Nekromanti Musik

T-RED

Warrior
Vad lyssnar just du där som läser det här på förnått när du och dina vänner sitter där i halv dunklet i neotech och sakta vandrar ner för en ny fuktig gata efter det plötsliga och oväntade november regnet, nä men allvarligt några förslag?

T-RED

Warrior
Men dom spelar väl endast stråkinstrumen eller?
Det kan ju funka ibland men om man går in på ett disco eller nått då och SL sätter på apoclyptica blir det inte lite mysko då? Du har ingen musik alá Terminator att rekomendera jag hittade en kille som gjort mängder med film musik till Bl a. The Rock, Gladiator, Broken Arrow, Face Off mm.
Hans namn är Hans Zimmer men några andra förslag skulle inte sitta helt fel.

Ashura Frenzy

Veteran
Jag tror att Front Line Assemblys skiva 'Implode' skulle funka utmärkt. Den är bitvis kanske något för snabb, men lär man sig spåren så är det ju inga problem att köra igång de snabbare låtarna till actionmoment. Prova gärna Forma Tadre, Switchblade Symphony, Download, gamla Ministry, ghost in the shell soundtracket, Dead can Dance (för en neogotisk kampanj) eller Zoviet France för en kanske lite skummare stämning. /images/icons/thinks.gif

Mr Pickadulver

Veteran
Som SL använder jag mig av: "Jaha, du går in på ett disco? *ser sur ut*, här inne spelar de dunkadunka, var det nått mer?" Och som RP har jag aldrig och kommer aldrig gå in på ett om jag absolut inte måste. Men det spelas väl E-type och Basement Jaxx och sånt idag. Så du kan spela sånt och säga att det är ett retrodisco. Det är lite svårt att chansa på nått sånt, jag menar när jag var lite och lyssna på godbitar som MC Hammer, De Lyckaliga Kompisarna och Metallica trodde jag aldrig att nån liten flicka som dansa runt halvnaken på scen skulle bli världens ledande artist. Fast jag kom på en sak du kan ju säkert sätta på Prodigy eller nått iden stilen i disco miljöer det skulle väl passa tämligen bra eller? Men vad vet jag, de kanske dansar till Dolly Parton på discon om ca 60 år.

chrull

Stockholm Kartell
Tja, beror väl på vad ni gillar.

Det får ju itne bli så att musiken sticker i öronen. eller att den sticker ut så mycket mot det spelarna vanligen brukar höra så att de koncentrerar sig mer på det skumma du spelar i bandaren än det skumma ni spelar :D

Jag och mina spelare är ganska vana vid elektronisk och experimentiell musik.
Därför så kör vi mycket sådant när vi spelar eftersom vi tycker det passar. Om någon kliver in på en nattklubb så blir det antagligen skumma dansremixer av arga låtar.
Allt VNV Nation har remixat funkar bra då. elelr :wumpscut: helst en :w: låt remixad av VNV :D

Om nån kliver in i en knarkarkvart så är valet givet - vilken låt som helst från Aphex Twins nya skiva DrukQs. med låttitlar som kesson daslef, mt. saint michel mix+st michaels mount, gwarek2, hy a scullyas lyf a dhagrow, m.m så kan det inte bli bättre.

Men det krävs ju givetvis lite erfarenhet av Intelligent Dancemusik så att man klarar av att koncentrera sig på spelet.

Vill du ha mer tips så föreslår jag att du läser artikeln NeoMusic 2059 i codex 003. Annars kan du söka här på forumet så hittar du mer av mina och andras tips...

chrull - oj det ringer

Nalle med AK4

Swordsman
Du verkar ju lyssna på Guns n roses iallafall.
(November rain)
Men allvarligt, jag rekommenderar Matrix-soundtracket.
Första låten och de sista kanske är lite för hårda, men de i "mitten" är mycket bra. Det är mycket samplad techno, bl.a. en mycket bra version av Rob Zombies "Dragula".
Hela skivan är bra övverhuvudtaget, inte bara som n2-bakgrundsmusik.
Nalle

SID 6.7

Veteran
Om det är någorlunda lungt så använder jag soundtracket till The Crow, och Sisters if Mercy samt Nine Inch Nails lungnare låtar
I strid och liknande stressiga situationer blir det givetvis Fear Factory (Demanufacture skivan ÄGER!), Pain och Nine Inch Nails mer brutala låtar.