Nekromanti MUSH

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Jag sitter just nu och kodar lite i en MUSH/MUD (Inte säker på hur jag kommer att göra) som jag ska använda för att köra ett online rollspel.
Det kommer att utspela sig i en steampunk värld som jag har skrivit.
Sitter just nu och programmerar in de händelser som kommer att hända under fösta akten.

Men jag skulle behöva lite förslag från folk som har provat på den här spelformen.

Är det någon som har spelat på en MUSH eller MUD någon gång?
Om ni har det vad tyckte ni om det, vad var bra/dåligt?

Zire

Swashbuckler
I den MUD jag körde mest så gick man runt i ett gridnät, dödade fienden och levlade så att man kunde döda ännu fler fienden och levla ännu högre. Det var väl ganska sammanfattande för alla MUDar som jag testade.

Men det fanns de som var lite mer utvecklade med avståndsvapen (som man kunde skjuta mellan platserna med) etc. Men "händelser som kommer att hända under första akten" låter som att det kan bli en udda MUD. Ingen jag körde hade någon inprogrammerad story (fanns bara den som uppstod av att folk gjorde saker).

Zire

Swashbuckler
Alltså att användarna kan göra egna banor typ? Eller blir det mer restriktivt?

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Den jag har nu är mer för rollspel dvs att spelarna kan interagera och jag kan sätta in NPC'er i taverns och liknande och bygga upp en stad men sitta som GM och kunna hoppa in där jag vill.

Ulfgeir

Swashbuckler
Coolt. Var länge sedan jag körde på en MUD. Verkar klart intressant med förprogrammerade händelser.

På de jag spelade var det ju rätt mycket gå runt och döda monster, men även riktigt bra sammanhållning mellan spelare på den ena av dem. på en som jag började koda på så hade vi en del udda saker, emn tyvär kraschade diskarna den låg på innan vi kom vidare långt.

/Ulfgeir