Sysp efter hans ”degenereringsinlägg” som jag tyckte var superulvigt.

Men sorry för dålig närvaro hur som helst.
Du skrev i R2 igår, långt efter att den stängdes. Varför?

Impetigo

Ärkebiskop
Det var bättre förr när Brynolf och Hägern var med och alla var kloka och glada och röstade bara på vargfolk och bensinen kostade 9 öre litern, vi fick dricka så mycket vi ville.

Jag känner hur dödstråden rootar på mig och skriker genom etern: ”Lyssna inte på Octa, den ormen!! Impe e ju sköön o gröön!”

Sidd

”Bybo”
Kör till Lekand nu hela kvällen efter jobb.
Frugan får hålla ratten ett tag för jag behöver ”sova lite”.
Skummar tråden.
Eftermiddagens tråd visar att Rasmus dyker upp med ett försök till gräv på BiffalaMama.
Damogn är med i tråden och deltar med förslag på MU-val och lite rösttänk.
Både BM och Octa gör minsta möjliga inlägg.
Stratten verkar inte orka kolla upp situationen.
Impe kommer in tidsenligt efter jobb och försöker lägga sin synvinkel på läget.
Den som verkligen sticker ut hela rundan är Bb7 som gör allt för att det ska röras om i grytan.
Härligt skojfrisk och på hugget😀

damogn post R4:212 Vilka röstar som Impetigo.
Titta på den.
Kom på en grej som jag tänkte på då som viktigt och nu när jag såg den här posten så såg jag det igen.
Det är väldigt tydligt i R3 att dreven på Sysp och Impetigo är väldigt jämna.
För ulvar är det VÄLDIGT jobbigt läskigt.
Som ulv ser du det tajta och sitter nervöst och tvekar.
En spelare gör ett väldigt tydligt röstbyte på slutet som egentligen avgör med motiveringen att stoppa en ulvsnajp.
Siaren som alltså vi tror är den äkta åker ut och Impetigo klarar sig.
Detta är inte lyckat Bb7.

Kombinerat med samdragandet med Impetigo nu gör att:
- visar det sig att Impe är Röd så lutar Bb7 som Impes hjälpande vän.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Kör till Lekand nu hela kvällen efter jobb.
Frugan får hålla ratten ett tag för jag behöver ”sova lite”.
Skummar tråden.
Eftermiddagens tråd visar att Rasmus dyker upp med ett försök till gräv på BiffalaMama.
Damogn är med i tråden och deltar med förslag på MU-val och lite rösttänk.
Både BM och Octa gör minsta möjliga inlägg.
Stratten verkar inte orka kolla upp situationen.
Impe kommer in tidsenligt efter jobb och försöker lägga sin synvinkel på läget.
Den som verkligen sticker ut hela rundan är Bb7 som gör allt för att det ska röras om i grytan.
Härligt skojfrisk och på hugget😀

damogn post R4:212 Vilka röstar som Impetigo.
Titta på den.
Kom på en grej som jag tänkte på då som viktigt och nu när jag såg den här posten så såg jag det igen.
Det är väldigt tydligt i R3 att dreven på Sysp och Impetigo är väldigt jämna.
För ulvar är det VÄLDIGT jobbigt läskigt.
Som ulv ser du det tajta och sitter nervöst och tvekar.
En spelare gör ett väldigt tydligt röstbyte på slutet som egentligen avgör med motiveringen att stoppa en ulvsnajp.
Siaren som alltså vi tror är den äkta åker ut och Impetigo klarar sig.
Detta är inte lyckat Bb7.

Kombinerat med samdragandet med Impetigo nu gör att:
- visar det sig att Impe är Röd så lutar Bb7 som Impes hjälpande vän.
Jo därav rösten på mig själv i början av rundan, jag var så inne på att Sysp och Stardh var ulvar att jag letade efter grönskimrande beteende hos Impe

damogn

Swordsman
Körde koden från igår för att kolla poster denna runda. Kan verifiera R4 manuellt om ni vill. Kolla Big Mama. Postar ALDRIG... Under medel i varje runda och långt från den som är näst sist.
Spelare
R1
R2
R3
R4
Totalt
damogn
40​
49​
63​
37​
189​
BioBunkerVII
26​
38​
68​
30​
162​
Sidd
47​
30​
31​
28​
136​
StradhLestat
43​
45​
24​
24​
136​
Impetigo
16​
37​
16​
38​
107​
RasmusL
33​
29​
17​
22​
101​
Octagonal
29​
19​
26​
26​
100​
Big Mama
21​
12​
13​
19​
65​
Medel
31.875​
32.375​
32.25​
28​
124.5​

damogn

Swordsman
Vet inte. Klickade antagligen på nån gammal notis eller nåt.
Beter du dig suspekt med flit. Jag förstår inte. Ok om du gjorde det en runda, men det är skumma saker i precis varje runda. Om du nu skulle vara grön hjälper du inte byn.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
mitt problem i den här rundan, vilket får mig att börja tvivla är att INGEN argumenterat för att Impe skulle vara oskyldig, är det nån ulv-taktik jag inte fattar här?

damogn

Swordsman
Körde koden från igår för att kolla poster denna runda. Kan verifiera R4 manuellt om ni vill. Kolla Big Mama. Postar ALDRIG... Under medel i varje runda och långt från den som är näst sist.
Verifierade R4 manuellt, och R1 och R2 stämmer överens med tabellen jag manuellt tog fram i föregående runda (förutom för Impe där R2 gått från 36 till 37 på runda 2 igår kväll...) Antar att R3 därför är rätt med.

Sidd

”Bybo”
Jo därav rösten på mig själv i början av rundan, jag var så inne på att Sysp och Stardh var ulvar att jag letade efter grönskimrande beteende hos Impe
Fattar inte forfarande er som röstade ut deen Siare som outade först. Varför skulle en ulv behöva göra det när set är 4 möjliga siarslotter att ta till.
KonspirationsteoriSidd i baksätet:
Fan det gör mig jäkligt orolig över att detta är uttänkt av de 2 som nu dikterar liret.
Kan Impe vara det perfekta offret som grönar Octa.
De väntar in byboSiaren.
UlvOcta gör en perfekt fejkoutning.
Med sina Sianden så blir Impe syndabok och när det visar sig att Impe är röd så voila: byn tycker att Octa är grön.
Skulle Impe lyckas vända drevet mot sig och dreva ut Octa som röd i stället så voila: Impe är grön.
Sen kan den kvarvarande segla i mål.

Visst har jag löst det här👍

Stämmer det så är de typ värda segern😇