Nja, det beror på hur långt söder om söder man åker och vilken tunnelbanelinje.Är inte söder om söder ORTEN ,det är vad jag fått lära mig om sthlm geografi .Jag skulle ha ganska svårt att se massa hipster ränna runt ute i orten. Jag tror inte det finns så mycket 80kr ipa och soylatte mochachinos där ute
Ja men då lyssnar jag nog på oväntat musik, mycket elektroniskt som Laibach och Stereo Total men också Schubert (har en långsiktig plan att lära mig höra skillnad på Schubert och Schuman), Kaizers Orkester, Euskefeurat och förstås disneylåtar på svenska är väl det som jag oftast återvänder till.Alternativ 1: Sabaton och Nightwish.
Alternativ 2: Bob Dylan och kent.
(Diametralt motsatta gissningar, jag vet.)
Jag har fått lärt mig att söder om söder är Botkyrka , Rågsved , Dalen osvNja, det beror på hur långt söder om söder man åker och vilken tunnelbanelinje.
Ultra-hipsterOk, you asked for it! Tänk bara på att alla människor har känslor innan ni kommenterar.
View attachment 6172View attachment 6177View attachment 6176
Det är det delvis, men det är också Stureby, Midsommarkransen, Telefonplan, Tallkrogen osv... mkt blandad kompott när det kommer till demografi och socioekonomisk status. Skulle tippa på att Franz kommer från röda linjen mot Fruängen. Möjligtvis hemmahörande i Bagarmossen eller Hökarängen.Jag har fått lärt mig att söder om söder är Botkyrka , Rågsved , Dalen osv
Haha, spot on! Har bott i Fruängen i snart tolv år Förutom när jag tog avstickare till Barcelona och Uppsala, men de ställena tror jag också räknas som hipstrigaDet är det delvis, men det är också Stureby, Midsommarkransen, Telefonplan, Tallkrogen osv... mkt blandad kompott när det kommer till demografi och socioekonomisk status. Skulle tippa på att Franz kommer från röda linjen mot Fruängen. Möjlitvis hemmahörande i Bagarmossen eller Hökarängen.
Jag är som sagt inte så bevandrad i sthlm's geografi . Jag brukade hänga i sthlm en del för x-antal år sedan när jag hade tjej där men inte tillräckligt för att bli bekant med stadens geografi.Det är det delvis, men det är också Stureby, Midsommarkransen, Telefonplan, Tallkrogen osv... mkt blandad kompott när det kommer till demografi och socioekonomisk status. Skulle tippa på att Franz kommer från röda linjen mot Fruängen. Möjlitvis hemmahörande i Bagarmossen eller Hökarängen.
Är hipsterpappor att jämföra med lattemorsor ?Är det bara här i Göteborg som de flesta hipsters är pappor?
Men är hipster och lattefolk samma sak ?Ja, jag har nog inte heller riktigt hängt med här, en hipster med barn är väl än lattepappa?
" En lattemorsa är för mig en som skiter i vad andra tycker - precis som du skriver. Fast i negativ bemärkelse. Jag får en syn framför mig att såna morsor går fyra i bredd på trottoaren, med sina barnvagnar, förväntar sig att världen ska flytta på sig för de för de har ju blivit mammor! - och så ser jag framför mig att de slänger upp sin bebis på cafébordet och byter bajsblöja, lägger det på brickan och blänger surt på alla som protesterar."Att vara lattemorsa eller lattefarsa är väl mest bara att sitta med andra latte morsor/farsor på ett trendigt fik på stan i dyra designerkläder och uppsminkad och alldeles för snygg för att fått barn alldeles nyss samt med en barnvagn som tar upp plats och är i vägen samt en skrikande iritativ unge som dom har noll koll på medans dom instagrammar bilder på sitt svindyra kaffe .
Det är väl inte förknippat med att vara hipster ?
Då har vi samma uppfattning av vad en lattemorsa är ." En lattemorsa är för mig en som skiter i vad andra tycker - precis som du skriver. Fast i negativ bemärkelse. Jag får en syn framför mig att såna morsor går fyra i bredd på trottoaren, med sina barnvagnar, förväntar sig att världen ska flytta på sig för de för de har ju blivit mammor! - och så ser jag framför mig att de slänger upp sin bebis på cafébordet och byter bajsblöja, lägger det på brickan och blänger surt på alla som protesterar."
Jag har aldrig påstått mig vara cool , jag har ungefär lika mycket coolhetsfaktor som Kalle AnkaTycker det blir mycket vi och dom. När jag åkte på mitt första spelkonvent slog det mig att nördar är inte heller så j-vla coola. Och går fyra i bredd med t12s påsar och Joltcola
Jag har i viss mån uppfattat det som nån sorts konstigt counter culture . Typ vi är hippa genom att inte vara hippa. Typ nu är det inne med elcykel nä men då ska vi minsann i mig cykla på enhjulingar ifrån 1800-talet och nu spelas det ps5 men gud så common då ska vi spela Atari och Amiga och om alla dricker Starbucks då ska vi dricka nått konstigt kaffe där kaffebönan passerat tarmkanalen på en sumatrisk råttapa.Ja, hipsterföräldrar ger mig mer 70-talsvibbar. De är litet gröna vågen-proggiga, fast mer urbaniserade och konsumistiska.