Nekromanti Musik

kefka

Hero
Re: Jo, faktiskt

Japp, ansträngaasig jävligt hårt i såna fall.

/Per

Feuflux

omjonasson.se
Re: Det behöver du inte...

I Direct Connect måste du ju ha filer utdelade så att du kommer in på Hubben så att du kan leta filer. Nu behöver du ju inte dela ut just mp3:s men någonting måste du dela med dig av annars står det "You have to share 10GB to be allowed in this Hub" eller nåt i den stilen och sen blir man utkastad.

Muggas har inte sagt nåt om han var intresserad av mp3? Debatterar vi vart man kan hitta musik i onödan eller ej?

Azagthoth

Myrmidon
Re: Jo, faktiskt

Det finns faktiskt nåt gammal svenskt fall där någon blivit åtalad för att ha spelat av en massa saker på kassettband.

Det är ju en väsentlig skillnad på att bli åtalad och att faktiskt bli fälld. Om nu någon blev åtalad för det (och det är känt) så blev personen inte fälld (för då skulle denne vara känd för att ha åkt dit på det), alltså skulle vi inte tala om att någon blev åtalad för det utan fälld.

Jag kan tänka mig att anledningen till att det inte blev en fällande dom är att produkten inte längre anses ha samma värde. En digital kopia låter ju precis likadant, spelar du in någonting från radion är ju skillnaden så stor att hifi-nörden skulle få panik och rusa ut i skogen och gömma sig.

Återigen ber jag er att ha i åtanke att detta är ett rollspelsforum. Vi skall inte behandla dylika saker här, utan mer huruvida soundtracket till Ladyhawke hör hemma i fantasy- eller science fiction-miljö.