Varulv [MU6] - R5

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Haha, ja, jag återgår till att tänka att bybor inte klarar av rationellt tänkande :ROFLMAO: jag menar, Octas stunt var ju svinsnyggt, men INGEN ifrågasatte det. How can that be liksom.
Asså jag kanske inte borde bli provocerad och reagera på det här, men jag tycker det är jävla ogint.
Det är så jävla mycket enklare att sitta på sidan och se saker.
OCH Det var spelare som ifrågasatte Octa. Hägerstrand i R3 och Sidd i r4, även Stradh i R4 (han grönades av Octa och har man varit i den sitsen så vet man att det är fan svårt att inte se den som grönar dig som en snel hest) damogn var inne på det men det var för sent och kvävdes.
Sen var paranojjan på den nivån att det var fan inte lätt att argumentera för att Impe nog var grön - vilket ju var det enda rimliga från ditt perspektiv

Sysp

NNO
Jag tycker jag och Brynolf borde få hederspälsmedaljer. Brynolf kan få en liten för sin ”klart jag snipar i runda 1, det kommer byn förlåta mig för” och jag kan få en skämskuddestor för… ja.

Jag läste om R2 efter att Brynolf åkt ut i R3 och förlåt @Brynolf, @Björn den gode och @Hägerstrand för allt. Herregud vad bra och lugnt och vettigt ni försökte tala ner mig från soapboxen. 😄

Vimes

Sillkung
Alltså, att byn inte fick grepp om det är ju inga enskilda spelares fel. Men byn som lag fungerade inget vidare i slutet av partiet. Impetigo gör i princip en helt korrekt läsning av spelet, men blir ändå - trots att det är känt att det finns 3 ulvar i spel - utröstad med siffrorna 7-1. Just det här med att få byn att fungera som lag är kanske det svåraste i bybospelet, inte minst när man möter ett skickligt ulvlag, och här hade ju ulvarna manövrerat byn genom nattmord, utröstningar och retorik till ett läge där det nästan var omöjligt.

Sysp

NNO
Mitt spel var bra i en runda, sen sket det sig hårt i R2 när jag tunnlade bort mig totalt och hade tyvärr tillräckligt mycket grönskimmer för att lägga upp matchbollen åt Octa. Att jag efter han outade hade oturen att det var exakt han jag siat i R1 var ju extra grädde på moset 😄

I de tre rundor jag varit med tycker jag överlag att vi som by är rätt dåliga på att inse att låg aktivitet mot slutet av rundan innebär att buset antingen sitter nöjda eller har en plan.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Mitt spel var bra i en runda, sen sket det sig hårt i R2 när jag tunnlade bort mig totalt och hade tyvärr tillräckligt mycket grönskimmer för att lägga upp matchbollen åt Octa. Att jag efter han outade hade oturen att det var exakt han jag siat i R1 var ju extra grädde på moset 😄

I de tre rundor jag varit med tycker jag överlag att vi som by är rätt dåliga på att inse att låg aktivitet mot slutet av rundan innebär att buset antingen sitter nöjda eller har en plan.
Från buset kan jag ju säga att det faktum att det i 3 rundor var 2 bybor som drevades gjorde ju vår resa rätt lugn

Med det sagt ville vi ju ha ut DIG och inte Impetigo därav mitt dribblande, jag bytte till Impetigo med samma argument som jag sen tillskrev Big Mama i nästa runda "Impe kommer komma in och härja tillräckligt för att jag kan byta"
När hans jävla svärfarsa dök upp höll jag på att kissa på mig

Last edited:

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Kan vi ge fan i Stradh bashning nästa gång? Man kan ju inte tänka när man ansätts så hårt :p
Alla kan ju bara påverka sitt eget spel, och försöka göra bättre. Det jag kommer satsa på att göra bättre är att inte glömma bort att titta på tidigare rundor, eftersom det grämer mig att jag missade att @Octagonal tydligt sagt i slutet av R1 att siare ska sia sig själva. Det är en sak som @Anthrox är väldigt bra på, och en anledning till att han ryker tidigt.

Jag ser det inte som en brist att jag läser ordentligt vad som skrivs och reagerar när det inte stämmer, så det tänker jag inte försöka ändra på.

Om jag får ge tips på vad du kan tänka på till nästa spel så är det det här: " Jag verkar ha en röd personlighet... när jag är mig själv blir jag ULV-anklagad... det börjar kännas som en röd tråd (pun intended) ". Att kommunicera sin grönhet genom att vara ärlig, öppen, grävande och konsekvent är det viktigaste för byborna. Om du känner att du alltid blir ulvanklagad så har du inte lyckats kommunicera din grönhet - se det som en punkt där du har förbättringspotential istället för en del av din personlighet.

Sidd

”Bybo”
Auguste Jules Armand Marie de Polignac, född den 14 maj 1780 i Versailles, död den 30 mars 1847 i Paris, var en fransk statsman
…Genom sitt egenmäktiga uppträdande råkade han snart i en våldsam konflikt med deputeradekammaren, …Detta författningsbrott väckte i Paris en storm av vrede. Folket grep till vapen. Polignac, som inte låtit vidtaga några försiktighetsmått, visade sig alldeles oduglig att kuva den revolutionära rörelsen, som hans dumdristiga kränkning av lagarna väckt till liv. Efter tre dagars…

Jag visste det…
Jag hade på känn…
Jag tänkte egentligen…

Förlåt.

Grattis Ulvarna @RasmusL @BiobunkerVII @Octagonal
Det där fixade ni (tillsammans med byn) galant.

MU är för svårt för byboSidd.
Dock så var jag inne på att det var obegripligt att rösta ut den som outade Siare först då det inte fanns nån anledning för ulvar att outa i onödan.
Sen så la jag upp en ide iaf om att den som outade som 2a (Octa) troligare skulle vara ulv. Då var det ju förstås försent med tanke på hur detta urartade.
Det självklara valet att MU valt ”grönas alltid av Siande” blev alltså vinmugg i knät den här gången.
Jag tror också jag visat mitt tyck om Honungsfällor nu!
Och på slutet när jag förstod att det var kört hade jag kul med @BiobunkerVII i alla fall, erkänn att du kollade din PMdoldhet.

Bra kämpat alla bybor och välkommen in i gänget @damogn (jag tror byn behöver hjälp av AI för att bygga förtroende)

Bra arrat @Vimes 👍

Sysp

NNO
Välförtjänt ulvvinst helt klart. Väldigt lurigt av @RasmusL att gå på tre ulvar också, det kändes så otroligt suboptimalt att det blev optimalt 😄

Hade varit jättespännande att höra din tankegång och plan från Mäster Ulvs perspektiv.

Sysp

NNO
Förresten tyckte jag du lirade kanon @Sidd , äntligen har jag börjat fatta hur du kan se ut när du är bybo. Vi har ju rätt olika skrivstil men det innebär ju att jag måste tänka annorlunda när jag läser dig, inte att du ska ändra nåt 😄❤

damogn

Swordsman
Jag har fortfarande en klump i bröstet för att jag var för seg i huvudet för att förstå att @Octagonal var ulv. Inte ens när han skrev det öppet vågade jag tro på det. Och för hur jag betedde mig mot @Impetigo.

Jag mår även dåligt över att jag lovade att vara redo med F5, men blev distraherad precis de två minuter där det spelade som mest roll. Jag tänkte att jag skulle hinna tillbaka eftersom de andra rundorna kommit upp typ 12 över. Denna kom 3 över...

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Jag har fortfarande en klump i bröstet för att jag var för seg i huvudet för att förstå att @Octagonal var ulv. Inte ens när han skrev det öppet vågade jag tro på det. Och för hur jag betedde mig mot @Impetigo.

Jag mår även dåligt över att jag lovade att vara redo med F5, men blev distraherad precis de två minuter där det spelade som mest roll. Jag tänkte att jag skulle hinna tillbaka eftersom de andra rundorna kommit upp typ 12 över. Denna kom 3 över...
Det är bara att bryta ihop och komma igen. Det är fasiken så jobbigt att acceptera att man blivit manipulerad, men vi som ulvlag bearbetade dig från R1. Jag hoppas vi inte skrämt iväg dig, nästa gång är det du som manipulerar nån sucker. ;)

damogn

Swordsman
Det är bara att bryta ihop och komma igen. Det är fasiken så jobbigt att acceptera att man blivit manipulerad, men vi som ulvlag bearbetade dig från R1. Jag hoppas vi inte skrämt iväg dig, nästa gång är det du som manipulerar nån sucker. ;)
Tänkte inte ens på att jag skulle vara utsatt för mer manipulation eftersom jag var ny...

Mitt skämtande om att Impetigo skrev huller om buller och läste långsamt gick självklart över gränsen. Försökte inte göra narr av dyslexi, men ser att det ser ut så nu. Ska tänka mer på hur jag skriver i framtiden och inte låta känslorna ta över.

Impetigo

Ärkebiskop
du bör ju ha med dig att vi hade tokflyten att sysp grönade Octa
Det räknade jag som det vackraste i ulvplanen ju! Att äkta siaren bergis kommer sia den falska om den får möjlighet
Alltså, att byn inte fick grepp om det är ju inga enskilda spelares fel. Men byn som lag fungerade inget vidare i slutet av partiet. Impetigo gör i princip en helt korrekt läsning av spelet, men blir ändå - trots att det är känt att det finns 3 ulvar i spel - utröstad med siffrorna 7-1. Just det här med att få byn att fungera som lag är kanske det svåraste i bybospelet, inte minst när man möter ett skickligt ulvlag, och här hade ju ulvarna manövrerat byn genom nattmord, utröstningar och retorik till ett läge där det nästan var omöjligt.
Ja, jag upplevde att detta var en magiskt bra ulvomgång. Planen var supersmart och utfördes väl både med siaroutning, hur de styrde diskussioner och att lönnmörda rätt personer i rätt tid.

Tack @Vimes för mycket fint arrangemang, grattis igen @Octagonal @RasmusL och @BiobunkerVII (tack till Bonkers som ändå gav mig lite uppmärksamhet i en ensam tid även om det bara var för att göda mig för slakten)

Många i byn slet också hårt men som sagt tror jag inte vi hade vunnit det här på en av våra bästa dagar - ulvarna var outstanding.

Hatt av! 🎩

RasmusL

Champion
@RasmusL hur gick tankegången när du valde? Hur mycket plan fanns på plats från början?
Jag ville ha ett hyfsat vaniljupplägg. När jag fick MU-uppdraget blev jag (precis som förra) väldigt osäker på mig själv, vill inte sabba årets ulvspelshöjdpunkt, etc så valde på ett sätt som gjorde att det inte byggde på att jag skulle storspela spelet igenom. Jag ville ha "en ulv kan sias som grön" på en medulv och inte kaosa till det med förmånga siare och annat trassel, VJVS med några medvetet suboptimala val för att förvirra (3 ulvar ist för 4).

Taktiken var precis som förra att nattmörda de aktiva och tongivande byborna för att sakta strypa byns aktivitet. Att det skulle claimas siare var aldrig min plan, mitt mål med valen jag gjkorde var att skapa en känsla av hopplöshet genom att inte riktigt välja de bästa valen så att byn hela tiden skulle känna att de hade fel. Sen fick Octa och BB feeling och gjorde världens super-play som gjorde det här väldigt underhållande, men planen var mer av sakta-strypa-karaktär. :)

Impetigo

Ärkebiskop

Vi har ju skrivit lite PM nu och rett ut vår konflikt så det känns bra.

Du var i alla fall i tanken där med F5, att du landade i den snabba Octarösten är det som räknas här 💪

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Det räknade jag som det vackraste i ulvplanen ju! Att äkta siaren bergis kommer sia den falska om den får möjlighet

Ja, jag upplevde att detta var en magiskt bra ulvomgång. Planen var supersmart och utfördes väl både med siaroutning, hur de styrde diskussioner och att lönnmörda rätt personer i rätt tid.

Tack @Vimes för mycket fint arrangemang, grattis igen @Octagonal @RasmusL och @BiobunkerVII (tack till Bonkers som ändå gav mig lite uppmärksamhet i en ensam tid även om det bara var för att göda mig för slakten)

Många i byn slet också hårt men som sagt tror jag inte vi hade vunnit det här på en av våra bästa dagar - ulvarna var outstanding.

Hatt av! 🎩
För vad det är värt kändes det ganska surt att låtsas som att det du skrev påverkade mig.......