Mmm, så ditt inlägg var helt oskyldigt och inte alls influerat av din musiksmak?
Influerat av min egen musiksmak, ja. Annars hade jag nog låtit saken bero. Oskyldigt?
Du hasplade ju ur dig en massa om hur dum man var om man påstod att Depeche Mode var nintendosynthar och varför man inte skulle kalla dem för det, och sedan skriver du att man ska göra vad man kan för att inte dissa andras musiksmak.
Att anse att Depeche Mode har Nintendosynthar är inte ett omdöme, det är ett felaktigt antagande. Att anse att deras musik är lika dålig som Nintendomusik är en åsikt - knappast relevant till Neotech, men ändå något som det står vem som helst fritt att tycka.
Om detta innefattar att inte slå ner på folk som missuppfattat ens favoritband så har du misslyckats.
Om man väljer att kasta ur sig ogenomtänkta uttalanden, så kan det hända att man blir rättad. Jag hackade här inte på någons musiksmak; vem som helst får tycka vad som helst, så vitt mig anbelangar. Mitt problem gällde helt enkelt det faktum att någon kände sig tvungen att på ett osakligt och okunnigt vis kasta skit på (bland annat) min musiksmak.
(T ex Nintendo-jämförelsen eller antagandet att DM skulle kunna vara "industrisynth". )
Detta innebär inte att den inledande postaren är fullständigt intelligensbefriad; jag har ingen aning om hans personliga kvalite´ter. Allt jag säger är att hans uttalande var både felaktigt och fruktansvärt oartigt.
Om han istället hade valt att formulera sig i stil med "Har någon förslag på stämningsmusik till N2 för den som inte uppskattar synthmelodier?" så skulle jag inte ha haft något problem alls. Jag tycker bara att man kan försöka ha mer respekt för andra människors åsikter.
Om du tittar på vad jag har skrivit, så har jag kritiserat hur folk har lagt fram saker, så väl som rena sakfel i deras anföran - jag har aldrig och kommer aldrig att förvägra någon rätten att skapa sig sin egen smak.
(Jag har t om hunnit med att bli rättad, apropå Nintendos fyra ljudkanaler; det är sådant som händer och ingenting att tjura över. Jag har helt enkelt lärt mig litet till.)
Som det knappast har förbigått någon så uppskattar jag DM - de är inte mina favoriter, men musik som jag av och till finner stort nöje i att lyssna till. Andra må lyssna till andra grupper eller artister, och det är dem väl förunnat. Själv lyssnar jag inte på death metal (t ex), men jag känner mig av inet av den anledningen tvungen att omtala den musikstilen som "brölsång av inkompetenta mongon" eller något lika tafatt. Bara för att jag inte uppskattar den musikstilen innebär det inte att de som utövar dem är talanglösa eller okunniga.
Håll kritiken saklig.
Nu kan det väl knappast vara någon som missuppfattar vad jag försöker säga?
(Jo, jag tog rejält illa upp för det personliga påhoppet tidigare - förhoppningsvis behöver vi inte se något mer dylikt i framtiden.)
Men om du har lust kan ju jag avslöja vad jag heter så jag också är berättigad att haspla ur mej en massa om vad jag tycker.
Det här uttalandet hade säkert haft en poäng om du hade uppgett ditt namn efteråt. Jag har inte gått in för att hacka på att folk använder alias; det var det barnsliga uttalandet om att jag fick skylla mig själv för att jag använde mitt eget namn som retade mig. Comprende?
-Jerry