Nekromanti Multipla Chockar

Demiurg

Warrior
Hur skulle ni göra om flera chockgranater detonerade samtidigt? Bara lägga ihop chockverkan och låta de i närheten ha jävlar med stryk, eller genom att ge en extra tärning per extra granat, eller för varje dublande av antal, eller helt enkelt säga att chockeffekten är såpass stor att de där inne inte kan göra något annat än att gråta blod och betänka att skaffa nya öron. /images/icons/sad.gif

Betänk till exempel en GA MAW laddad med chockskott. Man öser sedan med full auto genom dörren till hotellrum. 20 skott som vardera ger Ob4T6 i chockverkan. Ob80T6 kryss, det är 300 stycken i genomsnitt, ajajaj.../images/icons/sick.gif

smagu

Veteran
Jag skulle slå skada/chock separat för varje skott/handgranat.
Kastar bosse Granat in två handgranat in i ett rum där Sune Slusk finns slås först skadan/chock på handgranat nr:1 och sen skadan/chock på handgranat nr:2. Naturligtvis är detta beroende av att begge handgranaterna hamnar tillräckligt nära.

Lika så finns det ingen garanti att alla chockhagel träffar. varför inte använda samma metod som vanlig automateld.
dvs slå 1T6 för varje skott, räkna antalet 6 = träffar och slå sen chockskadan för varje träff. Är det inte så du gör med "vanlig" ammo tex med automateld från en kpist ??

Jag ser ej problemet...
/images/icons/laugh.gif

/Smagu

Demiurg

Warrior
Tja något problem är det väl kanske inte egentligen, snarare tvärtom. Det jag menar är att skjuter man full auto med 20 skott per runda med chockskott som har basradie på 1 meter och chockverkan på Ob4T6 så kommer alla inom 4m från där skotten dimper ned få JÄVLIGT ont i huvudet, om de inte har skydd vill säga. Med chockskott så behöver man ju inte träffa direkt i målet, det gör ont ändå.

Demiurg

Warrior
Det är ganska osannolikt ja, men om man har att göra med riktigt farliga typer så tar man det säkra före det osäkra. Man kombinerar dessutom det hela med ett illerskott eller två. Man blåser helt enkelt igenom skotten genom dörren till det rum där skurkarna sitter innan man går in, man behöver inte döda någon och det är ju alltid positivt.

Dessutom handlar det om ett mycket litet vapen, 1,2kg oladdat för att vara exakt då det rör sig om ett hagelgevär i "k-pistformat" och ingen automatisk granatkastare. Och nervös kan och bör vem som helst vara, oavsett storlek på vapen.

Tippis

Warrior
...jag undrar mest hur lång tid det tar innan Interpol går ihop i ett joint venture med den lokala militären, med uppdrag att ta bort denna "Clear and Present Danger", som det så fint heter...

Närhelst någon i vår grupp får för sig att använda något som smäller (i decibell räknat) högre än kanske 7.62mm, uppgraderar den lokala rättsskipningen omedelbart från skyddsväst och kpist till steadyguns och små attackhelikoptrar...

Livet är bra orättvist ibland /images/icons/grin.gif