Tja, beror väl på vad ni gillar.
Det får ju itne bli så att musiken sticker i öronen. eller att den sticker ut så mycket mot det spelarna vanligen brukar höra så att de koncentrerar sig mer på det skumma du spelar i bandaren än det skumma ni spelar
Jag och mina spelare är ganska vana vid elektronisk och experimentiell musik.
Därför så kör vi mycket sådant när vi spelar eftersom vi tycker det passar. Om någon kliver in på en nattklubb så blir det antagligen skumma dansremixer av arga låtar.
Allt VNV Nation har remixat funkar bra då. elelr :wumpscut: helst en :w: låt remixad av VNV
Om nån kliver in i en knarkarkvart så är valet givet - vilken låt som helst från Aphex Twins nya skiva DrukQs. med låttitlar som kesson daslef, mt. saint michel mix+st michaels mount, gwarek2, hy a scullyas lyf a dhagrow, m.m så kan det inte bli bättre.
Men det krävs ju givetvis lite erfarenhet av Intelligent Dancemusik så att man klarar av att koncentrera sig på spelet.
Vill du ha mer tips så föreslår jag att du läser artikeln NeoMusic 2059 i codex 003. Annars kan du söka här på forumet så hittar du mer av mina och andras tips...
chrull - oj det ringer