Sneaky bastards!!!Big Mama röstas ut. Hon var bybo.
Eventuellt skedde ocksÄ ett nattmord, eller sÄ lyckades StadhLestat vÀkta det. Men det spelar ingen roll.
För MÀster Ulv (RasmusL) med anhang (Octagonal och BioBunkerVII) har vinner ÀndÄ.
Stort grattis till ett vÀl spelande ulvlag!
Och dagens rövskallepris gÄr till AnthroxR1 massa bybor: "det kommer vara nÀst intill omöjligt att lita pÄ siare" R2-4 huvudlösa hönsbyn: "all hail Octa vÄr befriare"
R1 Octa: "jag tycker siarna borde sia sig sjĂ€lva" R2: "Herpaderp, JaG sIaDe ImPe hOpPaS iNgEn iFrĂ gAsĂtTeR dEt"
R2 smarta bybor: "Det Ă€r i princip helt orimligt att ha en galen siare med" R4 huvudlösa hönsbyn: "KLART OCTA ĂR GALEN SIARE"
R4 Impe: "Men snÀlla huvudlösa hönsbyn, kan ni Ätminstone försöka se spelet ur mer Àn en synvinkel?" R4 huvudlösa hönsbyn: "NEJ!"
Slutet pÄ R4 var ju mest imponerande. Impe formligen greppar alla era hÀnder för att leda er genom rummet, men ni tar ÀndÄ sats och slÀnger er med huvudet först in i en bokhylla.
Varför skulle ulvarna lÄta en aktiv siare stÄ orörd hela rundan (ingen röstade pÄ nÄgon annan Àn Impe R4) nÀr det Àr sÄ enkelt att ifrÄgasÀtta honom?
Du var nÀra att pricka vÀktandet nÄgra gÄnger, men ulvarna hade lite flax med flyttar av nattmordet.Tack @Vimes för ett bra, men lömskt spel....
Voffar till kenneln med er...dags att trimmas!!!
Till mina bybor,,, fan vad svÄrtr astt veta vem jag skulle vÀka och nÀr... jag vaktade sysp i fel lÀge...octa i nÄgot och mig sjÀlv i vissa med hoppa om ngt...men alas.-... MÀtta voffar
Kom pÄ en sak till tror jag:
Det finns ingen anledning för siarna att sia sig sjÀlva! (Ja, du hörde mig rÀtt)
Ingen av siarna kommer kunna sÀga nÄgot genom att sia sig sjÀlva, annat Àn ifall de Àr naiv/riktig eller galen/paranoid.
Det Àr först nÀr nÄgon hittat TvÄ olika fÀrger som en siare vet att hen Àr riktig eller galen (och dÀrmed faktiskt gör nÄgon nytta). Och nÀr det vÀl har uppstÄtt finns det nog gott om kött pÄ benen att luska ut vem som Àr vad av de som siats.
SÄ mitt förslag till er siare Àr att sia era misstÀnkta! Och om ni fÄr ett skumt svar, sia nÄgon annan sen! Och om ni hittar spelare i olika fÀrger sÄ outa det, kanske till och med som en snajp sista sekunderna pÄ rundan sÄ att ulvarna inte hinner reagera och nattmörda er.
Vi blev avbrutna i den hÀr diskussionen, men du var rÀtt sÀker pÄ att byn skulle lösa en sÄn situation, eller hur var det?DÄ Àr det 50/50 pÄ att ta en ulv, vilket jag som ulv lyckades krÄngla mig förbi i R2 förra spelet.
Och om en ulv ljug-outar och sÀger att tvÄ spelare har olika fÀrg sÄ tappar vi tvÄ utröstningar pÄ att verifiera. Godnatt byn.
Det hÀr tycker jag var ett himla dÄligt förslag.