Ladda ner på http://mu.nogo.se/ (du behöver ha installerat Release 1, dvs version 0.1) eller ta direktlänken
Jag har suttit och pillat lite av och till de två senaste månaderna efter releasen.
Egentligen hade jag nog suttit en vecka till och släppt 0.2 istället, dvs en ny karta, men då datorn där jag arbetar med själva kartan på dog nu inatt så får jag skjuta på det på obestämd tid. Istället släpper jag det som jag gjort hittills, detta innefattar tyvärr inte ett nytt scenario år 977 utan istället version 0.1.1 där följande gjorts:
Aristocracy (Plutocracy), Centralisation (Decentralization), Innovative (Narrowminded), Mercantilism (Free Trade), Offensive (Defensive), Land (Naval), Quality (Quantity), Serfdom (Free Subjects)
Detta säger egentligen inte så mycket förutom hur man kan modellera olika länders inriktningar, och dessa påverkar en hel del saker inne i spelet.
Jag har suttit och pillat lite av och till de två senaste månaderna efter releasen.
Egentligen hade jag nog suttit en vecka till och släppt 0.2 istället, dvs en ny karta, men då datorn där jag arbetar med själva kartan på dog nu inatt så får jag skjuta på det på obestämd tid. Istället släpper jag det som jag gjort hittills, detta innefattar tyvärr inte ett nytt scenario år 977 utan istället version 0.1.1 där följande gjorts:
Not: Domestic Policies är en 0-10 skala med 5 som standard i åtta olika kategorier (om man har ett lågt värde, under 5 gäller det inom parentes);0.1.1
- Uppdelning hos dvärgarna så att varje fäste är ett eget land och även en egen kung, allt enligt Dvärgarboken
- Dessa nya länder har även fått tillhörande grafik
- Samtliga länder har fått minst en regent, Soldarn, Asharien och Consaber har fått sina fullständiga regentlängder
- Consaber har fått ett fåtal ledare och några få händelser har lagts till (mest som test och exempel)
- Religionerna har omarbetats och alverna har nu en egen religion tillsammans med Tokon (pga närhet mellan Alarinn och Tokon) och Raunerna har flyttats till hedningar. Alvernas och tokonernas religion ska både få nytt namn och ny grafik som ännu inte är ordnat.
- Domestic Policies (inrikespolitik) är ordnat för samtliga länder så att de skiljer sig bätte från mängden (som att Jargierna jagar andra religioner väldigt hårt, att Soldarn har en utpräglad ärftlig feodalism)
- Olika länder har fått olika nya grafikset, främst är det städernas utseende men även figurerna
- Olika länders vanliga namn har lagts till så att dessa dyker upp som standardledares namn
- Små justeringar kring olika länders AI och strategi
Aristocracy (Plutocracy), Centralisation (Decentralization), Innovative (Narrowminded), Mercantilism (Free Trade), Offensive (Defensive), Land (Naval), Quality (Quantity), Serfdom (Free Subjects)
Detta säger egentligen inte så mycket förutom hur man kan modellera olika länders inriktningar, och dessa påverkar en hel del saker inne i spelet.