De fixas på plats...spelledarna får komma in en kvart innan...det ör då de skapas... När portarna sen öppnas ligger listorna till "första passet" och väntar. Pass två lapparn läggs ut under pass ettEn kanske dum fråga. Listorna för spel man kan skriva upp sig på, finns de på restaurangen eller kommer det upp digitala listor här?
Prepp är för de svagaJa för tusan, man kanske borde se till preppa lite![]()
Frågar åt en vän som kommer på lördag: Vad betyder ”Fekarium”?Preppen är levande! Den här gången tror jag att jag kommer att minnas alla utskrifter.
View attachment 22645
Äsch, det är ju bara det blygsamma rum där klostrets nattkärlsinnehåll omvandlas till gödning för odlingarna.Frågar åt en vän som kommer på lördag: Vad betyder ”Fekarium”?
Jag har liknande tanke men utgår från Knivsta. Kommer ta tåget och försöka vara framme vid 10 tiden och sen promenera till Gamla Stan. Tänker att det kan vara bra att röra på sig så nån gång på dagenJag kommer att åka från Uppsala till Stockholm på söndagen för att vara på plats innan kl 10 och sedan tillbaka igen på kvällen, blir nog inte kvar till 22. Funderar på om tåg och taxi är bästa alternativet. Någon annan som ska ta sig från Uppsala?
Det är en skapöligt kort promenad..... inte särskilt mycket längre än att gå från tunnelbanestationen i gamla stan. Munkbron ligger ganska långt åt "centralen hållet" av gamla stanJag har liknande tanke men utgår från Knivsta. Kommer ta tåget och försöka vara framme vid 10 tiden och sen promenera till Gamla Stan. Tänker att det kan vara bra att röra på sig så nån gång på dagen![]()
Jag kommer åka från Uppsala och kommer också ta tåget. Vilken tid hade du tänkt? Bäst är att åka till Centralstationen och sedan promenera till Gamla stan.Jag kommer att åka från Uppsala till Stockholm på söndagen för att vara på plats innan kl 10 och sedan tillbaka igen på kvällen, blir nog inte kvar till 22. Funderar på om tåg och taxi är bästa alternativet. Någon annan som ska ta sig från Uppsala?
Speltestade detta i veckan med @fjodorsenuba- rekommenderar!Jag kommer spelleda Via Tyrana i spelvärden Pax Tyrana i Dekaeder.
Äventyrsbeskrivning
Bevisen för Afrustis av Hrutternas förräderi måste nå legaten innan legionen seglar iväg. Spillrorna av garnisonen vid Velaria är trötta och utspridda, men nu står bara de sista bergen mellan dem och sitt mål. Decanus Hagathis leder eftertruppen som just reparerat sin vagn och börjat knappa in på förtruppen när en spejare återkommer blodig och sliten med en besynnerlig historia om ett vidunder i passet.
Decanus Milonius och hans erfarna mannar är dräpta och de viktiga bevisen ligger kvar på berget. Nu står hoppet till Hagathis och resten av gruppen. Bara de kan återta bevisen och finna en väg genom bergen, och tiden är knapp för snart seglar legaten och legionen iväg.
Må Fugiters ljus vägleda er över bergen!
Ni kommer utforska spelvärlden Pax Tyrana, en antik värld med inslag av det övernaturliga, väsen och gudar. Äventyret är inte ett grottröj.
Typ tåg från Uppsala 08:44 verkar det gå ett, framme 09:23. Och sedan en liten promenad.Jag kommer åka från Uppsala och kommer också ta tåget. Vilken tid hade du tänkt? Bäst är att åka till Centralstationen och sedan promenera till Gamla stan.
Spelledare behöver vara på plats en kvart tidigare, så det kan vara därför en del väljer extra tidigtDet verkar bli ett gäng från uppsala funderar själv på att ta 9:44 en timme senare än ovan kommer fram 40 minuter innan det börjar.