Nekromanti Musik

Ilion

Veteran
jisses, du har många frågor va? jo vi lyssnar på musik medans vi spelar men då bara stämmningsmusik som inte innehåller sång. Musiken är svår att definiera, man hittar den lite var stans, Braveheart har flera fina bitar och ifall du vill ha spänning är The Rocks soundtrack också fin, sedan har dataspelet Silver med några bra spår att spela. Men jag säger det igen, Smaken är som baken. vad för musik vill du ha när du spelar.

J_oelson

Veteran
Man får väl säga det som ligger på alla läppar..

Sagan om ringen Soundtracket och Sagan om de Två Tornen är väldigt bra background, ska du skapa en viss stäming kan "metal" vara rätt schysst..

Concerning the Hobbits är kan inte bästa låten till hyggelmonster-fighten, utan då kanske du ska ha lite tyngre.. Du förstår va ja menar..

Re: Man får väl säga det som ligger på alla läppar..

Sagan om ringen Soundtracket och Sagan om de Två Tornen är väldigt bra background, ska du skapa en viss stäming kan "metal" vara rätt schysst..

Concerning the Hobbits är kan inte bästa låten till hyggelmonster-fighten, utan då kanske du ska ha lite tyngre.. Du förstår va ja menar..

Jag och mina vänner, brukar ha igång en massa skivor,och nog spelar "Concerning the hobbits" alltid! Men som DU säger, aldrig till en hyggelmonsterfight...Då spels ju självklart nåt mer våldsamt...

Aralion Ravathon , Cavalles av det Jargiska Kejsardömet!

storken

Warrior

metal? hyggelmonster? vad är det här?!?!?!? :gremshocked:

Mask_UBBT

Hero
Jag har hittat en guldklimp i Hans Zimmers soundtrack till filmen Galdiator. Låtarna ändras inte för mycket, utan ifall man är ute fför en viss stämmnig så lyssnar man på en viss låt, en annan stämmning = en annan låt, etc.

Vidare kanske krille FilmMusikRecentionsDatabas kan hjälpa...

/Mask - som tror att Neogames inte skulle förlora mycket på att börja bränna egna stämmningsmusikskivor...

storken

Warrior
Förut var jag inte säker, men nu är jag det.
Vi ligger först i utvecklingen angående rollspelsmusik.

Eller är det någon som törs utmana? :gremsmirk:

Är det nån mer som kör på ljudeffekter förresten?

swazze

Swordsman

Jag tycker inte LoTR musiken passar sådär jättebra till EON. Det är lite väl "häftigt" och lite för mycket för EON. Det är ju inte allt för ofta man spelleder en scen där ett gäng äventyrare jagas över bron vid Kaza Dûm (eller hur möget nu stavas) av en balrog. Då tycker jag nog metal passar bättre eller lite mer folklig musik passar bättre till EON.

Hammerfalls Legacy of Kings passar riktigt bra (bättre än övriga HF skivor). Särkilt texterna

chaosdragon

Veteran
Vi lysnar nästan bara på In Slaughter Natives vars musik är jämn och fin... så slipperman hoppa på cd men det händer att King Daimond också är på samnt Blind Gaurdian :gremgrin:

Ilion

Veteran

JAg gillar inte en massa sånger och texter i musiken, det drar uppmärksamheten till sig och förstör den stämmning som muskine ska ge.
Så enbart instrumentalt ska det vara!