Konvent MunkCon 3 – Gamla stans mysigaste rollspelskonvent

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Tack alla för ett otroligt trevligt konvent!!! Hann med två spelpass och båda var otroligt kul!! 😊

Första passet spelades Katakombernas Kravlare med @P.eLL.e som spelledare. Det var ett riktigt skojigt klassiskt grottkräl med allt vad det innebär!! Blev smått förälskad i spelsystemet och skulle hemskt gärna spela det igen!

Efter det var det för mig premiär på att spela Fria Ligans Drakar och Demoner med @Professor T som spelledare samt bland annat @ceruleanfive och @Majk som spelare. Ett härligt skräckmysterium till havs avhandlades där referenser till såväl Alien som The Thing förekom. Riktigt trevligt må jag säga!!

Allt som allt ett riktigt trevligt konvent!! Nästa gång tror jag att jag ska våga mig på att spelleda något 😊

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Jag spelade Call of Cthulhu (i samma grupp som @folketsfiende). Fick vara fransyska som var spion och kodknäckare som blev galen och flydde i panik i slutet. Mycket nöjd! Hade också med mig Lund: Den förbjudna kunskapens stad som vissa köpte och fick signerad, vilket också var trevligt att få visa upp och prata om (dessutom fick jag göra en Monkey Island-hyllning med en lapp med ”Ask me about Lund”, vilket kändes extra kul).

Slog mitt eget rekord för "Längsta spelpass på Munkcon" (fast den här gången var det avsatt heldag för det hela och inga försök att hålla det kortare)
Genom att vi satt i entren, så kunde Dante vara med...
Start cirka 11:30 och klara 21:57 (hela tre minuter innan stängning :) )
några kortare pauser, men annars non stop spelledande :)

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Tusen, och åter tusen tack till alla som dök upp och gjorde MunkCon 3 till ett så trevlig evenemang!

Spelledarna, spelarna, och inte minst Hasse & co på Munkbron som låter oss husera där och servar oss med mat och dryck.

Vi ses igen i vår!

Fick spelleda ett eget Troubleshootersscenario, och spela pulpigt andra världskrigs-Cthulhu. Väldigt kul, precis som förut. Den vegetariska maten kändes ett strå vassare än de två första gångerna.
Det var superkul! Ser framemot dina grejer till Troubleshooters sen! Tack för bra spelledande! CoC med bla @Gabrielle de Bourg var superbt också. Vilken upplevelse!