Nekromanti Mundana eller Geografica Mundana?

Gwindor

Veteran
Jag äger modulen "Mundana", och undrar om det då är någon mening med att köpa GM... Jag är ju lite fattig och så :gremwink:

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Geografica tjockare

Geografica Mundana är mycket tjockare och innehåller mer information om dom olika länderna och tar framförallt upp massa nya länder (t.ex. Ebhron).

Men har du kasst med pengar så skulle jag nog rekommendera att köpa andra moduler före Geografica, även fast Geografica är en ämlans bra modul.

/Naug

Gwindor

Veteran
Re: Geografica tjockare

Hmmm... Annars verkar ju Atlas-boxen väldigt attraktiv...

Har Monster & Varelser, Mundana och nyinköpta Mystik & Magi.

Ska nog köpa rasmodulerna härnäst...

Fahnen

Swordsman

Det är nog bättre att vänta till atlas boxen kommer istället. Tänk efter innan du köper en ras modul, jag köpte alver och har knappt använt den eftersom jag hatar mundanas alver, vilket jag upptäckte efter jag bläddrat igenom alvmodulen och spelat ett äventyr som man hjälpte liljansråd ( eller vad det heter) på .

Gwindor

Veteran

Jo, fast jag tänkte mer på dvärgarna... Inga sorters alver jag har hört om har jag gillat i närheten av så mycket som Tolkiens. Tirakerna verkar lite för snälla, vet dock väldigt lite om dem... Undrar om jag kan sno åt mig och kika lite i Tirakmodulen från någonstans...

Men dvärgarna i Mundana = mumz

Jag älskar dem :gremlaugh:

Annars tänkte jag även skaffa Riddaren, eftersom jag har en riddarkaraktär som ska vara riktigt snobbig :gremwink:

Fahnen

Swordsman

Jag gillar oxå Dvärgarna men har inte fått tillfälle att spela dvärg än.

Tiraker är inte så särskilt snälla, Frakk äter upp sina fienders lik ( inte andra tiraker utan människor och liknande, främst pga svält men endå).Plundra grannbyn är oxå kul . Tiraker och orcher är likadana bara att tiraker är lite mer civiliserade och inte äter upp allt som rör sig.

Personligen älskar jag tiraker, frakk trukher.

Gwindor

Veteran

Mmm, men det är ju bara Frakk... De andra två verkar ju inte vara lika primitiva... Plus att de, i vår värld, skulle kunna vara "goda", om jag har förstått de rätt. Det skulle aldrig orcher kunna vara.

Men skit i det, det var inte meningen att man skulle diskutera raserna i Eon i den här tråden :gremtongue:

Pendragon

Swashbuckler

Tiraker och orcher är likadana bara att tiraker är lite mer civiliserade och inte äter upp allt som rör sig.
Helt rätt. Tiraker brukar se till att maten slutar röra sig innan den förtärs. :gremgrin:

Personligen älskar jag tiraker, frakk trukher.
Din lille kobold där... :gremwink:

/Joel - fördömande

Emil

Hero

Jag håller med om att man ska tänka efter innan man köper en ras-modul, men inte av samma anledningen. Jag tycker de allihopa är bra böcker. Frågan är snarare om man kommer att få användning av de när man spelar. De handlar ju mestadels om rasens inre kultur och samhällen, så mycket kommer man inte få användning av om man inte spelar en kampanj med många rollpersoner från just den rasen.

/Emil