Nekromanti Mundana Geografica & Vandöda

Blasphemy

Swashbuckler
Tänkte bara meddela att Mundana Geografica & Vandöda & Nekromantiker kommer bli försenade cirka en vecka. Detta beror delvis på att det har tagit tid att få framsidesbilden från Keith Parkinson resp Michael Whelan. Nu skalldock bara det sista fixas och sedan skickas de till tryck. Romanerna Vargen & Kättaren samt Korset & Tronen är redan nu i pressarna och kommer som planerat V48.

Nåväl... rolla lungt

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Coolness

Här får man faktiskt information om att saker händer. Är det något nytt eller har jag bara missat det förr ? :gremwink:

/Naug

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Det är bra som fan att 1) du säger vad som händer och varför 2) modulerna kommer i år! :gremsmile:

*ger en påse beröm*

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Besserwisser som jag är så svarar jag! :gremgrin:

Det är ju Petter Nallo, som skriver Vandöda! Behandla honom med respekt (i alla fall tills vi får se hur pass bra Vandöda blir :gremwink:)!

Ezping Orm

Hero
En vecka är ju inga problem, då hinner jag dessutom spela klart DFSH och kanske läsa klart Riddaren och Snösaga (DoD6) :gremsmirk: Bara modulerna kommer ut innan jul blir jag lycklig. Kul också att böckerna håller tidsschemat.

Bra att ni (Neogames) meddelar i tid.

Helmgast
neoGames senaste nytt

Från neoGames senaste nytt:
Petter Nallo har börjat på Neogames. Han kommer precis som Daniel Lehto att jobba i ateljen. Petter är en stor resurs för Neogames och har redan gjort skrivit klart Vandöda & nekromanti. Petter kommer även att jobba med projekt som Phobia, Demoner (till Eon), Terra One och Schamaner & drömvandrare

Petter Nallo är även känd som Blasphemy här på forumet (kolla hans presentation om du inte tror mig).

Vindhand

Myrmidon
Skall man vara sån så kan man fundera på hur många år Demoner & Vandöda legat på releaseplanen för det innevarande året eller nästa :gremmad:

Ezping Orm

Hero
Jo, men såvitt jag vet så har det aldrig funnits fasta datum satta på dessa produkter, och dessutom står det preliminärt releasedatum!

Helmgast
Ja, men nu borde du ha lärt dig hur det ligger till. Jämför förresten antalet tillbehör till DoD 6 (som har funnits i två år nu). Ett äventyr, en kamanjbok och en monsterbok (lite lyxigare än M&V dock). Vid julen 1998 hade EON betydligt fler tillbehör (om dom är bättre är upp till er).

Vindhand

Myrmidon
Jo, men såvitt jag vet så har det aldrig funnits fasta datum satta på dessa produkter, och dessutom står det preliminärt releasedatum!

Ja, det gör ju förseningen _mycket_ bättre. Tänk att jag inte tänkte på det. :gremsmirk:

Vindhand

Myrmidon
Ja, men nu borde du ha lärt dig hur det ligger till. Jämför förresten antalet tillbehör till DoD 6 (som har funnits i två år nu). Ett äventyr, en kamanjbok och en monsterbok (lite lyxigare än M&V dock). Vid julen 1998 hade EON betydligt fler tillbehör (om dom är bättre är upp till er).

Är det en fördel att spelet behöver tre millioner moduler för att vara komplett? Kan man sälja folk 10 moduler för att hantera en sak snarare än en så tjänar man naturligtvis mer pengar.

Ja, men ingen tvingar ju en till att vara komplett, eller hur? Jag tycker att Neogames moduler är prisvärda, och nästan alla är otroligt välskrivna. Dom borde kanske dock satsa mer på korrekturläsningen, jag hittar fler än vad det borde finnas...

Mvh Victor Palm

I'll be back

Ja, jag korrekturläser mer än gärna för Neogames gratis. Då får man ju läsa alla moduler före andra :gremwink:

Mvh Victor Palm

I'll be back

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Jo jag med - om jag hade haft lite mer tid över. Varje gång de släpper en ny modul tänker jag "vad är det egentligen för en dyslektiker som har skrivit det här?".

Jag tycker att det är illa att jag inte kan skilja på när man ska skriva "de" och "dem" (ja, nu kan jag det, tack Insignia :gremsmile:), men jag har gått runt och funderat på det i sisådär 7-8 år. Och när man läser neoGames moduler... oj oj, det enda som är dåligt är stavningen (innehållet är underbart!). I alla fall i Eon (har inte läst så mycket ur NeoTech förutom stridsreglerna och vapenkapitlen).

Nåväl neoGames, där har ni lite konstruktiv kritik, ta åt er.