Varulv [MU6] - R4

damogn

Swordsman
Fattar inte forfarande er som röstade ut deen Siare som outade först. Varför skulle en ulv behöva göra det när set är 4 möjliga siarslotter att ta till.
KonspirationsteoriSidd i baksätet:
Fan det gör mig jäkligt orolig över att detta är uttänkt av de 2 som nu dikterar liret.
Kan Impe vara det perfekta offret som grönar Octa.
De väntar in byboSiaren.
UlvOcta gör en perfekt fejkoutning.
Med sina Sianden så blir Impe syndabok och när det visar sig att Impe är röd så voila: byn tycker att Octa är grön.
Skulle Impe lyckas vända drevet mot sig och dreva ut Octa som röd i stället så voila: Impe är grön.
Sen kan den kvarvarande segla i mål.

Visst har jag löst det här👍

Stämmer det så är de typ värda segern😇
Menar du att vi ska rösta ut Oct nästa runda även om Impe är röd?

Octagonal

Swashbuckler
mitt problem i den här rundan, vilket får mig att börja tvivla är att INGEN argumenterat för att Impe skulle vara oskyldig, är det nån ulv-taktik jag inte fattar här?
Hade ju varit direkt självmord av ulvarna att göra när Impetigo åker som röd vilket ni snart märker. Deras hopp är att smälta in med byn nu.

Octagonal

Swashbuckler
Menar du att vi ska rösta ut Oct nästa runda även om Impe är röd?
Well jag lär bli nattmördad. Om inte väktaren har sjuka nerver och inte väktade mig förra rundan men det har jag svårt att tro.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Fattar inte forfarande er som röstade ut deen Siare som outade först. Varför skulle en ulv behöva göra det när set är 4 möjliga siarslotter att ta till.
KonspirationsteoriSidd i baksätet:
Fan det gör mig jäkligt orolig över att detta är uttänkt av de 2 som nu dikterar liret.
Kan Impe vara det perfekta offret som grönar Octa.
De väntar in byboSiaren.
UlvOcta gör en perfekt fejkoutning.
Med sina Sianden så blir Impe syndabok och när det visar sig att Impe är röd så voila: byn tycker att Octa är grön.
Skulle Impe lyckas vända drevet mot sig och dreva ut Octa som röd i stället så voila: Impe är grön.
Sen kan den kvarvarande segla i mål.

Visst har jag löst det här👍

Stämmer det så är de typ värda segern😇
jag ser inte att Impe och Octa båda är röda, då skulle väl Octa använt nån annan som scapegoat?

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Det är vad denna teori är inne på.
Dock långsökt masterplan av ulvarna.
nä det här är rödande Sidd! om Impe är röd så bör väl ändå Octa vara grön om vi inte följt Alice ner i undervärlden

damogn

Swordsman
Ok men fokusera nu.

Vi har två möjligheter nu:
1) Impe är röd -> Finns 2 ulvar kvar
2) Impe är grön -> Finns 3 ulvar kvar

Det kommer antagligen ett nattmord till. Om de har köpt extra nattmord kan det komma 2.

Så om 1) gäller och de får in två mord så är det i värsta fall 3 bybor mot 2 ulvar
Om 2) gäller är det i värsta fall 2 bybor mot 2 ulvar.

Vi måste gardera oss för att det skulle bli 2 mot 2 i nästa runda och därför ha en plan för snipe.

Frågan är vem? Vi måste vara överens.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Varför då?
Argumentet att Octa skulle Siat Impe är ju gediget iom deras historik. Det har vi ju här nu alla käkat.
för att tre ulvar vinner nästa runda och att medvetet offra en ulv nu är fan kansigare än vad jag kan acceptera

Sidd

”Bybo”
nä det här är rödande Sidd! om Impe är röd så bör väl ändå Octa vara grön om vi inte följt Alice ner i undervärlden
Jag sitter i baksätet på en långresa.
Vad får dig att tro att jag tror det är scenariet?
Har du börjat smutta på en till flaska cognac eller så skål🥂🥃

damogn

Swordsman
Konstigt att föreslå i så fall... smutta inte på cognac. Vi behöver dig nykter vid 21

damogn

Swordsman
Varför är det så dött inför kl 21 ikväll igen? Jag får riktigt dåliga vibbar. Är det för att Impe är grön och ulvarna skrattar eller är det för att Impe är röd och de gör en plan??

Sidd

”Bybo”
Ok men fokusera nu.

Vi har två möjligheter nu:
1) Impe är röd -> Finns 2 ulvar kvar
2) Impe är grön -> Finns 3 ulvar kvar

Det kommer antagligen ett nattmord till. Om de har köpt extra nattmord kan det komma 2.

Så om 1) gäller och de får in två mord så är det i värsta fall 3 bybor mot 2 ulvar
Om 2) gäller är det i värsta fall 2 bybor mot 2 ulvar.

Vi måste gardera oss för att det skulle bli 2 mot 2 i nästa runda och därför ha en plan för snipe.

Frågan är vem? Vi måste vara överens.
Jag är med dig damogn:
Rösta Rasmus
Jag röstar Bb7

Octa lär vara Nattmördad.
BigMama verkar ägna sig åt vuxenlekar och Stratten verkar nöjd med att bara vara grön.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
tolkade det som att du menade att Impe och Octa var busar tillsammans, om jag missuppfattade kanske jag behöver en cognac