Nekromanti Multipla användarkonton

Bunny

Crazy like a fool
Det här med multipla användarkonton är ett ok. Samma användare loggar in och svarar med olika användarnamn och det är upp till läsaren att försöka lista ut vem det är. Det är förjäkligt!

Senaste är det forumsveteranen Storuggla som gjorts sig skyldig till:

Jag tycker att en med så mycket forumserfarenhet som honom skulle kunna ha vett nog att skippa sånt här larv, men inte!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Fast det där är inte Storuggla...

Det där är en kompis till mig, han som tidigare kallade sig Quel Gaish, men som nu kommit under sitt nuvarande nick.

MEN att göra flera konton enbart för att larva sig, det gillar inte jag heller, trots att jag själv gjort mig skyldig till det tidigare, men att skapa ett nytt för att man inte gillar sitt konto, namnet man valde, posterna man har gjort och så, det är okej med mig.

Mask_UBBT

Hero
För att ställa en följdfråga...

....varför tror ni det finns så många användare som aldrig skrivit några inlägg? Vad är meningen med att registrera sig på ett disskusionsforum om man inte ska disskutera?

/Mask

Johan K

Gammal & dryg
Re: För att ställa en följdfråga...

....varför tror ni det finns så många användare som aldrig skrivit några inlägg?
Tjjaa, en teori kan ju vara att kolla vad som händer i rollspelsvärlden. Sammla information om olika saker & ting..
En annan idé kan ju vara att de användarna bara gilalr att idla & kolla på vad som disskuteras..

/ Johan K, gissar lite..

Sodivra

Champion

Det är ändå rätt bekvämt att kunna spara sina inställningar, och se vilka inlägg man redan läst, osv.

DODswe4

Hero

ja det är sant. Men tar det inte en del på sidan att ha massa inställningar?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Nja...

Det tar en hel del på sidan att folk skriver inlägg. Sluta genast med det.
Skämt å sido, det spelar ju ingen roll. Sidan finns för de som använder den. Vill man inte skriva något utan bara läsa (med de inställningar man har) är det upp till dem, jag tycker att det är okej.

Johan K

Gammal & dryg
Självklart !!

Då kan jag alltså fortsätta med mitt lurkande?
Klart att du kan !!
Varför skulle du inte kunna göra det om du vill ?!?!?!

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.

Så man kan ställa in visningsalternativen och få dem sparade. Jag hade min slashdotanvändare i flera år innan jag yttrade mig alls.

Hellzon

Långsamma Vargen
Platt visning

Vi högre väsen som läser trådar med platt visning t.ex. måste ju logga in för att få läsa så utan att klicka fram det på varje tråd. Ganska bra anledning att registrera sig.

/hellzon - tjugo inlägg på tre år eller nåt

Balderk

Swashbuckler
Själv...

Så upptäckte jag ifjol när jag satt och kollade på användar listan över rolig nicks så hittade jag en som hette Jon-as (jag heter alltså Jonas), tyckte det var rålarvigt så jag klickade mig till profilen och upptäckte att användaren var min... reggad några dagar innan nuvarande nick. Tror jag glömde bort lösenordet eller inte gillade namnet, båda är bra anledningar att skapa en ny användare.

/Balderk

Johan K

Gammal & dryg
Du är inte ensam..

Gjorde på ett ungefär samam sak som du, slöade omkring för att kolla på användarnamn.. Till min förvånelse så har nån reggat ett namn som är mitt efternamn... Är nästan säker på att det inte är jag som reggat det..

/ Johan K, som är nyfiken på men det kan vara.. :gremtongue: